lujo Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Ik zit nu weer met rotor te spelen en er gebeuren in mijn ogen vreemde dingen maar misschien komt dat omdat ik de werking/instellingen van Dreambox 500+ niet helemaar begrijp. Vandaar dat ik hier wat uitleg wil vragen. Dus in "Rotor configuratie --> Modus" zijn volgende mogelijkheden: - Positie - Draai naar opgeslagen positie - Draai naar satelliet - drive to 0 degree - Herberekenen - Oost-limiet instellen = duidelijk - West-limiet instellen = duidelijk - Limieten uitschakelen = duidelijk - Limieten inschakelen = duidelijk Die limieten zijn me duidelijk en mijn vragen gaan over positie, draai naar opgeslagen positie, draai naar satelliet, drive to 0 degree, Herberekenen. Ik zal hieronder beschrijven hoe ik die instellingen lees/begrijp en wat ik niet begrijp of wat er volgens mij bij mij fout gaat. - Positie: Wordt gebruikt om positie van een satelliet in rotor op te slaan. Dus als je Astra 19.2E gevonden hebt dan kan je positie gebruiken en dan groene knop om die positie voor altijd in je rotor op te slaan, bijvoorbeeld op positie 1. Mocht je volgende keer een andere ontvanger aansluiten dan kan je gewoon zeggen dat die naar positie 1 van rotor moet draaien en je hebt Astra 19.2E te pakken. Klopt dit? - Draai naar opgeslagen positie: Zie boven "positie". Wordt dus gebruikt om de rotor te draaien naar in de rotor eerder opgeslagen posities. Dus naar positie 1 of 2 of 4 of 40 enz. Klopt dit? - Draai naar satelliet: Hieronder zou je moeten kunnen aangeven dat rotor naar ene bepaalde satelliet moet draaien. Door gebruik te maken van USALS en dus latitude en longitude zou rotor zelf moeten weten waar Astra 19.2E of Hotbird 13.0E zich bevinden. Dus als ik een satelliet selecteer en ik druk op dat groene knop dan zou rotor ook naar die satelliet moeten kunnen draaien, latitude en longitude zijn immers bekend en rotor is goed uitgericht. Klopt mijn uitleg? Bij mij gaat dit dus fout.... Als ik daar een satelliet selecteer en ik druk op groene knop "draai rotor naar satelliet" dan gebeurt er niks als rotor al in 0 positie was. Stont rotor toevallig op een andere positie dan gaat ie bij het selecteren van welke satelliet dan ook gewoon naar de 0 positie. Als ik dan kijk onder Rotor configuratie en ik haal dat kruisje weg bij "Gebruik gotoXX-functie" dan zie ik dat die positie ook opgeslagen is onder nummer in rotor =0 en Orbit positie = 192 en ook 048 enz. elke satelliet die ik geprobeerd heb. Dus mijn simpele conclusie is dat modus "Draai naar satelliet" geen gebruik maakt van USALS instellingen in dreambox. Dus waarschijnlijk maakt ie alleen gebruik van DiSEqC 1.2 mogelijkheden. Correct? - drive to 0 degree: Draait schotel naar 0 garden/referentie punt. - Herberekenen: Waar doet "herberekenen" en waarom zouden we dit moeten of kunnen gebruiken?
Altobelli Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Waarom gebruik je geen usals? (go-to funktie Altobelli
lujo Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 Origineel bericht van: Altobelli Waarom gebruik je geen usals? (go-to funktie Altobelli Dat gebruik ik ook maar ik was op zoek naar wat meer uitleg over bovenstaande. Ik gebruik Dreambox om satelliet posities in mijn rotor op te slaan zodat ik rotor met mij HTPC software die geen USALS ondersteund ook kan aansturen via RAW DiSEqC commando's.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen