Ga naar inhoud


Antonie Kamerling overleden (44)


Amager95

Aanbevolen berichten

Lees nu mijn eerdere antwoord terug en zie dat ik in mijn primaire reactie niet eerlijk begon. Niet zo heel lang geleden was mijn reactie ook altijd van laf, makkelijk, je kan het anders oplossen omdat ik zelf nog niet had meegemaakt. Dus ik snap die reactie echt wel alleen ik weet nu dat die niet klopt. Ik zou iedereen die wil ook het boek "de pil "van Mike Bodde ( de cabaretier ) willen aanraden. Elke ervaring is persoonlijk maar hij beschrijft wel erg begrijpelijk op een leuke manier ( ook niet onbelangrijk). Nogmaals het was en is niet mijn bedoeling om mensen te beledigen !

 

On topic:

 

Klinkt bot, maar ik heb nooit zo'n verdriet bij het gaan van BN ers , ik ken ze niet persoonlijk dus er valt voor mij dan weinig te rouwen. Bijv. de muziek van Hazes is best te pruimen maar daarom ken ik hem nog niet. Enkel in dit geval van Kamerling hoop ik wel dat het een discussie opgang brengt over depressie en zelfdoding dat er wat meer begrip komt en meer herkenbaarheid. Dat kan veel mensen nog veel ellende besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Robertus

On topic:

Klinkt bot, maar ik heb nooit zo'n verdriet bij het gaan van BN ers , ik ken ze niet persoonlijk dus er valt voor mij dan weinig te rouwen. Bijv. de muziek van Hazes is best te pruimen maar daarom ken ik hem nog niet. Enkel in dit geval van Kamerling hoop ik wel dat het een discussie opgang brengt over depressie en zelfdoding dat er wat meer begrip komt en meer herkenbaarheid. Dat kan veel mensen nog veel ellende besparen.

Nee, ik vind niet dat het bot klinkt en geef je gelijk.
Er mag best wat meer aandacht uitgaan naar mensen die de snelle stressvolle maatschappij niet kunnen bijbenen en daardoor psychisch in de knoop raken.

De mensen die gelijk blaten dat het zwakkelingen zijn etc etc, begrijpen echt niet wat het inhoudt.
Dat hoeft ook niet, want daar zijn weer andere mensen voor die er hun beroep van hebben gemaakt en er voor geleerd hebben, en vinden ons satelliethobbyisten misschien weer een stel kneuzen. laughlaugh

Maar helaas zijn er te weinig (goede) psychologen in dit land.
Ook dat heeft weer een oorzaak, het salaris voor een beroep wat veel verantwoordelijkheden met zich meebrengt, is nu niet om over naar huis te schrijven.
Ook is het vaak een soort van "industrie".

Wanneer je naar de statistieken gaat kijken, dan plegen er best wel veel mensen zelfmoord, die achteraf best voorkomen hadden kunnen worden door gewoon tijdelijk die mensen een stapje terug te laten doen.
Enne, drogeren met allerhande medicijnen is dus niet de manier, daar varen alleen de farmaceutische fabrikanten bij en de patienten worden geestelijk stilgezet.
En juist de geest moet herstellen en aansterken!


"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Robertus
Hele domme en naive opmerkingen over makkelijk, laf , egoistisch, etc.. Ook duidelijk een opmerking van mensen die duidelijk zich niet verdiept hebben in wat een depressie inhoudt of nog nooit de moeite hebben gedaan om er iets over op te zoeken.

Depressie is een ziekte, heb je dat dan geef je tijdens een depressie ff geen moer om jezelf, je vrouw en zelfs niet om je kinderen. In goede tijden snap je jezelf niet eens dat je zo hebt kunnen denken. Zoals bij elke ziekte heb je medicatie of therapie, maar zoals bij elke ziekte heb je kans dat het aanslaat in positieve zin, niets doet of de kwaal juist verergerd.

Onwetendheid is prima, je kan immers niet alles weten. Echter aan sommigen zou ik willen vragen, besteed aub een kwartier tot een half uur om jezelf in te lezen wat depressie en zelfdoding inhoud en reageer dan weer. In een echte depressie maak je geen keuze en weet je bij god niet wat je doet. Reageer je dan nog hetzelfde: ik hoop serieus dat het jou nooit overkomt! Al denk je nuchter, bij verstand , ik zal dat nooit doen ... ik geloof je! Totdat bij jou ook opeens, onvoorzien, zonder voorbode, dat ene rottige stofje niet meer wordt aangemaakt in je hersenen ... dat wil je niet meemaken!


Robertus, dit is een verwoording van deze ziekte die ik onderschrijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless

Hoe heette dat experiment waar burgers op een knop moesten drukken zodat een andere kandidaat een stroomstoot kreeg?


Matchless, dat zal het milgram experiment zijn geweest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram

(voor het overige, ik ga me niet in de discussie mengen. Het zou niet mijn keuze zijn, maar ik respecteer 'm wel).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat hij niet onder behandeling was?

Ik heb toevallig onlangs een reportage over depressie gezien en de medicatie zelf kan leiden tot zelfmoord dus vind ik het moeilijk om iemand te veroordelen zonder alle feiten te kennen. Het is toch niet iets dat je lichtzinnig doet, daarvoor is zelfbehoud te groot.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
Wie zegt dat hij niet onder behandeling was?
Ik heb toevallig onlangs een reportage over depressie gezien en de medicatie zelf kan leiden tot zelfmoord dus vind ik het moeilijk om iemand te veroordelen zonder alle feiten te kennen. Het is toch niet iets dat je lichtzinnig doet, daarvoor is zelfbehoud te groot.


Dat staat inderdaad al in de vele bijsluiters van de anti-depressiva en anti-psychotica dat de kans op zelfdoding enorm toeneemt. Automutulatie is al een zeer nabije voorbode, maar ook wat minder aandacht aan je persoonlijke verzorging (lees: dus ook je kapot werken om niet meer aan de ellende te hoeven denken) wijst al vaak op aankomende problemen.

Voor wie wat meer weten wil zoek eens op Jeffrey Young. Je zult versteld staan wat er in een mens omgaat en wat voor effecten het kan hebben met tot het extreme geval zelfdoding en nog erger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een aantal van die verkeersdoden zijn ook toe te schrijven aan zelfdoding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Een aantal van die verkeersdoden zijn ook toe te schrijven aan zelfdoding.


Dat bedoel ik dus met nog erger....., niet iedere spookrijder is per definitie een "per ongeluk" spookrijder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb Antonie Kamerling natuurlijk nooit ontmoet, ik heb slechts films en interviews met hem gezien. Ik heb gesprekken gezien met mensen die hem wel gekend hebben, en met hem samengewerkt hebben. Ze omschreven hem als iemand met een heel bijzondere uitstraling waar hij zichzelf waarschijnlijk niet eens van bewust was. Vandaar dat al die mensen zo van slag waren, het ging om de persoon Kamerling, niet in de eerste plaats om de acteur of zanger. Zoals gezegd, ik heb interviews met hem gezien, en ik begrijp die opmerkingen over zijn uitstraling. Je hebt dat soms met mensen, ook als ze niet de beste in iets zijn bijvoorbeeld. Als persoon zijn ze dan indrukwekkend, maar dat moet je dan wel zo aanvoelen anders begrijp je deze ophef inderdaad niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...