Gast 47110815 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Ik heb een schotel 8o cm met duo LNB ( astra 19,2 en 23,5) mijn hoofd tv met CI module werkt hierop prima via Canal Digitaal smartcard. Maar nu wil ik mijn "oude"tv aansluiten op 2e poort LNB en met een Digitale satelite receiver Philips DSX7071 en alleen de FTA zenders bekijken. Zonder smartcard van Canal Digitaal? of kan dat niet? graag advies... mvg Kling
Gast 47110815 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 EDIT: Twee threads met dezelfde vraag samengevoegd.
satencom Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 als je nog een oude ceca kaart hebt van cd en die er in doet zal dat wel lukken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Noordzee Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Kijken zonder kaart kan inderdaad niet met zo'n ontvanger. Mijn advies : Probeer van iemand een oud (inactief) Seca 1 of 2 kaartje over te nemen. Wellicht lukt dat wel gratis. Wat ook werkt is een (Seca-)geprogrammeerd gold- of funkaartje. Die werden een aantal jaar geleden vaak gebruikt en er zullen nog zat mensen zo'n kaartje ongebruikt ergens in een la hebben liggen. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
dutchandrew Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Het kan wel als je deze ontvanger voorziet van alternatieve firmware bijvoorbeeld die van rayhtec.
Gast 47110815 Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Dat was mij al duidelijk. Maar mijn vraag was kan je met deze reciever ook ZONDER smartcard van CD of andere provider kijken naar FTA zenders.? Kling
Gast 47110815 Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Noordzee, bedankt voor deze tip , zal ik beslist proberen. Kling
Gast 47110815 Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 dutchandrew Hoe gaat dit in zijn werk en waar haal ik die firmware vandaan? Als ik je goed begrijp kun je dan ZONDER smartcard alle FTA zenders downloaden en bekijken? groetjes Kling
Gast aart44 Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: 47110815 Noordzee, bedankt voor deze tip , zal ik beslist proberen. Kling Geef via PM je naam en adres maar stuur ik een seca1 kaartje van een jaar of zeven oud op heb er dan nog één voor mezelf. Gisteren nog getest en het werkt.
dutchandrew Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: 47110815 dutchandrew Hoe gaat dit in zijn werk en waar haal ik die firmware vandaan? Als ik je goed begrijp kun je dan ZONDER smartcard alle FTA zenders downloaden en bekijken? groetjes Kling De software kun je hier vinden:http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1862639/6 Hoe je de software er inzet staat hier:http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/331977 (satreceivers -> philips) En dan kun je de zenders ook per transponder inlezen, dit in tegenstelling tot de orginele software, waarbij je telkens de hele lijst moet inlezen. De tip van Noordzee is de makkelijkste oplossing.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen