acinfo64 Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Beste Allemaal, Ik ben compleet nieuw op het gebried van de dreambox. Nu kan ik een 500Plus kopen en vraag ik mij af wat het verschil is met een gewone 500S? Zijn alle images voor de 500S ook te gebruike op een 500Plus. Of is de 500Plus een speciale versie waar veel minder images voor zijn? Wat is het qualiteitsverschil en kan ik beter een 500S (clone) kopen dan een 500Plus?
Henksat Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Origineel bericht van: acinfo64 Zijn alle images voor de 500S ook te gebruike op een 500Plus. Of is de 500Plus een speciale versie waar veel minder images voor zijn? Wat is het qualiteitsverschil en kan ik beter een 500S (clone) kopen dan een 500Plus? Nee, de 500+ heeft andere images dan de 500, clones worden al helemaal niet aangeraden, maar zowel een 500S als een 500+ zou ik beide niet meer kopen. Weet niet wat je wilt gaan kijken, maar veel CDS kanalen zijn tegenwoordig alleen nog maar op een HD ontvanger te zien en dat worden er steeds meer komende tijd. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
acinfo64 Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2010 Bedankt voor je reactie. Momenteel heb ik geen behoefte aan HD kanalen. Ik wil alleen in mijn eingen huis wat experimenteren met CCCAM (op de meeste kamers heb ik een netwerk aansluiting) en nu ben ik bang kan als ik een plus koop het ineens blijkt dat alle images voor een gewone 500S zijn. Er wordt zoveel over de 500 geschreven dat mij ook onduidelijk is welke images er zijn en wat de verschillen zijn. Of is er gewoon 1 image waar je alles mee kan?
Henksat Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Nee hoor, zeker de PLi images zijn er ook voor de + versie Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
marcel1970 Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Ik zou voor een plus gaan omdat deze iets betere hardware heeft als de andere. "My next wife will be normal"
hemertje Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Origineel bericht van: acinfo64 Bedankt voor je reactie. Momenteel heb ik geen behoefte aan HD kanalen. Ik wil alleen in mijn eingen huis wat experimenteren met CCCAM (op de meeste kamers heb ik een netwerk aansluiting) en nu ben ik bang kan als ik een plus koop het ineens blijkt dat alle images voor een gewone 500S zijn. Er wordt zoveel over de 500 geschreven dat mij ook onduidelijk is welke images er zijn en wat de verschillen zijn. Of is er gewoon 1 image waar je alles mee kan? maar ook de normale zenders gaan de komende tijd over op een andere compressie die de oudere ontvangers niet aankunnen maar de HD versies wel... ik zou dan ook gaan uitkijken naar ontvangers die HD (ready) zijn DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Origineel bericht van: hemertje ik zou dan ook gaan uitkijken naar ontvangers die HD (ready) zijn Een half jaar geleden stond ik ook voor de keus: wel of geen HD ontvanger. Gezien de zenderwijzigingen de afgelopen tijd ben ik heel erg blij dat er toen massaal geadviseerd werd om voor een HD ontvanger te gaan. Er gaan steeds meer zenders over op MPEG4 en een 500S of een 500Plus kunnen die helaas niet ontvangen.
acinfo64 Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2010 Hartlijk dank voor jullie antwoorden. Ik zal de HD ontvangers in de gaten houden. Al zijn er bij mijn weten geen goedkope en doorgaans 3x zo duur. Wat is het verschil tussen de OpenPLi en de Gemini? Dit zijn de twee die ik het meeste tegen kom. En zit daar standaard CCCAM in of moet je die apart installeren?
Gerard 76 Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 CCcam kun je eenvoudig via je ab installeren en activeren. Bij gemini via de blauwe toets.(Addons) Bij OpenPLi via Menu- Applicaties downloaden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen