Sjoerd007 Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Ik heb een stuk of 8 zenders die een hoge BER hebben. Deze zenders zitten waarschijnlijk op dezelfde transponder (Eurostar, Dreamturk, Misdaadnet, Sport1 Extra) De overige zenders geven perfect beeld met SNR van rond de 87. Ik zit in de regio Ziggo West. Waar ligt dit aan?
Varkentjes Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 De genoemde zenders zitten inderdaad op dezelfde transponder, nl. Transport Stream 15. Het gaat om: 13TH STREET DreamTürk Euro Star FOXlife Ketnet/Canvas Misdaadnet Sport1 Extra Sport1 Extra Wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn is dat er interferentie is met apparatuur in de woning. Om dit uit te kunnen sluiten of de oorzaak zich binnens- of buitenshuis bevindt, kun je de volgende kabeltest uitvoeren: Sluit je DM800 direct op de Ziggo hoofdaansluiting aan. De hoofdaansluiting is het punt van binnenkomst van het tv-signaal in de woning. Je kunt dit herkennen aan een groene kabel. Is er geen aansluiting in de meterkast dan is het meestal de huisaansluiting in de huiskamer. Gebruik hiervoor een coaxkabel van maximaal 5 meter lengte met aan beide uiteinden gegoten, niet-demontabele pluggen. Vervolgens sluit je de digitale ontvanger met een scartkabel aan op je televisie en ontkoppel je de overige scartkabels. Digitale ontvangers kunnen gevoelig zijn voor elektromagnetische invloeden veroorzaakt door elektronische apparatuur. Je kunt proberen om de ontvanger iets verder van dergelijke apparatuur te plaatsen. Bij draadloze of sterk magnetische apparatuur kun je denken aan: · Een babyfoon · Een draadloos telefoontoestel of basisstation · Een router voor draadloos internet · Een luidspreker Extra informatie over bekabeling en interferentie kun je vinden op http://www.kabelkeur.nl/ De digitale ontvanger maakt nu rechtstreeks contact met de hoofdaansluiting en er is uitgesloten dat er sprake is van interferentie. Als je nog steeds slechte ontvangst en hoge BER waarden krijgt, neem dan contact op met de Klantenservice van Ziggo.
Greatone Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Ik heb last van een hoge Ber op bepaalde zenders (HD kanalen, en TMF puur/NL, MTV) als ik een splitter tussen de wandcontactdoos en de Dreambox heb, zodra ik de splitter ertussen uit haal, en de kabel rechtstreeks vanaf de wandcontactdoos in de Dreambox plug, dan heb ik er geen last van. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Codx Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: Greatone Ik heb last van een hoge Ber op bepaalde zenders (HD kanalen, en TMF puur/NL, MTV) als ik een splitter tussen de wandcontactdoos en de Dreambox heb, zodra ik de splitter ertussen uit haal, en de kabel rechtstreeks vanaf de wandcontactdoos in de Dreambox plug, dan heb ik er geen last van. Meestal krijg je een hoge BER door inteferentie of een te zwak signaal. Denk aan een lange coax kabel of splitters, elke splitter veroorzaakt zo'n 3.5 dB verzwakking. In jou geval is het signaal dan al erg zwak. geweest. Dit kun je oplossen door een verstekker te gebruiken. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Sjoerd007 Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 Dank voor de tips. Een andere kabel geprobeerd en probleem is opgelost.
Gast Merkedesch Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Origineel bericht van: Sjoerd007 Dank voor de tips. Een andere kabel geprobeerd en probleem is opgelost. Dit is voor mij niet de oplossing.. Ik heb gedigitaliseerd beeld op de RTL zenders..(HD Pakket) Op het standaard digitale pakket doen de RTL's het wel gewoon.. Mijn ontvanger is rechtstreeks aangesloten op het punt waar de kabel de muur uitkomt. Ik wacht dus wel even af... Gr.Merkedesch
Greatone Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 @Merkedesch Heb je ook al een antenneversterker geprobeerd? Bij mij was dit de oplossing. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Codx Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Is dat ook daadwerkelijk waar de groene kabel binnenkomt in het huis? Zoja dan moet je de wanddoos er even tussenuit halen. Als je dan nog steeds BER hebt mag je de kabelaanbieder bellen. Een versterker gaat niet helpen want op het punt waar de versterker komt moet het signaal 100% goed zijn. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Greatone Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Ik heb tussen de wanddoos en de kabel een versterker gezet en mijn problemen zijn opgelost. Ook als ik er nu een splitter tussen zet. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Codx Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Een versterker versterkt ook de ruis en ellende mee. Dan zal het misschien in de connectoren van je kabeltje gezeten hebben tussen wandcontactdoos en box. Anders klopt je verhaal niet. Als je daadwerkelijk een slecht signaal hebt aan het ingangspunt maak een versterker dit niet "magisch" goed. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Greatone Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Waar het aan gelegen heeft weet ik niet, anders had ik dat wel vermeld. Maar mijn beeld is weer goed. Geloof het of niet.... * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Gast Merkedesch Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Origineel bericht van: Greatone Waar het aan gelegen heeft weet ik niet, anders had ik dat wel vermeld. Maar mijn beeld is weer goed. Geloof het of niet.... Mijn beeld is ook weer goed...En ik heb er niets aan veranderd.Toch een klein provider probleempje denk ik geweest?? En ik heb een F-Connector op de groene kabel gekrompen en daar zit een goed stukje coax (1mtr) met ook gekrompen connectoren aan naar mijn Box. Dus de standaard doos is niet in gebruik.... Gr.Merkedesch
GHP Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Enige tijd geleden heb ik alle kabels vervangen toen ik ook satelliet aan ging leggen. Tevens versterkers en stekkers vervangen door goede kwaliteit kabels en verdeelkastjes. Zelfs op zolder is het beeld analoog nog perfect. Tevens heb ik dit gisteren bij een buurman geadviseerd, boven had hij geen signaal en met een versterker deden de digitale zenders van Ziggo het niet meer. Hem geadviseerd om stapsgewijs dingen te vervangen, te beginnen met de aansluiting waar de groene kabel binnenkomt. Hier heeft hij een verdeelkastje tussengezet en het signaal was boven stukken beter. Kwaliteit kost geld, maar het goedkoper dan een versterker die niet werkt... DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
Gast Merkedesch Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Origineel bericht van: GHP Enige tijd geleden heb ik alle kabels vervangen toen ik ook satelliet aan ging leggen. Tevens versterkers en stekkers vervangen door goede kwaliteit kabels en verdeelkastjes. Zelfs op zolder is het beeld analoog nog perfect. Kwaliteit kost geld, maar het goedkoper dan een versterker die niet werkt... Je praat over alle kabels vervangen!!!Daar is het toen denk ik al mis gegaan..!!De binnenkomende Ziggo / UPC kabel kun je niet vervangen.Het zijn alleen de kabels die door de leidingen getrokken zijn..of door jezelf en toen bezuinigd op de coax??Of door de vorige bewoner / installateur?? Verder worden er te vaak te goedkope ik noem ze in dit geval maar even "antenne's" gemonteerd.(antenne's zijn natuurlijk stekkers) Er zijn in de loop van de jaren natuurlijk ik weet niet hoeveel apparaten bijgekomen die storing afgeven..En al die slecht afgeschermde stekkers ontvangen dit en geven dit door!!Resultaat slechte ontvangst / beeld. Een monteur van Ziggo / UPC krimpt een stekker er ook aan..En dit doet die echt niet omdat die bang is dat "handige Nico" er zelf even een stekkertje aan wil zetten!!! Dus mijn conclusie: Als het signaal bij binnenkomst goed is...Dan hoort het verspreide signaal door de juiste coax ook goed aan te komen en hoeft niet versterkt te worden!!! Gr.Merkedesch
grunnsat Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Origineel bericht van: Merkedesch Dus mijn conclusie: Als het signaal bij binnenkomst goed is...Dan hoort het verspreide signaal door de juiste coax ook goed aan te komen en hoeft niet versterkt te worden!!! Gr.Merkedesch Dat is niet helemaal waar. Kabels veroorzaken signaal verzwakking. Als je dus een heel lange kabel aansluit kan het signaal aan het einde van de kabel te zwak zijn. Als je splitters of multitaps gebruikt verzwakken die het signaal ook. In dat soort situaties kan het nodig zijn om bij het aansluitpunt een (goede) versterker te plaatsen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen