Dutchsat Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Heeft iemand ervaring met het gebruik van een multiboot image zoals elite blackhole 13D vu+ multiboot in Flash en op USB een image van DB8000 zoals de Elite van de 8000 die een ruimere ondersteuning heeft van drivers voor USB DVB-T hardware die pas aktief wordt na installatie en activatie van de stick. Immers qua de basis hardware/processor verschillen beide ontwerpen niet zoveel. Dit zou mij goed uitkomen omdat ik dan die stick wil installeren in die image en dan de drivers hiervan, een Terratec Synergie driver, dan eruit wil halen. Dat bepaalde zaken dan niet werken omdat dream andere hardware heeft vindt ik minder belangrijk, maar de vraag is kan dit werken of denk ik te simpel? VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Tonskidutch Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Multiboot werkt wel. Maar geen enkel image bouwer/bakker ondersteund dat principe evident dat de afhankelijkheden van een image en de structuur cq drivers hogere wiskunde is (so to speak) proberen kun je het wellicht maar dan begeef je jezelf op redelijk onbekend terrein. de processor is anders dus compilatie van drivers en kernel ook en of de drivers ook netjes aangeroepen worden uit flash naar multiboot image is maar helemaal de vraag. misschien zijn er knappere bollebozen die meer weten? ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Moderator wiz Geplaatst: 6 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 6 oktober 2010 Ik denk dat als dit simpel te implementeren was geweest dit al lang geadopteerd was door de image bouwers. Je kan het natuurlijk altijd proberen om eens te kijken wat je tegenkomt onderweg. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
hemertje Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 je kunt geen dm800 of dm8000 images gebruiken op je vu+ box een vu+solo image draait ook niet op je vu+duo ook niet onder multiboot! dit heeft alles met drivers en andere afhankelijkheden van de firmware in relatie tot de box waarop die moet draaien DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Dutchsat Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 Dank jullie voor jullie input. Van een van onzer zuiderburen kreeg ik de volgende info: bonjour, information pour tous, j'utilise l'image dream elite black hole 13D sur mon vu duo pour l'utilisé comme multiboot (meoboot),tous les images de la dreambox fonctionne dessus OE1.5 et OE1.6 8000hd,800hd, et même la dernière image de la 500 hd peter pan fonctionne bien. Des petites différences dans mes testes quand j'utilise les images de la dreambox (8000hd, 800 hd et 500 hd) dans mon vu duo: 1) façade avant de la vu pas d'affichage. 2) pas d'enregistrement au début mais il y a une solution: attention !!! ne pas initialiser le disque dur même si l' image ne reconnait pas votre disque dur il faut faire une programmation d'un enregistrement différés et en ensuite aller dans le panel paramètre, système et ouvrir "recording paths" et chercher après votre dossier movie mais attention il en y a 2 (movies) celui de la dream que l'image à creé elle est vide et un autre, il faut trouver celui avec vos anciens enregistrement et la sauvegarder et c'est ok pour l'enregistrement. 3)pour le médiaplayer c'est la même chose votre dossier avec vos films à été déplacé dans "internal flash" il faut le chercher. 4)plusieures enregistrement en mode turner B rebouclé ne fonctionne pas, mais avec 2 cable installé sur les turners sa fonctionne très bien. en contournant ses diffèrences les images de la dreambox pour la plus part fonctionne très biens. 5) mes testes des images sur mon vu+ duo : a)gemini2 project 470 et gemini2 510 ok(server plugin,cccam,skins ok) version 500 pas de signal. b)nabilo - sat black hole 8000 hd 012 ok, blackhole hyperspace dm 8000 ok (servers plugin,cccam,skins ok pour les 2) c)edg nemessis 800 ok, newnigma release dm 8000 v2.81 ok d) vti,vix v1.1, aaf hot summer v2 ok. e) peterpan neverland v2.0 dm 500 hd du 25/09/2010 ok (server plugin,cccam,skins ok) In het kort komt het erop neer dat deze de test gedaan heeft met het Elite multiboot 1.3 image (dus met de drivers van eind mei) en dat hij toch successen geboekt heeft met sommige (niet alle) DMM images. Multituner werkte niet, en hij heeft moeten zoeken naar de opname en media player bestanden op zijn HD, maar toch. @Hemertje Is het kennelijk toch niet zo zwart/wit, of is dit blufpoker van onze zuiderbuur? Als deze info klopt en de netwerkdrivers werken ook, dan zou er een kans van slagen moeten zijn, zeker omdat ik inmiddels de gehercompileerde DVB-T drivers voor VU+ Duo vond op jullie Pli forum. Nu is het zaak om een automatische herstart te krijgen van deze drivers. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Moderator wiz Geplaatst: 7 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 7 oktober 2010 tja wat is werken. Zoeken naar je opnames en mediaplayer en single tuner functionaliteit hebben en bij het minste of geringste een groen scherm krijgen versus alle plugins / skins / tuners die het doen en net zo stabiel als het zou zijn op de dreambox... Ik geloof best dat je box zal booten als je er een dmm image op zet, maar als de driver support ontbreekt houdt het vlot op. Tuurlijk kan je dan gaan zitten grutten en zelf van alles proberen, maar zoals ik al eerder zei, als dit simpel te doen was geweest dan hadden de image teams dit al lang geadopteerd. Als de hardware verschillend is (en dat is zo) zal je drivers missen, en dus werken er dingen niet zoals het zou moeten. Tuurlijk zou je best een image zo modulair kunnen maken dat je alle drivers er in hebt, alleen is flash space niet ongelimiteerd, en dat is denk ik de voornaamste reden dat er per apparaat een image is welke is toegesneden op de hardware waar het op moet draaien. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Dutchsat Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 @Wiz, Het gaat zich erom dat ik mijn Terratec stick op een image aan de gang krijg en de diverse instellingen / drivers dan uit het image trek om deze in bijvoorbeeld Pli te integreren, zoals eerder beschreven is in mijn topic over DVB-T, het gaat zich niet om een volledig werkend image te krijgen. Zeker als er al zaken gehercompileerd zijn zouden deze dan door de gehercompileerde drivers vervangen kunnen worden, of denk ik weer te simpel. Nogmaals ik heb te weinig technische kennis van Linux, als ik het doe dan zal ik de stappen moeten volgen die anderen al op een forum hebben voorgekauwd. Volgens deze info, zou er dus een kans van slagen moeten zijn. Ik weet dat op Pli forum men ook aan het denken is wat nodig is om een aparte USB Tuner plug-in te maken, maar dit is zeer prematuur. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Moderator wiz Geplaatst: 7 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 7 oktober 2010 ik vind het een buitengewoon geinig idee om een dvb-t stickie te kunnen gebruiken op je settop box. Het zal mij benieuwen of dit uiteindelijk stabiel aan de praat te krijgen is. Aan de andere kant, als je dit echt nodig hebt, dan heb je mijns inziens de verkeerde box gekocht groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Dutchsat Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 @wiz, Ik heb genoeg ervaring dat ik na een weekend testen 100% zeker ben dat dit een van de beste boxen is die ik ooit in mijn handen heb gehad, ik had zo een volwassen ontvanger niet verwacht. In ieder geval heb ik deze week mijn "oude" ontvanger verkocht en de VU+ Duo gekocht. Als je een topic wilt opstarten waarom bijv. een DM8000Hd (de enigste die onder enigma > 2 tuners perfect ondersteund) te kopen ipv van een VU+ als dadelijk de USB tuners werken, dan wil ik wel ervoor gaan, maar ik ben heel tevreden, Deep standby werkt perfect, opnames die ik dit weekend gemaakt heb,(30 stuks, allen gelukt), de beeldkwaliteit, de driver ondersteuning van de fabrikant en derden, het wisselen tussen images etc. Ik heb alleen de DB8000 nog niet getest, maar na de DB7025 en de voeding problemen ben ik definitief afgeknapt op DMM, maar daar wil ik het niet over hebben, dankzij DMM hebben wij wel het Enigma 2 gebeuren, waar de VU+ nu de vruchten van plukt. Dat is dus off-topic. En ik ga ervan uit dat ik uiterlijk eind komende week de USB tuners DVB-T aan de gang heb, met of zonder een omweg, ik heb genoeg gelezen op de diverse forums om hier vertrouwen in te hebben. Is alleen jammer dat er weinig input van NL gebruikers komt, kennelijk leeft dit te weinig. In het buitenland leeft dit meer, zeker in de scandinavische, duitse en Franse landen (waar men HD zenders in het pakket heeft). Echter in het grensgebied is DVB-T een zeer interessant alternatief zeker voor mensen die geen (basis)pakket hebben bij CD en geen Kabel. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Moderator wiz Geplaatst: 7 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 7 oktober 2010 ik ben het roerend met je eens hoor voor wat betreft de vu box. Ik zou zelf er wellicht nog eens een dvb-c stickie bij kunnen zetten, bij mijn internet zit dvb-c standaard tegenwoordig. DVB-T da's niet de moeite waard qua zenders / beeldkwaliteit. Zal eens kijken wat zo'n stickie kost en of er eentje te vinden is waar linux drivers bij zitten. succes in ieder geval. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 behoort dat nu tot de oorspronkelijke vraag of zijn jullie het eigen dvb-t / c topic aan het verwateren? ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Dutchsat Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 Klopt, dat krijg je als je met meerdere topics bezig bent. Inmiddels denk ik wel dat ik het dit weekend een test geef en kijk waar het schip strand. Ik ben inderdaad benieuwd of het nu wel of niet onmogelijk is om deze images te draaien, wat inderdaad het thema van dit topic is. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 er was eens een lid op sat4all die schreef dat je zelfs een OoZoon image erop zou kunnen zetten en dat stabiel draaide bij hem bij navraag, mijnerzijds hoe en wat nooit meer iets van gehoord zo ook dm images voor 800/8000 je Vu zal wel niet ontploffen of zo, (hoop ik ) maar je begeeft je op gladijs. waarom niet de bestaande images die nu al rete stabiel zijn verder gebruiken en ontwikkelen. (hemertje's antwoord is voor mij een rots in de br.. ) ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Dutchsat Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 @Tonski, Daar gaat het niet om, in het DVB-T topic staat een methode om de USB tuner module/drivers van de Elite image over te zetten naar bijvoorbleed de Pli voor VU+. Omdat de Elite image voor VU+ wat achter liep met het omzetten van de drivers, wordt nu net mijn DVB-T stick niet ondersteund in de VU+ image maar wel bij de DM800 image, dat is de twin-tuner Terratec, een test winnaar. Ik ken niemand met een DM800HD in Zuid-Limburg die daarnaast ook ff het Eilite image op zijn flash wilt zetten en waar ik dan die USB stick op kan activeren, dan was het probleem opgelost. Ik heb wel de gerecompileerde drivers maar dat is maar een deel van het probleem. Als ik een copie van een DM800Hd image kan maken met de geïnstalleerde Terratec Stick dan kon ik hiermee verder gaan. Niet meer en niet minder wil ik ermee doen. Ik realiseer mij wel de problemen maar mij gaat het erom dat ik dadelijk geen brakke ontvanger heb en dat kan dus alleen in Multi-boot met een VU+ image in de flash. Maar goed ik zal eens bij het DB forum informeren, wellicht dat in die richting al wat mogelijk is. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
robbedoeske Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Als je multiboot gebruikt dan worden toch de drivers enz uit het flash image gebruikt? Dat een dream image niet zou werken in multiboot is wat kort door de bocht. Op mijn relook 400s kon ik ook gewoon een pli image van dream in multiboot draaien hoor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen