Freeangel Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Hallo medesatters, Wat is het toch een leuke hobby zeker met wat dreamboxen in huis maar wat een ellende is dat afstellen en uitrichten van de schotel toch Ik wilde van Astra 1,2 en Hotbird eens veranderen naar Astra 1,3 en Hotbird omdat op de Astra 3 de HD canalen van C+ zitten. Heb een mooie profi meter geleend en wat gegevens op het internet verzameld....... Echter ik krijg met geen mogelijkheid de Astra 3 Verticaal op een fatsoenlijke signaal meting, de andere 2 gaat nog enigszins maar zitten ook zo maar tussen de 70 en de 80. Nu rijzen er 2 vragen bij mij; 1. De koppen zijn al 8 jaar oud. Kan dat de ontvangst verminderen??? 2. Volgens de tekeningen op internet moet de schotel zelf wat gedraaid worden en dan bedoel ik scheef (11,64 graden) gezet worden (zeg maar op 1 oor zetten) maar daar dit bij de Visiosat van mij niet kan, wil ik graag weten of het ook zonder die draai kan? (weet niet of dat bij de nieuwe modellen wel kan???) Graag hoor ik jullie ervaringen zodat ik het misschien ook voor elkaar kan krijgen.... Groetjes Freeangel I had a dream, and now it has become reality
satencom Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 heb je er ook een foto van hoe je het nu hebt, kunnen we even mee kijken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
edbe Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 denk dat je wel andere beugels nodig hebt als je van positie veranderd. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Freeangel Geplaatst: 13 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: edbe denk dat je wel andere beugels nodig hebt als je van positie veranderd. Die heb ik natuurlijk ook wel...... Zal eens een foto schieten. I had a dream, and now it has become reality
wilhelm Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: Freeangel Volgens de tekeningen op internet moet de schotel zelf wat gedraaid worden en dan bedoel ik scheef (11,64 graden) gezet worden (zeg maar op 1 oor zetten) maar daar dit bij de Visiosat van mij niet kan, wil ik graag weten of het ook zonder die draai kan? (weet niet of dat bij de nieuwe modellen wel kan???) Wil je andere satelieten ontvangen zul je ook het bijbehorende zwarte plaatje zoals op de foto moeten monteren. Verder de schotel normaal uitrichten op 19,2°C en dan zit je met de andere LNB's al redelijk in de buurt. Deze hoef je dan aleen nog in de juiste hoogte in te stellen zoals op de foto. DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen