Ga naar inhoud


WK-eisen FIFA, gaan regering te ver


Checkin

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus
En voor de laatste keer: waarom willen landen het weer organiseren als het zo verlieslatend is????


@Neptunus,

Misschien heeft het te maken met prestige van bepaalde landen en/of personen?!

Zijn er betrouwbare gegevens van financiële resultaten uit het verleden van de Wereldkampioenschappen Voetbal?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Gerard 76
Als de FiFa hier aan strengere regels moet voldoen
(lees oa. ook gewoon belasting betalen net als de burgers)
dan kiezen ze liever voor een land waar ze wel hun zin krijgen
en minder/geen belasting betalen.


Over de door Fifa wel of niet te betalen belasting kunnen we duidelijk zijn: zij mogen alleen de BTW op de kaartverkoop houden, dat is zo'n 20 miljoen, verder is gewoon een buitenlandse onderneming actief in Nederland en gelden de daarvoor bestemde regels. Alle andere berichten over niet te betalen belastingen zijn fabels. Dit is geen mening maar een feit.

Ik ben het wel met je eens dat Fifa een min of meer corrupte organisatie is maar ik ben hier alleen op zoek naar feiten en vooral om kulverhalen te ontzenuwen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
En voor de laatste keer: waarom willen landen het weer organiseren als het zo verlieslatend is????
Ik wil het best vaker voor je herhalen hoor. laugh
Origineel bericht van: satcat
De landen zelf staan niet zo zeer te trappelen, enkel de zakkenvullers die zelf de winst opstrijken en de kosten afschuiven op de staat.

Zo durft Duitsland nog steeds niet openbaar te maken dat de organisatie van het WK, de staat, zo'n 5 a 6 Miljard Euro gekost heeft in plaats van opgeleverd.

Je gaat dus net als de onderzoeks-journalisten niets vinden over kosten/baten verslagen van de Duitse overheid.
Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb dat van een statement van de KNVB, ik ga ervan uit dat zij geen leugens verkondigen.
Zijn dat niet juist de jongens die het meest belang hebben bij alleen positieve belichting?
Die jongens die altijd al het geld opstrijken en de kosten van beveiliging en vernielingen altijd al aan de staat laten?
Die jongens die nadat heel Nederland ze gesteund heeft in Zuid-Afrika, het uit is gezonden door de NOS met onze belastingcenten, daarna exclusiviteits-afspraken met SBS gaat maken voor de huldiging en zelf geen cent wil uittrekken voor de organisatie?
Ja, als die jongens het zeggen dan geloof ik het. cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
verder is gewoon een buitenlandse onderneming actief in Nederland en gelden de daarvoor bestemde regels.
Dan vertel mij maar eens welk ander bedrijf een verbod op reclame en activiteiten van concurrenten binnen een straal van 2km voor elkaar krijgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


Ik ben het wel met je eens dat Fifa een min of meer corrupte organisatie is maar ik ben hier alleen op zoek naar feiten en vooral om kulverhalen te ontzenuwen.
.



Sorry, hoor!

dit vat ik niet goed, is het niet zo dat wij in Nederlan geen zaken doen met corrupte organisatie's en deelname aan hun activiteiten ten strengste verboden is/zijn ?.





Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Als de FiFa hier aan strengere regels moet voldoen
(lees oa. ook gewoon belasting betalen net als de burgers)
dan kiezen ze liever voor een land waar ze wel hun zin krijgen
en minder/geen belasting betalen.


De Fifa is belastingplichtig in Zwitserland waar het gezeteld is en zijn van mening dat ze geen 2 keer belasting hoeven te betalen over gemaakte winsten. Valt wat voor te zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
De Fifa is belastingplichtig in Zwitserland waar het gezeteld is en zijn van mening dat ze geen 2 keer belasting hoeven te betalen over gemaakte winsten. Valt wat voor te zeggen.


Hehe, eindelijk een "niet-populistische" uitspraak. Inderdaad, vroeger waar WK's werden georganiseerd, hadden vele landen geen dubbel belasting verdrag met Zwitserland. Dit was vorig jaar voor Zuid-Afrika een voorwaarde om het WK binnen te halen. .... Dit is op zich geen probleem voor NL, ik weet niet of B deze wel heeft. Echter, door de belastingminister KJ de Jager (toepasselijke naam) wordt het dubbel belasting verdrag wel erg eenzijdig verklaart. Dus NL ingezetenen worden rigoreus gejaagd zonder te weten of er wel Zwitserse belasting is afgedragen. Nu gaat dit andersom ... Of Meneer de Jager daarmee zo blij is?

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...