Fritsken Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Ik heb gebruik gemaakt van het aanbod van CD om een gratis HD ontvanger te ontvangen + een duo LNB. Ik moest daarvoor wel mijn huidige abonnement bestaande uit basispakket + eredivisie live voor minimaal 1 jaar verlengen. Ik heb de aanvraag gedaan via internet. De ontvanger heb ik gekregen echter de LNB nog niet. Nu werd ik vanavond gebeld met het verzoek om deze aanbieding te bevestigen via de voicelog (opgenomen telefoongesprek).De man begon alles op te lezen en vertelde even tussendoor dat het tarief van EL verhoogd wordt vanaf 1 januari van € 9,95 naar €12,95 per maand. Dit is een tariefsverhoging van 30% !! Of ik hiermee even akkoord zou willen gaan. Ik heb de man gevraad waarom er niets van deze tariefsverhoging in de brief stond die ik van CD over deze aanbieding heb ontvangen. Hier kon de man geen antwoord op geven en vond het ook vreemd. Ik heb geen akkoord gegeven en ze bellen morgen terug. Ontvanger heb ik reeds ontvangen. Het lijkt wel alsof het bewust gedaan wordt op deze manier. Moet ik hiermee akkoord gaan? Groeten Fritsken
Zuppelan Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Juridisch: Canal Digitaal wil de voorwaarden van het contract aanpassen, dat mag niet met jouw toestemming. Alleen... als je niet akkoord gaat kan (en hoogstwaarschijn zal) Canal Digitaal het contract opzeggen. Canal Digitaal kan er echter niet zoveel aan doen, Eredivisie Live heeft de prijzen verhoogt en naar men zegt betaalt Canal Digitaal zelfs voor enkele maanden de hogere prijs uit eigen zak (andere aanbieders hebben eerder dit jaar de prijzen al verhoogd).
W3ird_N3rd Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Origineel bericht van: Zuppelan Juridisch: Canal Digitaal wil de voorwaarden van het contract aanpassen, dat mag niet met jouw toestemming. Met zijn toestemming mag dat best, alleen zonder zijn toestemming mag dat niet. Citaat: Alleen... als je niet akkoord gaat kan (en hoogstwaarschijn zal) Canal Digitaal het contract opzeggen. Ik verwacht dat je dan gewoon weer terug gaat naar de oorspronkelijke situatie. De ontvanger kan weer terug naar CDS (op hun kosten!! niet voorschieten!) en jij gaat weer terug naar het basispakket+ere wat je had. Ere zal je dan per 1 januari wel opzeggen want die prijs zal toch omhoog gaan. Bij Ziggo is het trouwens €17/maand. CDS is dus nog niet eens zo duur. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
joker55 Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Citaat: Bij Ziggo is het trouwens €17/maand. CDS is dus nog niet eens zo duur. Je vergeet erbij te vermeldendat CDS "maar" 2 kaalen uitzenden........Ziggo alle vier de kanalen. Tevens geeft CDs ook niet alles door.....ze zijn met een deelkanaal met Hallmark, en als de film afgerlopen is, schakelen ze pas over naar voetballen. Een eventueel voorbeschouwing zie je dus ook nog niet. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
GHP Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Kunnen ze niet veel beter deelzenders opzetten met de themazenders van de publieke omroep? Elke keuze zal wel weer voordelen en nadelen hebben. DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
Littlesat Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Of EL1 HD en EL2 HD erop zetten en als ook 3 en 4 nodig zijn dan wordt EL2 HD een SD kanaal zodat er ook ruimte is voor EL3 en EL4. En als ook EL2 HD niet nodig is zet er dan maar MyZenHD of zo op... net iets beter dan de AD "kabelkrant"... dan zijn we ook van het deelkanaalprobleem af ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
D_liver Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: joker55 Citaat: Bij Ziggo is het trouwens €17/maand. CDS is dus nog niet eens zo duur. Je vergeet erbij te vermeldendat CDS "maar" 2 kaalen uitzenden........Ziggo alle vier de kanalen. Tevens geeft CDs ook niet alles door.....ze zijn met een deelkanaal met Hallmark, en als de film afgerlopen is, schakelen ze pas over naar voetballen. Een eventueel voorbeschouwing zie je dus ook nog niet. Je hebt idd geen 4 maar op die vierde is niet veel 3 zou genoeg zijn ( praten we niet over het HD kanaal ) Er wordt geschakeld ten tijde van de aftrap ( dus geen voorbeschouwing op ECV2 op sat). Tenminste dat was afgelopen weekend zo moeders was heel blij toen de film ineens ophield LOL 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
rommelaar Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: GHP Kunnen ze niet veel beter deelzenders opzetten met de themazenders van de publieke omroep? Elke keuze zal wel weer voordelen en nadelen hebben. Deelzenders is geen oplossing en betekent alleen maar ergernis. Is inderdaad niet fijn als je net een film zit te kijken die dan afbreekt voor een voetbalwedstrijd waar je helemaal geen interesse in hebt.Dan dupeer je weer een andere groep. Maar met de verschuivingen van de kanalen moet er toch meer ruimte op de transponders komen. Die kunnen de providers beter benutten omdat ze die transponder toch moeten betalen. Excuses was even off topic. Maar wat al eerder is geschreven komen de prijsverhogingen niet bij CD vandaan maar bij de Eredivisie bv die nooit genoeg hebben Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Edwin024 Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Nou, Eredivisie Live heeft, via de toeleveranciers van de beelden, in HD camera's geïnvesteerd, en dat kost klauwen geld. Dat vervolgens Canaldigitaal nog steeds geen blijk geeft van de wil om het volledige pakket aan ons door te geven: dat is frustrerend. Het kan, maar ze doen het niet. En dan toch de prijs voor ons verhogen. Dat is pas hondsbrutaal. Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)
Zuppelan Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Zolang voetballers nog als goden leven hoeven we niet direct medelijden te hebben met ze hoor... Ik betwijfel ernstig of de prijs die je voor Eredivisie betaalt bepaald wordt door de kosten. Dat gebeurt normaal namelijk in een markt met concurrentie. Aangezien er maar 1 Eredivisie is, zal de prijs die je er voor betaalt eerder gerelateerd zijn aan het opzoeken van het punt waarop er maximaal geld binnen komt. Mensen zijn bereid voor HD te betalen, dus gaat de prijs omhoog.
dogeatdog Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 digitene is ook 12 euro. ik denk dat dat de nieuwe prijs is van ered.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen