Ga naar inhoud

Gaat zomaar het toetsenbord stuk als je de koeler schoonmaakt?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op mijn HP 6910P Laptop de koeler schoongemaakt nu moet je daar het toetsenbord eerst verwijdren.Nu heb ik dat allemaal netjes gedaan,maar nu werken de letters 6,7,y,u,h,j,n,m niet meer.Ik vermoed dat mijn toetsenbord stuk is.Of kan er wat anders aan de hand zijn?

Geplaatst:

Waarschijnlijk de connector van het toetsenbord niet goed bevestigd bij het terug monteren, probeer hem eens opnieuw te bevestigen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Dat is vervelend... De connector is het enige dat los en vast gaat. Ik zou verder niet weten wat er aan de hand kan zijn. Misschien een draadbreuk in het kabeltje ontstaan?

Geplaatst:

Even voor de zekerheid:

Heb je ook de HP6910P Service Manual geraadpleegd? Op pag. 57 staat uitgelegd hoe de ZIF connector werkt. Heb je bij het inserten van de kabel ook op de zijkant gedrukt (Bij ZIF connector nr. 1 op tekening, ik weet niet zeker of dat nodig is), m.a.w. zit de kabel er goed in?

Geplaatst:

Als ik het zo lees, is er één draad/verbinding niet goed. Keyboard werkt met een raster en dit is één zo'n lijntje.

Je kan het meten aan de flatcable als je hem los hebt.

De kabel op zich breekt niet zo snel. Als die het begeeft is het net de overgang van het blanke "dikke" deel naar de flatcable zelf.

Met een naald prikken in de flatcable (spoortje) en dan aan het blanke deel meten. Is wel eens te repareren met een stukje langer blank maken (3 mm) en vertinnen over de lengte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen