daltonagf Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 ik heb hier een thomson ontvanger (van de overburen) die niets meer doet. achter de zekering (220v) , naast het trafotje zit een diode of een weerstand (rv11 staat er bij) die is helemaal zwart, wie weet wat dit is , of een schema. er zitten natuurlijk ook wat bolle elco`s in. moet toch wel op te lossen zijn , mvg rob
satencom Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 je moet hem goed onder het licht houden dan zie dat het soort glazen weer stand is dus hij lijk wel zwart maar is het niet ,,je moet de twee grote elco's even vervangen c41 en c51 en als je meer bolle elco's ziet vervangen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
daltonagf Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 gisteren toen ik ging kijken wat er aan de hand was, heb ik de stekker er in gedaan toen kwam er `licht` uit die weerstand, heel even zo`n vonkje. of is dat normaal bij dit soort weerstanden. mvg rob
columbo Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Dat is dus niet normaal,Rv11 is een weerstand,als er vonken uit komen en zwart is dan is hij defekt,voor de juisre waarde moet je op het schema kijken,of bij een andere reciever.glazen weerstanden bestaan niet,wel glazen zekeringen. De letter R staat voor weerstand,C=condensator,D= diode en F=fuse/zekering.Eerst ale defekte onderdelen vervangen alvorens de stekker in het stopcontakt te steken.
daltonagf Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 ik heb rv11 er uit gesoldeerd, en meet oneindig hooge weerstand , dus doorgeslaan. als iemand weet wat het voor een ding het is of wat ik als vervanging er in kan bakken , ik heb nl geen schema. (het is wel een glazen buisje!) mvg rob
columbo Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 kijk eerst een waar hen hoe hij geschakeld zit,dan kan een ervaren elektronicus ongeveer de waarde bepalen.voor schema's moet je op de site van steve zijn,of op eserevice info,wel hyet juiste type opgeven.
satencom Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 je moet die contactweerstand er gewoon weer in zetten als hij een vonkje geeft is heel gewoon ik heb hier een thomson voeding liggen die geeft ook vonkje bij het op starten ,en die doet het prima ,je moet alle bolle elco's vervangen en dan de spanning warden even meten op conector van de print ,de spanning warden staan op de print Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
daltonagf Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 ga in het weekend er nieuwe elco`s in bakken, ik laat nog weten of ie het weer doet mvg rob
daltonagf Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 nieuwe condensators erin en voedingsspanningen zijn als volgt (alles aangesloten, toen gemeten) 33 v is 36,8 7 v is 7,1 16,5 is 17,2 21,5 is 23,1 wijken de spanningen te veel af of is dit goed ? want hij doet niets, mvg rob
satencom Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 hij zou nu toch moeten werken spanningen zijn wel een beetje hoog probeer alle 4 toetsen op het frontpaneel tegelijk in te drukken en even vast houden tot het display weer oplicht. als dit niet werkt is het moederbord stuk Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
daltonagf Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2010 alle vier de toetsen ingedrukt en er is weer licht . zullen de overburen blij zijn. en ik ook weer wat wijzer geworden, mvg rob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen