Ga naar inhoud


[RE-9000HD] stroom er af ?


tonk

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumleden,

ik wil de spanning van de rebox 9000 iedere avond er af halen (stekker er uit of via schakelaar aan achterzijde) en de volgende morgen weer aanzetten.

Kan dit zonder problemen of krijg ik dan moeilijkheden met de instellingen? graag reacties, vrgr. ton könst

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je dat doet kan je de volgende morgen alles weer instellen, zelf dacht ik ook de rebox achter de standby killer te zetten met als gevolg dat alle gegevens dus ook weg waren. Nu laat ik hem, de rebox, altijd in de deep sleep als ik hem uitzet.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik opstart taal instelling, display instelling (a/v uitgang instelling), front led weer op 1 zetten, schotel instellingen staat dan niet meer separaat.

Dus dat was dagelijks even bedenken hoe of dat nou zou kunnen ook omdat ik de andere dingen ook achter de standby killer heb en 16 uur maar 1 watt verbruik vind ik zelf ook 16 uur 1 watt teveel.

Vandaar dat ik aangaf dat je alle instellingen kwijt bent de volgende morgen.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Welke instellingen raakt hij dat kwijt?
Ik schakel al jaren alles helemaal uit, en tot nu toe geen problemen !

Hoe zo geen problemen?
Volgens mij heb jij toch wel regelmatig problemen.
Misschien niet met het verliezen van de instellingen maar wel andere problemen.

Is het misschien een optie om een paar dagen de Rebox niet elektrisch uit te zetten?
Stel dat je daarmee een of meerdere problemen oplost.
Ik zet mijn 2 Reboxen nooit elektrisch uit en heb nauwelijks of geen problemen.
Niet dat ik wil beweren dat dit invloed heeft op de lage storingsgevoeligheid van mijn Reboxen maar het apparaat elektrisch aan laten staan kan in elk geval geen kwaad.
Voor het stroomverbruik hoef je het niet te laten.
Uiteraard zou het elektrisch uitschakelen geen invloed mogen hebben maar dat weet je bij SAT receivers maar nooit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zo als vele andere Rebox zaken schijnen de ervaringen enorm te verschillen. Waar dit door komt kan ik (nog)niet verklaren.

 

Mijn ervaring is dat ik geen verschil merk of ik mijn Box op (deep)standby zet of (na inschakelen van standby) de hoofdschakelaar uitzet. In alle gevallen blijven mijn instellingen ongewijzigd en blijft ook mijn Synology netjes verbonden. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus mogen we toch zo langzaam aan vaststellen dat de verschillende gemelde problemen aan de Rebox (Fortis, Octagon, etc.) of de originele software ligt.

Sommige problemen mogen dan best eens aan iemands hardware of wijze van configureren / bedienen liggen of wellicht aan CD maar het kan toch niet zo zijn dat er zoveel verschillen zijn in het optreden van storingen.

M.n. het feit dat de één er wel last heeft van een probleem en de ander nauwelijks of niet verbaasd me nogal.

Ik vind het zo langzaam aan genant dat ik maar steeds moet roepen dat ik geen problemen met de Rebox heb.

Ik kan me voorstellen dat anderen hier een bepaald gevoel over krijgen maar ik kan er ook niets aan doen dat mijn apparaten perfect functioneren.

Ik vind het dan uiteraard wel vervelend dat men mij dan 'onder water' als stroman van Rebox bombardeert.

Schijnbaar is dit een euvel die nu eenmaal bij SAT ontvangers hoort want ook met de Topfield TF77xxHDPVR heb ik dergelijke discussies voorbij zien komen, ook hier had de één wel een bepaald probleem en de ander nooit.

Ik denk dat we met een bepaald aantal problemen moeten leren leven of simpelweg het apparaat verkopen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dus mogen we toch zo langzaam aan vaststellen dat de verschillende gemelde problemen aan de Rebox (Fortis, Octagon, etc.) of de originele software ligt.
Sommige problemen mogen dan best eens aan iemands hardware of wijze van configureren / bedienen liggen of wellicht aan CD maar het kan toch niet zo zijn dat er zoveel verschillen zijn in het optreden van storingen.
M.n. het feit dat de één er wel last heeft van een probleem en de ander nauwelijks of niet verbaasd me nogal.
Ik vind het zo langzaam aan genant dat ik maar steeds moet roepen dat ik geen problemen met de Rebox heb.
Ik kan me voorstellen dat anderen hier een bepaald gevoel over krijgen maar ik kan er ook niets aan doen dat mijn apparaten perfect functioneren.
Ik vind het dan uiteraard wel vervelend dat men mij dan 'onder water' als stroman van Rebox bombardeert.
Schijnbaar is dit een euvel die nu eenmaal bij SAT ontvangers hoort want ook met de Topfield TF77xxHDPVR heb ik dergelijke discussies voorbij zien komen, ook hier had de één wel een bepaald probleem en de ander nooit.
Ik denk dat we met een bepaald aantal problemen moeten leren leven of simpelweg het apparaat verkopen.



Naar mijn mening werkt geen enkele REBOX perfect, velen die hier hebben gezegd dat ze tevreden zijn, melden ook vaak dat ze tegen bugs oplopen en zolang dit niet verholpen is, kun je de REBOX niet als perfect bestempelen, durf zelfs het tegenover gestelde te beweren.

de enige reden dat ik de BOX niet verkoop is dat ik niet zo veel geld bezit, om deze met verlies te verkopen, maar als jij de box wil hebben voor de aankoop prijs, mag je 'm hebben en doe je mij een groot plezier, (RE-8000, Eur. 340.,)

Via PM kunnen we het afhandelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb weinig problemen met de box, vastlopers heb ik ook niet meer (perfect) is iets te overdereven. maar ik kan op dit moment geen probleem opnoemen :D (toch perfect ;))

Dit is wel anders geweest in het verleden.met m,n 1e box.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed

Naar mijn mening werkt geen enkele REBOX perfect, velen die hier hebben gezegd dat ze tevreden zijn, melden ook vaak dat ze tegen bugs oplopen en zolang dit niet verholpen is, kun je de REBOX niet als perfect bestempelen, durf zelfs het tegenover gestelde te beweren.

Laten we vooropstellen dat geen SAT ontvanger perfect is dus daar hoef je geen discussie over te voeren.
Hierbij moet je dan toch eerst de definitie voor 'perfect' vastleggen voordat je dit woord in dit kader gaat gebruiken.
Als je met 'perfect' soms bedoelt dat de ontvanger redelijk storingsvrij is dan moet ik je helaas teleurstellen want mijn beide ontvangers zijn perfect te noemen al zal je dit niet willen geloven.
...en volgens mij ben ik echt niet de enige gelet op de positieve berichten van de andere gebruikers.

Ik begrijp overigens niet dat je niet wil aannemen dat er gebruikers zijn waar de Rebox (zo goed als) probleemloos draait.

Blijft uiteraard heel vervelend dat jij een apparaat in jouw bezit hebt gekregen welk niet datgene biedt wat jij ervan verwacht.
Ik kan dan ook alleen adviseren om met het apparaat naar de dealer terug te gaan en om een ontbinding van de koopovereenkomst aan te vragen of de door jouw geschetste problemen onder garantie te laten herstellen.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

blush Het spijt mij te moeten meedelen dat ook mijn Rebox-en het goed doen. blush

De problemen die ik had zijn met het vervangen van de coaxkabels (betere kwaliteit) en updates bijna verleden tijd.

Ik heb er goede hoop op, dat de huidige foutjes (niet kunnen wissen van opnames en het verliezen connectie NAS in 1 watt mode) opgelost worden door...........wie dan ook.

 

Een perfecte onvanger bestaat geloof ik niet, zo wel niet in HD als in SD.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...