SatBaron Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 Hallo Con, Volgens jouw schrijven heb ik dit gedaan, echter zonder vooruitgang in de zaak. Dus dit uitsluitsel zet voor mij helaas ook al geen zoden aan de dijk. Toch ook hartelijk bedankt voor deze informatie. Met vriendelijke groet, SatBaron
SatBaron Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 @winwiz, Citaat: Het kan zijn dat je even moet wachten voordat er opnieuw een ipadres wordt uitgegeven naar je laptop. Gezien je ip adres krijgt je pc een extern adres toegewezen. Als er een (draadloze) router tussen hangt zul je dit probleem niet hebben. Nou winwiz, in dit geval kan ik wachten tot Pasen en Pinksteren op één dag gaan vallen, maar ik krijg géén ip-adres toegewezen op de laptop. Jammer maar waar. Met vriendelijke groet, SatBaron
Gast Kimble Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Herhaal de vraag nog maar een keer van mij, denk dat je hem over het hoofd ziet; Citaat: Wat voor een modem is het eigenlijk ? Eén met een ADSL poort en slechts één ethernetaansluiting die je zelf op een router hebt staan. Kan met deze setting het nl. herproduceren wat jij krijgt. Pak ik een switch ipv een router achter de modem dan kan ik wel het (inter)net op. heb je al eens rechtstreeks in je modem ingeplugd en een ipconfig /all gegeven, dan een ipconfig /flushdns en dan nogmaals de ipconfig /all Van die laatste ipconfig /all zou ik de waarde wel eens willen zien. Anders ga ik je een instructie geven om een tooltje te zetten (wat losse dingetjes) die wat testen kunnen doen op je netwerkkaart. Loopt wel via de commandprompt, maar laat heel die windows er even buiten. Laten we bij de kaart beginnen.
Con Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Kan het zijn dat je je modem hebt beveiligd met een wachtwoord wat wél op je desktop staat ingesteld en stond in Vista? Kijk eens met je desktop in het modem of je daar verdachte zaken ziet met betrekking tot beveiliging, misschien is jouw MAC-adres (van de laptop) ineens wel geblokkeerd op de een of andere manier. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
vincent1971 Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Log eens in op je modem/router en kijk in de ip tabellen wat staat er in? Alleen je desktop of ook je laptop? Verwissel eens de aansluitingen van laptop en desktop? Ping eens naar je modem/router? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
SatBaron Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 Hallo Kimble, Sorry dat ik met al het geklooi hier, daar nog geen antwoord op heb gegeven. Het is een tele2 ADSL modem (staat beneden bij de ingang v/d telefoonleiding) met inderdaad één ethernet aansluiting welk via een RJ-45 kabel hier naar boven toe loopt. Normaal is die kabel altijd agsl. op de Desktop, maar bij gebruik van internet op de Laptop, haal ik deze kabel los van de Desktop en plug hem dan in de Laptop. Ik ben niet in het bezit van een Router noch een Switch/Hub, dus rechtstreek Modem naar Desktop OF Modem naar Laptop, Werkt met de zelfde Windows XP versie op de Desktop prima maar... helaas (nog) niet op de Laptop, Met vriendelijke groet, SatBaron
SatBaron Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 Hallo vincent1971, Bedankt voor je respons. Ik ben helemaal niet in het bezit van switch en/of hub noch een router. ADSL rechtstreeks via een RJ-45 kabel naar de Desktop OF rechtstreeks via de RJ-45 kabelnaar de Laptop. Met vriendelijke groet, SatBaron
SatBaron Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 Hey Con, Citaat: Kan het zijn dat je je modem hebt beveiligd met een wachtwoord wat wél op je desktop staat ingesteld en stond in Vista? Kijk eens met je desktop in het modem of je daar verdachte zaken ziet met betrekking tot beveiliging, misschien is jouw MAC-adres (van de laptop) ineens wel geblokkeerd op de een of andere manier. HG CC Nee Con, ik kan daar helemaal niets van vinden en geloof het ook niet dat daar verschillen in kan zitten. Wederom bedankt voor het meedenken. Met vriendelijke groet, SatBaron
winwiz Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Zo aan je screenshots te zien krijg je een ipV6 ipadres. Staat in eigenschappen van je netwerkadapter je het internetprotocol wel aangevinkt/geïnstalleerd. Anders kun je misschien een reset daarop uitvoeren: http://support.microsoft.com/kb/299357 Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Kimble Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Nou, ik ga de handel even bij elkaar scharrelen. Ik krijg een foutmelding op het ip-adres. Heb je de modem al een harde reset gegeven eigenlijk ? Citaat: Warning: Multiple interfaces found; using 129.194.9.51 @ ce0:169.254.181.106 Met een uurtje is er een posting.
SatBaron Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 @Kimble Citaat: Heb je de modem al een harde reset gegeven eigenlijk ? Ja, diverse keren tussendoor naar beneden getippeld om dit te doen. Dit mocht helaas ook al niet baten. Met vriendelijke groet, SatBaron
SatBaron Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 @winwiz Citaat: Anders kun je misschien een reset daarop uitvoeren: http://support.microsoft.com/kb/299357 Via deze URL de reset via de "Opdrachtprompt" uitgevoerd, echter nog steeds zonder enig succes, helaas. Bedankt ! Met vriendelijke groet, SatBaron
Gast Kimble Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Pakket gevonden, en nu even een handleiding maken, Even achter een XP-doos kruipen iptool.zip
Gast Kimble Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Handleiding, Maak een folder aan op je c-schijf genaamd dig, je krijgt dan een map c:\dig Zet de onderstaande bestanden uit de iptool-file in de c:\dig map. host.exe, dig.exe, libdns.dll, libeay32.dll, libisc.dll, msvcr70.dll, cygwin1.dll, whois.exe, doshere.inf en resolv.conf Bestanden zijn nu geplaatst en edit nu met notepad of wordpad de resolv.conf Vervang 198.80.55.1 door het ip-adres die je hebt van je provider. (Heb je die niet dan pm even) Sla de resolv.conf op in de map c:\windows\system32\drivers\etc Boel nu herstarten Nadat de computer opgestart is, ga naar >start >bureauaccessoires en selecteer opdrachtpromt. Type: cd\ <ENTER> Type: cd dig <ENTER> Type: dig . NS @123.123.123.123 <ENTER> (123.123.etc is hier jouw ip-adres) Nu zal er een hele lijst met informatie moeten komen, en die zou ik willen zien. Komt er niks, foutmeldingen oid, dan heb ik stellig de indruk dat je kabel een crossed is en/of autonegotiation niet aanstaat. Dit is te bereiken via systeembeheer en dan je netwerkkaarteigenschappen. Zie bijlage. Suc6
SatBaron Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2010 @Kimble, Je hebt een PM Met vriendelijke groet, SatBaron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen