Hemant Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Hoi, Ik heb voor mijn nas en PC een cifs connectie opgezet. in media heb ik 2 dirs gemaakt met herkenbare namen en de rechten op 755 gezet. in de fstab 2 lijnen toegevoegd voor de nas en de PC. Ik zie ze alleen niet in het menu van de box. Als ik dan browse van flas -> media -> nas dan kan ik wel bij mijn schijf waarom zie ik hem niet als storage device in het menu? Exact hetzelfde men de ander connectie. Ik gebruik geen automount. Wat is trouwens sneller NFS of CIFS? en bestaat er al een ICSI connector voor de DM800? Groeten Hemant ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: Hemant Hoi, Ik heb voor mijn nas en PC een cifs connectie opgezet. NAS ist meestal linux en zou OOK NFS aankunnen hetgeen sneller is in performance PC is bij de meesten enkel windows dus enkel CIFS baserende op samba mogelijk dus indien je in fstab twee regels toevoegt effe op CIFS en NFS scheiden / specifiek instellen Origineel bericht van: Hemant in media heb ik 2 dirs gemaakt met herkenbare namen en de rechten op 755 gezet. zelf symbolic links maken in je dreambox /media map kan iets verwarrend zijn meestal kun je reeds bestaande mappen al gebruiken in de mount /media/cifs /media/net /media/nfs enkel /media/hdd is voorbehouden als uniek mountpoint indien er een hdd in de dreambox zit dus die niet gebruiken als je een ingebouwde hdd hebt Origineel bericht van: Hemant in de fstab 2 lijnen toegevoegd voor de nas en de PC. de fstab regel moet als volgt zijn: IPadres_dreambox:/<sharenaam> spatie /media/net nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0 en dus voor de tweede IPadres_dreambox:/<sharenaam> spatie /media/cifs cifs rw,nolock,proto=tcp,username=user,password=pass 0 0 ciao niet te vergeten dat je netwerk-leden een en hetzelfde workgroup toe behoren /etc/samba/smb.conf Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Origineel bericht van: Hemant Hoi, Wat is trouwens sneller NFS of CIFS? Groeten Hemant je moet dan wel de vrijgegeven / gedeelde map op de NAS specifiek inrichten voor NFS-access dat gaat bij de meeste nassies via het webinterface van die NAS dus IPadres_NAS in je webbrowser ingeven en het desbetreffende submenu zoeken voor shares <> NFS-access vaak dient het ipadres van de client toegevoegd te worden opdat die NFS-access heeft ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Hemant Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 Thanx. Dus NFS is toch sneller. ik dacht dat een CIF connectie altijd begon met: \\IP-box\share en een NFS met IP-box:\share ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen