Ga naar inhoud


WK-eisen FIFA, gaan regering te ver


Checkin

Aanbevolen berichten

Het is goed om een groot evenement te organiseren, maar wat de FIFA wil .....

 

Eindelijk een eerste goede stap.

 

DEN HAAG - De regering wil FIFA-medewerkers geen strafrechtelijke immuniteit verlenen of arboregels tijdelijk opschorten tijdens het WK-voetbal als dit in Nederland zou worden gehouden. Dat blijkt uit interne documenten van het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport waar NRC Handelsblad vrijdag over heeft bericht.

 

Het ministerie noemt de eisen van de wereldvoetbalbond waar landen aan moeten voldoen om in aanmerking te komen om het WK-voetbal te organiseren „verregaand”.

 

Bron de telegraaf

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Checkin


DEN HAAG - De regering wil FIFA-medewerkers geen strafrechtelijke immuniteit verlenen of arboregels tijdelijk opschorten tijdens het WK-voetbal


Oftewel ze willen een vrijbrief voor criminele activiteiten te kunnen ontplooien, lijken wel idioot als ze daar aan meewerken.
Dan maar geen WK hier, eikels.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland geeft hiermee een signaal af aan die corrupte zooi bij de Fifa. Het zal nu inderdaad wel moeilijk worden om hier een W K te organiseren. Er zouden meer landen het voorbeeld van Nederland moeten volgen. Als ik lees dat bijvoorbeeld Rusland de FIFA volmacht geeft alleen maar om het WK proberen binnen te slepen is dat een naieve gedachte van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat ik dan niet begrijp is dat landen die het WK al eerder hebben georganiseerd weer staan te trappelen om het binnen te halen.

 

Maar wees maar gerust hoor, onder andere door de negatieve houding gaan we het toch niet krijgen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wordt er veel onzin verkondigd door de tegenstanders, een voorbeeld:

 

- de snelwegen worden vrijgemaakt voor de auto van Blatter.

 

grote onzin, maar het is inmiddels wel een rol gaan spelen.

 

Het typisch Nederlandse gedrag zorgt ervoor dat wij nooit een dergelijk wereld evenement zullen krijgen. En ik ben ervan overtuigd dat het wel degelijk winstgevend is, vooral als de infrastructuur deels al aanwezig is.

 

Nogmaals: zouden landen als Engeland, Italie, Frankrijk de VS weer staan te trappelen als de vorige WK zo verlieslatend is geweest? Kom nou!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
En ik ben ervan overtuigd dat het wel degelijk winstgevend is,
Voor wie?
Origineel bericht van: Neptunus
Nogmaals: zouden landen als Engeland, Italie, Frankrijk de VS weer staan te trappelen als de vorige WK zo verlieslatend is geweest? Kom nou!
De landen zelf staan niet zo zeer te trappelen, enkel de zakkenvullers die zelf de winst opstrijken en de kosten afschuiven op de staat.

Zo durft Duitsland nog steeds niet openbaar te maken dat de organisatie van het WK, de staat, zo'n 5 a 6 Miljard Euro gekost heeft in plaats van opgeleverd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Winstgevend voor de schatkist.

 

Bonden, gesteund door de overheden staan te trappelen.

 

win/win situatie.

 

Verwachte opbrengst 1 miljard, alleen 20 miljoen (kaartverkoop) voor de FIFA is vrijgesteld van belasting, waar hebben we het dan nog over?

 

Nogmaals, er is een hoop onzin de wereld in geslingerd o.a. door Woutertje Bos en Johan "de snor" Derksen, zie nu nog maar eens van dat beeld af te komen. Kijk, voor mij persoonlijk hoeft het niet hoor maar ik kom wel in het verweer als er onzin wordt verkondigd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Winstgevend voor de schatkist.

Bonden, gesteund door de overheden staan te trappelen.

win/win situatie.

Verwachte opbrengst 1 miljard, alleen 20 miljoen (kaartverkoop) voor de FIFA is vrijgesteld van belasting, waar hebben we het dan nog over?

Nogmaals, er is een hoop onzin de wereld in geslingerd o.a. door Woutertje Bos en Johan "de snor" Derksen, zie nu nog maar eens van dat beeld af te komen. Kijk, voor mij persoonlijk hoeft het niet hoor maar ik kom wel in het verweer als er onzin wordt verkondigd.


Wie betaalt de infrastructuur die aangelegd moet worden?
Wie betaalt de uitbreidingen van de stadions?
Naar wie gaan de extra omzetten van de hotels?
Wat is het slechtste, gangbare en ook het beste scenario en hoeveel risico loop je?
Hoeveel % van de bevolking is VOOR het wk?

TIP: Lees eens het bidbook zou ik zeggen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Verwachte opbrengst 1 miljard,

Alleen volgens de reken je rijk methode.
Volgens reële berekeningen is dat al veel en veel lager en is er eerder een kans op een verlies van 700 miljoen.
Jan met de pet mag dan ook nog eerst jaren krom liggen om alle investeringen op te hoesten.
Jan met de pet zal ook nooit iets terug zien bij eventuele winst.

Er is inderdaad veel onzin de wereld in gestuurd.
Vooral door de mensen die zichzelf al een mooie functie hebben aangemeten en daar dan zelf grote financiële en materiële voordelen bij behalen.
Als er verlies wordt geleden dan zijn ze ineens niet meer verantwoordelijk en kunnen wij straks weer een paar jaar meer gaan werken voordat we met pensioen kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het WK heeft in Duitsland honderden miljoenen winst opgeleverd voor de schatkist. Als ze de mogelijkheid hadden zouden ze het direct weer willen organiseren. Hoe duidelijk kan het nou nog zijn?

 

Maar ik kan het niet aantonen net zoals jullie het tegendeel niet aan kunnen tonen.

 

Eén ding is zeker: er zijn een aantal feitelijke onjuistheden genoemd:

 

- er wordt helemaal geen snelweg vrijgemaakt voor de FIFA

- FIFA betaalt gewoon belasting m.u.v. de kaartverkoop, verwacht 20 miljoen euro.

 

Nogmaals: dit zijn feiten.

 

Voor jullie tegenstanders zal het wel een geruststellende mededeling zijn dat wij het toch niet gaan krijgen. Over tot de orde van de dag.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Toch wordt er veel onzin verkondigd door de tegenstanders, een voorbeeld:

- de snelwegen worden vrijgemaakt voor de auto van Blatter.

grote onzin, maar het is inmiddels wel een rol gaan spelen.

Het typisch Nederlandse gedrag zorgt ervoor dat wij nooit een dergelijk wereld evenement zullen krijgen. En ik ben ervan overtuigd dat het wel degelijk winstgevend is, vooral als de infrastructuur deels al aanwezig is.

Nogmaals: zouden landen als Engeland, Italie, Frankrijk de VS weer staan te trappelen als de vorige WK zo verlieslatend is geweest? Kom nou!

Voor blatter moet je de snelweg niet vrijmaken maar opvangen en arresteren aan de grens.
De lobby is flink aan de gang hopelijk kunnen we t tegen houden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Het WK heeft in Duitsland honderden miljoenen winst opgeleverd voor de schatkist.
Dan ben jij de enige die dat weet.
De Duitse regering heeft nooit een kosten/baten verslag openbaar gemaakt.

In KRO-reporter (31'50 t/34'00) over Sepp Blatter doet onderzoeks-journalist Jens Weinreich een boekje open.

Deze journalist maakte samen met studenten van de Universiteit van Leipzig een heel andere conclusie.

De Fifa betaalde 1 miljard belasting maar daar moet tussen de 5,5 en de 6 miljard kosten van de deelstaten en de speelsteden nog vanaf.

Nu wil de FIFA dus ook geen belasting meer betalen.
Dat moeten ze wel om aan de EU-regels te voldoen maar Nederland en België hebben beloofd dit geld terug te storten.
Tel uit uw winst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat van een statement van de KNVB, ik ga ervan uit dat zij geen leugens verkondigen.

 

En voor de laatste keer: waarom willen landen het weer organiseren als het zo verlieslatend is????

 

Die Blatter is een schurk, maar de WK is niet alleen Blatter.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...