Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een klein vraagje : thuis heb ik een schotel geplaats en ik heb perfecte ontvangst, nu ken ik iemand die ook een schotel wil hebben , maar ik de richting dat de schotel moet staan , staat een bos. kunnen de signalen door het bos ontvangen worden, met een grotere schotel BV. of moeten we er echt niet aan beginnen??<P>bedankt.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

De schotel moet altijd 'vrij zicht' hebben op de satelliet.

Geplaatst:

Misschien als er een klein stukje bos voor de schotel staat het geen probleem is mits de schotel een beetje oversized is, maar een complete blokkade van de schotel door het bos zal natuurlijk al het signaal wegnemen.<P>Blokkeert het bos alle satellieten, en hoe zou de ontvangst zijn als je de schotel op een mast van 5m hoog zou zetten?<P>Bos om laten hakken is zeker geen optie rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

neen het bos omhakken is geen optie.<BR>dan miischien maar op zoek gaan naar een andere satelliet. die aan de andere kant staat.<BR>bedankt voor de reacties.

Geplaatst:

Welke sat posities worden dan afgedekt door het bos? Kun je geen mast plaatsen?

Geplaatst:

vooral de zuidelijke satellieten bv hotbird en astra, ik denk niet dat een mast haabaar is of hij moet hoger zijn dan 20m en ik denk niet dat al die duivenliefhebbers in de buurt daar tevreden mee gaan zijn

Geplaatst:

Dan moeten die bomen toch wel vrij dichtbij staan lijkt me, anders kijk je er al snel overheen. Ach, misschien kun je nog wat leuke spaanstalige zenders bekijken....

Geplaatst:

voor mijn schotel (80cm) stonden tot voor kort meters hoge dennen, dicht tegen elkaar aan en ik was bang dat ik nix kon zien en naar het dak zou moeten verplaatsen.<P>gewoon neergezet en 's gekeken, gewoon beeld, 50 tot 80% ontvangst in Humax, was goed.<P>Nu zijn de dennen naar de kapper geweest (5 tot 10 meter eraf) en 100% vrij zicht astra-hotbird.<P>succes !

Geplaatst:

Bij mij op de camping ook geen probleem, bos op het zuiden maar gewoon astra + hotbird ontvangen met 80%+ signaal, dus ik zou het gewoon proberen je kijkt op die afstand al snel over de bomen heen tenzij ze op een meter of 3 van de te plaatsen schotel staan..<P>Suc6 Dennis

Geplaatst:

Ik zou zelfs gaan verhuizen als men hier voor mijn huis een bos gaat neerplanten laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Geplaatst:

@seeYou,<P>bij mij heb ik mijn schotel wel tegen de zijgevel moeten plaatsen.<BR>mijn schotel van 88cm had wel degenlijk last van de bomen ( popelieren ) mad.gif" border="0 van ruim 30 meter hoog, en we wonen zelfs daar een 20 meter van af maar toch nog last van gehad. shocked.gif" border="0 <BR>nu dat ik hem verplaatst heb niet meer ( Lucky me ). rolleyes.gif" border="0 <BR>Dus ik hoop voor jou dat het jouw ook lukt. laugh.gif" border="0 <P>groetjes van de Kabouter uit het bos. wink.gif" border="0

Geplaatst:

Misschien dat Sat4all nog wat kan lobbyen tegen hoge bossen die te dicht bij schotels staan wink.gif" border="0

Geplaatst:

Ken 'm nog sterker,kennis van mij woont midden in het bos,bomen ong. 20m. hoog maar door veel proberen toch nog een gaatje gevonden voor astra en hotbird alleen als het hard waait grote problemen.<P>Dus het gezegde:je ziet door de bomen de satelliet niet meer,gaat niet altijd op.<BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Feit is gewoon dat je vrij zicht op de satelliet moet hebben. Is het bos een beetje "transparent", dus niet te dicht bebost, kun je geluk hebben en met een wat grotere schotel nog enigzins wat ontvangen. In de winter natuurlijk beter dan in de zomer, vanwege de bladeren.<BR>Je kunt trouwens heel goed uitrekenen d.m.v de Stelling van Pythagoras, hoever je van het bos of het obstakel afmoet staan zodat je weer vrij zicht op de satelliet hebt.<BR>Stel dat de bomen 20 mtr. hoog zijn en Astra/Hotbird heeft een elevatiehoek van 38°,<BR>dan moet je 25,6 mtr. van de bomen weg staan.<BR>X = Y x Tg hoek alpha. Waarbij:<BR>X = hoogte van obstakel<BR>Y = afstand tot obstakel<BR>hoek alpha = elevatiehoek<P>Zo simpel is dat. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.