Ga naar inhoud


Vragen over de MT Logic PD-1003


Dik

Aanbevolen berichten

Hallo Sat4all vrienden,

Ik heb vorige week een kleine PD-1003 DVB-T ontvanger gekocht om de FTA kanalen te ontvangen. Echter na het automatisch- of hand zoeken,in Hengelo(O), krijg ik enkel de gecodeerde Digitenne kanalen en dus geen beeld frown.

Deze ontvanger heeft enkel een sprietantenne en geen externe aansluiting. De regionale kanalen (o.a TVoost) zou ik toch moeten kunnen ontvangen, wie heeft een idee?

Dan nog een vraag,

Je kunt ook een movie bekijken in AVI formaat. Heb via de microSD kaart een .avi film geprobeerd te bekijken in Uncompressed ,Microsoft Video1,IYUVcodex en Cinepack codex echter zonder succes.

Foto's bekijken in JPEG en MP3 afspelen gaat prima smile.

Wie heeft een idee?

Dik

Meten is weten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou het is handig om te zeggen onder welke zendmast je valt en ik zie dat het Hengelo is dan lijkt het me dat je de ontvanger op handmatig zoeken moet zetten en op kanaal 22 moeten ze dan zitten dus NL 1 2 en 3 en je regiozender TV Oost zie hier.

En nu zien dat je op die freqentie signaal krijgt dus misschien even draaien of wat schuiven en als je signaal hebt op zoeken drukken. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aart,

Ik heb inderdaad o.a kanaal 22 op 490 Mhz en op 682Mhz ingesteld maar het blijven 16 Digitenne kanalen en geen Ned 1-3 en regionale kanalen frown.

Zijn deze kanalen te zwak of nog een andere mogelijkheid ?

Dik

Meten is weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dik

Ik heb inderdaad o.a kanaal 22 op 490 Mhz en op 682Mhz ingesteld


Kanaal 22 is toch 482 Mhz en Hengelo heeft een krachtige zendmast te zwak kan haast niet wel kan het dat het achter dubbel glas met een spriet niet lukt.
Probeer het anders boven of buiten. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aart,

Heb nog even verder gezocht en vond o.a Nederlandse frequentie raster zie:

http://www.afgroep.com/uploads/pdf/tmaudio_nl/DVB-T%20in%20Nederland_Per%2022-05-2007.pdf (wel lijst van 2007).

Kijk je bij http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties dan vindt je daar alle locale zenders incl freq/power.

Nu is voor Hengelo kanaal 22 bouquet1-FRA en kanaal 23 bouquet3

abonnee TV.

Bij het automatisch zoeken vond de PD-1003 enkel kanaal 23 (490Mhz) en geen kanaal 22, dus inderdaad opnieuw handmatig instellen op 482Mhz voor de vrije kanalen(en hopelijk dan met voldoende signaal :)).

Dik

 

Meten is weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sat vrienden,

Nog een aanvulling op mijn vorig bericht:

Het lukt niet (ook handmatig) om de FTA TV kanalen te ontvangen op kanaal 22 (test uitgevoerd gisteren in centrum Hengelo (O).....niet ver van zender positie !

Wat kan hiervan de reden zijn....wie heeft nog een idee ?

En mijn tweede vraag betreffende het .AVI formaat voor de PD-1003 staat ook nog open.....wie heeft hier een idee over ?

Dik

Meten is weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het kan zijn dat de instellingen van de ontvanger niet goed staan. Probeer eens het volgende:

- Druk op de menuknop

- Kies de optie "Digitale tv"

- Kies de optie "Kanaalbeheer"

- Kies de optie "Kanaalorganisator"

- Kies de optie "Kanaalsorteren"

- Selecteer de volgende opties:

- 1e optie: "Holland"

- 2e optie: "FTA"

- 3e optie: "Al"

Om deze opties te kiezen heb je de + en - knoppen nodig

onderaan het toestel. Hiermee spring ja naar de opties.

Vervolgens bevestigen met Enter en met de menuknop terug.

 

Je kunt ook proberen om de fabrieksinstellingen terug te zetten.

 

Zelf kreeg ik in eerste instantie bij het automatisch zoeken binnen geen enkel kanaal. Ik ben toen buiten gaan staan (met lichte bewolking) en heb automatisch de zenders laten zoeken. Tijdens het zoeken werden zowel de FTA als de gecodeerde kanalen gevonden. Daarna was ook ontvangst binnen mogelijk (met enkelglas ramen).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...