Ga naar inhoud

Automatisch wissen van opnames na bepaalde tijd HOWTO

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Elke dag wordt Het Journaal automatisch opgenomen in een map 'news'.

Leuk, maar na enkele weken begint de harde schijf wel vol te lopen. Dus zou het leuk zijn als de Dreambox zichzelf een beetje opkuist...

Misschien is er een eenvoudiger manier om opnames in een bepaalde map na X aantal dagen te wissen, maar dit is hoe ik het doe:

http://www.eleventy.org/drupal/?q=node/4

Misschien ook interessant voor anderen...

eLeventy

Geplaatst:

probeer de openpli images eens, daar is het standaard mogelijk opnames automatisch te wissen zodat je voldoende ruimte op je HDD beschikbaar houdt...

even de zoekfunctie gebruiken dus.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Het zal aan mij liggen, maar ik vind nergens in OpenPLI een mogelijkheid om opnames automatisch na een bepaalde tijd te wissen. En zelfs google helpt niet vandaag... Missch een tip?

Mijn methode doet wel perfect wat ik wil, maar bijleren kan natuurlijk nooit kwaad.

Geplaatst:

Die mogelijkheid is er ook niet echt.

Wel een grappige manier om dit te doen zou zijn om de opname direct in de vuilnisbak te laten plaatsvinden. Dan wordt hij een paar dagen later vanzelf verwijderd.

Geplaatst:

Dat met die crontab entry met een find -exec rm commando is toch wel de manier. Volgens mij is dat ook niet zo moeilijk: een keer een entry maken voor de directories waarvoor je dat wilt regelen, en de box doet het desnoods iedere dag geheel vanzelf. Zo kun je iedere directory opschonen die je wilt, zovaak je wilt.

Alleen is die crontab na een flash weg, dus wel even backuppen voor een flash.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen