Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een reboot van mijn Dreambox heeft deze moeite om contact te maken met mijn netwerk.

Het duurt soms een kwartier tot twintig minuten voordat de Dreambox weer contact heeft met de nameserver.

Ook duurt het vaak lang voordat CCcam weer actief is, het duurt minstens 10 minuten voordat hij mijn CD kaart leest.

Ook een verbinding proberen te maken met DCC is niet mogelijk.

Met mijn DM500 is er geen enkel probleem na een reboot.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Geplaatst:

start eens op zonder netwerkkabel erin als ie opgestart is duw je em erweer in , zo heb ik het probleem verholpen

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1pm
start eens op zonder netwerkkabel erin als ie opgestart is duw je em erweer in , zo heb ik het probleem verholpen

1pm

Helaas blijf ik het probleem houden, ik moet steeds handmatig de netwerk herstarten via de Dreambox om weer online te komen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

Geplaatst:

heb je niet per ongeluk dubbele ip adressen geef je db eens handmatig een ip adres in de range van de router natuurlijk

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Heb je misschien twee of meer dns servers in je huis staan? Heb ik nl. ook gehad. Had eerst een linksys router. Na een upgrade van het internet abbonnement, kreeg ik een nieuw modem. Deze geplaatst, en de "oude" modem/router boven ingezet als 4 poorts switch, om daar meer apparaten op het lan aan te sluiten. Op deze oude router was echter nog wel de dns server actief, waardoor deze ip adressen bleef uitgeven. Daardoor was de box wel beschikbaar, maar op een ander ip adres dan ik dacht (kun je in dat geval in de nieuwe router ook niet vinden). Ook je port forwarding loopt daardoor in de soep, als je die op de nieuwe router hebt geconfigureerd (ik neem aan dat je dat bedoelt met het feit dat cccam niet goed werkt...)

Als dat bij jou ook zou kunnen zijn, moet je die niet gewenste dns server uitzetten. Niet fysiek, maar in de config van dat apparaat.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Ok hierbij wat ik aangesloten heb:

Een Zyxel modem/router van Telfort.

De Lan kabel gaat vanuit de router naar een 8-poorts switch toe van Sweex.

In deze switch heb ik het volgende aangesloten:

* Dreambox 8000 HD

* Dreambox 500-C

* Mijn eigen PC

* Playstation 3

* Nintendo WII

Bij beide Dreamboxen staat DHCP uitgevinkt, en beide Dreamboxen hebben een andere IP adres. Beide Dreamboxen maken ook gebruik van verschillende poorten. Ook de spelcomputers hebben een andere IP adres.

Deze combinatie is al meer dan een half jaar op deze manier aangesloten.

De problemen dateren sinds een week of twee.

Geplaatst:

Hmmm,je hebt nagenoeg dezelfde configuratie als ik heb.

alleen heb ik een 500HD ipv een 500C.

Modem en switch zijn ook gelijk.

Ook ik heb wel es traag contact met de dreamboxen.

Wat hier afdoende helpt is de PC herstarten.

Klinkt gek,en ik weet ook niet waarom,

maar 't werkt wel smile

Geplaatst:

Oke, dan is mijn idee niet aan de orde.

Probeer eens de netwerk kabel van de 500 op de 8000 aan te sluiten. Dus op de switch alles laten zitten, alleen de netwerk kabel van de 500 op de 8000 aansluiten (hopenlijk staan ze bij elkaar in de buurt...) en dan weer een rebootje van de 8000. Kijk dan of alles wel goed gaat.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Zet dhcp maar aan op de 8000 en het werkt wel goed.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

Ik ga jullie suggesties laat op de avond maar proberen.

Vrouw en kind zijn nu "TVOH" aan het kijken, en daar mag ik helaas niet bij storen crazy

@Gerard: Mijn pc staat practisch 7 dagen per week aan, ik hoop dat jou suggestie helpt.

Wordt vervolgd.......

Geplaatst:

Het is ook heel goed mogelijk dat je sweex switch een beetje brak geworden is. Ik had dezelfde switch die het altijd goed deed, totdat er allerlei vage problemen kwamen; mounts die heel traag reageerde en dat soort dingen.

Ik heb daar toen een Netgear Prosafe aan gehangen en alle problemen waren verdwenen.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

Ik heb de internetkabels verwisseld op de Sweex en alles schijnt (tot nu) weer naar behoren te werken confused

Hopen dat het inderdaad zo makkelijk is.

Allen bedankt voor jullie antwoorden!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen