Gast shiva Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 beste mensen ik ben al bijna drie kwart jaar aan het rommelen met mijn WAVE FONTERA afstellen en de dm 8000. ik heb een ;t90 wave ;dm box 8000 ;8 lmb dubbel ;met diseq swiths(axing 2,0-2,1) probleem;asta1 wel beeld en alle anderen heel vaag soms wel en niet melding (afstemmen mislukt). !!!!! kan iemand mij misschien vertellen wat er hier fout gaat, is het misschien de swith of de config instelling in de dm box 8000 De winkel waar ik de schotel heb gekocht heeft de config.ingesteld in de instelling geavanceerd bv 19é astra lmb 4 ;auto ;universeel ;polarisatie ;nee ;band ;1,1 ;geen ;bb ;ja ;nee ;uncommitted,committed,toneburst ;geen ;geen ik hoop dat ik nu eindelijk een keer een oplossing kan vinden voor deze probleem via jullie,want ik ben echt radeloos en weet het allemaal niet mvgr shiva Reclame voor satellietwinkel verwijderd en titel aangepast.
dreamboxelite Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Heb je gekeken of alle draden goed zijn vastgemaakt. Dus alle f connectoren goed aan de lnb's etc. Heb zelf een dm800 met 10LNB's en wave t90 de configuratie is niet heel anders. Hoe sterk is je signiaal op de satellieten?
edbe Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 moet dit niet ook op 4 staan ?? 19é astra lmb 4 ;auto ;universeel ;polarisatie ;nee ;band ;1,1 ;geen ;bb ;ja ;nee ;uncommitted,committed,toneburst ;geen (deze hier ook op 4 zetten) ;geen 2 x Gigablue UHD & Bigsat 28e,23e,19e,13e
dreamboxelite Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Heb jij 1 grote diseq 8/1 switch of 1 uncomitted en 2 comitted switches?
Gast shiva Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 hallo ik heb van axing merk diseq switch 8 in en 1 uit (8:1) en omdat ik beneden en boven een dreambox heb is een lnb dubbele uitgang en totaal 2 diseq switch voor acht lnb mvgr shiva
Gast shiva Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 hallo ik een groot switch voor 8 lnb uncommited en heb het aangesloten zo; de ingangen op switch is van links naar recht van A-H 8 ingangen lnb van 42 graden naar 1 graden zijn de satellieten en van 1 /m 8 zijn lnb 1=42 -A 2=28 -B 3=23 -C 4-19 -D 5=13 -E 6=9 -F 7=4,8-G 8=1 -H ik vroeg mij af of ik de switch met lnb goed aangesloten had mvgv shiva
dreamboxelite Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 ja hoor. Je moet alleen nog idd AA, AB, BA etc invullen. Alleen verander je op een gegeven moment van input 0 naar input 1. Dat is als je lnb's 5,6,7 en 8 aanstuurt. Weet dat LNB 1 bijvoorbeeld = AA, input 0 Weet ook dat LNB 5= AA, input 1 In je boekje staat ook wat de rest van de LNBs zijn. Ik ben nu niet waar mijn dreambox is, dus kan het niet voor je checken. Maar op internet staat genoeg info hiervoor. Uncommited, comitted, thoneburst is prima overigens. Beide receivers hebben overigens dezelfde instellingen. veel succes.
satencom Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 ik weet niet of dit lukt ik ken deze switch axing niet, er zijn wel betere merken maar dit is de volgorde je kunt het even proberen LNB 1 2 3 4 5 6 7 8 Comm DiSEqC Commando AA AB BA BB AA AB BA BB Uncomm DiSEqC commando (input) 1 1 1 1 2 2 2 2 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
ziggy Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 hier heb je een heel naslag werk. www.***ongewenste_url*** bij downloads DiSEqCschakelaars en schakelingen vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen