Ga naar inhoud


[RE-9000HD] History HD wilt niet werken


CronoS

Aanbevolen berichten

Ik heb nu voor history HD een nieuwe Aston Dual Cam gehaald in mijn oude OneCam ingeleverd.

 

De eerste indruk is dat History HD werkt, in het begin wel even gehad dat het beeld begon te stotteren, maar de afgelopen dagen heb ik dat niet meer gezien...

 

Maar ik heb nu het probleem dat wanneer ik de decoder standby zet, dat de Aston niet goed mee opkomt. Op alle zenders krijg ik dan de melding "gecodeerde zender", zet ik de decoder in een deep sleep of uit en aan, dan gaat het goed. Ik kan vervolgens ook de gehele avond probleemloos TV kijken.

 

Nu is het zo dat de Aston de 2.25 firmware heeft, wat een erg nieuwe firmware is? Hebben andere mensen met oudere types of oudere firmwares van de Aston hier ook last van? Mijn OneCam had dit probleem niet en lijkt stabieler te zijn, alleen heb ik dan geen History HD smile..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo net even getest met mijn Aston 1.07 v2.18.

Zowel in het bovenste als onderste CI-slot functioneert de ontvanger in beide Stand-by opties prima.

 

Of dit nu aan de Aston FW versie ligt weet ik niet want de versies na 2.18 zijn alleen gewijzigd i.v.m. de aangepaste hardware van de nieuwere types Aston CAM.

Volgens de fabrikant zou er functioneel niets gewijzigd zijn t.o.v. v2.18 maar dat kun je natuurlijk nooit zelf vaststellen.

 

Het verschil tussen het uitzetten in de gewone Stand-by en de diepe Stand-by is dat het groene lampje van de Aston CAM bij het uitzetten naar de diepe Stand-by uitgaat en bij de gewone Stand-by niet.

Ook hier weet ik niet of het laatste er iets mee te maken heeft maar de kans daarop is vrij groot want de CAM wordt dan immers niet spanningsvrij gemaakt.

 

Dus in het vervolg alleen nog maar naar de diepe Stand-by, dat doe ik al vanaf het begin dat ik de Rebox in gebruik heb en wellicht is dit ook een reden waarom ik nooit problemen ondervind.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Zo net even getest met mijn Aston 1.07 v2.18.
Het verschil tussen het uitzetten in de gewone Stand-by en de diepe Stand-by is dat het groene lampje van de Aston CAM bij het uitzetten naar de diepe Stand-by uitgaat en bij de gewone Stand-by niet.
Ook hier weet ik niet of het laatste er iets mee te maken heeft maar de kans daarop is vrij groot want de CAM wordt dan immers niet spanningsvrij gemaakt.

Dus in het vervolg alleen nog maar naar de diepe Stand-by, dat doe ik al vanaf het begin dat ik de Rebox in gebruik heb en wellicht is dit ook een reden waarom ik nooit problemen ondervind.

Je hebt gelijk over dat "groene lampje", ik heb het gevoel dat de Aston gereset wordt op het moment dat deze uit een Deep sleep of bij uit-en-aan zetten gerest wordt. Maargoed, uiteindelijk moet dit ook werken bij de sleep functie. Ik zal dit toch nog een keer aanmelden als bug. Ik persoonlijk vind dit wel handig aangezien de decoder dan redelijk snel aan is. Misschien dat dit dan toch nog in de software van de Aston zit, want bij jou zijn er geen problemen verder...
Ik twijfel er nu nog aan om hem weer om te draaien voor een OneCam (kan nog ruilen), maar dan heb ik geen History HD... Alhoewel mijn gevoel "zegt" om dit niet te doen..

Is het bij ook zo dat het Aston menu binnen de CAS menu zo vreemd reageert? Ik krijg ook regelmatig "initializing smartcard" meldingen, het lijkt net of er heel veel vertraging is?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ook het Aston menu reageert normaal.

Ik vrees echter dat de Aston CAM met v2.23 toch niet helemaal lekker werkt.

In het Topfield forum heb ik ook herhaaldelijk gelezen dat het af te raden is om een Aston 1.07 te kopen met v2.23 omdat daarbij problemen zouden optreden.

 

Maar ook al zou jij nu een Aston 1.07 v2.18 gebruiken dan heb je ook geen garantie dat het feilloos functioneert want ook hier zou het bij de één prima en bij de andere weer niet functioneren.

 

Het is jammer dat je zo ver weg woont want anders zou jij mijn Aston 1.07 v2.18 kunnen testen of deze wel werkt.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aston 2.18 versus 2.23 zou dan ontvanger afhankelijk problemen moeten opleveren.

 

Ik had voor de Rebox de Humax HDCI-2000 in gebruik, en die ging met de Aston 2.23 toch echt een stuk beter werken.

 

Wat mij wel opgevallen is, sommige mensen hebben baat bij de antenne uitrichting nastellen.

Misschien is het een kwestie van overspraak van een nabuur satelliet positie, of de skew, waardoor een nabuur transponden met een andere polatiteit het signaal verstoort.

 

Wanneer je antenne binnen handbereik hangt is dat snel te controleren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Het is jammer dat je zo ver weg woont want anders zou jij mijn Aston 1.07 v2.18 kunnen testen of deze wel werkt.

Bedankt voor het aanbod, ik denk dat je inderdaad wat ver woont.. Maar ik houd het wel in gedachte smile

Voor nu heeft mijn Aston module het gisteren goed gehouden, ik zette 's avonds de decoder aan en de Aston reageerde normaal. Gisterenavond ook de V52 firmware erop gezet, dus even afwachten wat dit gaat geven...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Jürgen
Zo net even getest met mijn Aston 1.07 v2.18.
Zowel in het bovenste als onderste CI-slot functioneert de ontvanger in beide Stand-by opties prima.

Of dit nu aan de Aston FW versie ligt weet ik niet want de versies na 2.18 zijn alleen gewijzigd i.v.m. de aangepaste hardware van de nieuwere types Aston CAM.
Volgens de fabrikant zou er functioneel niets gewijzigd zijn t.o.v. v2.18 maar dat kun je natuurlijk nooit zelf vaststellen.

Ik ben ondertussen weer een weekje verder en weer wat ervaringen rijker met de Aston 2.25 module. Helaas zijn er bij mij toch nog wel wat bugs te melden, dus ik ben benieuwd hoe dit bij jou is, let wel ik gebruik een TVV en een CD kaart. Echter had ik deze problemen niet met mijn OneCam module..

De bugs:
- Zoals al eerder aangegeven werkt de "sleep" mode niet meer, de Aston module komt alleen op vanuit een diepe standby. Vanuit sleep mode komt het niet meer goed en moet ik de box aan en uit zetten.....
- Als er automatisch opnames starten van een zender waarbij de abbokaartje in het interne kaart slot zit, maar zelf kijk ik naar een zender die gedecodereerd moet worden door de Aston. Dan krijg ik de zender "gecodeerde zender" melding op de zender waar ik zelf op zit te kijken als de opname start.
- Kijk ik naar een zender die gedecodeerd moet worden door de Aston module en ik druk op PiP, dan zie ik het kleine beeld van de PiP goed, maar de zender waar ik naar keek via de aston, loopt vast met de gecodeerde zender melding. Dus PiP werkt niet goed.
- Aston menu loopt niet lekker vanuit de CAS..

Dus nu het dilemma, terug gaan naar een OneCam en History HD/Eurosport HD opgeven of blijven werken met de Aston en de bugs voor lief nemen, want History HD werkt wel. Als ik verder geen vreemde dingen doe, zoals boven aangegeven, dan werkt het zich allemaal OK en heb je verder geen problemen, de decoder blijft dan goed werken.....
Het goed kunnen gebruiken (wat ik liefst zou doen) van de beide interne kaartsloten heb ik eigenlijk wel opgegeven frown Ik heb de bugs nu bijna een jaar geleden aangemeld en daartussen nog zoveel, dat ik niet meer denk dat Rebox hier nog ooit actief naar gaat kijken... Ze kunnen beter de het eerste interne kaartslot weer uitzetten frown

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Ik ben ondertussen weer een weekje verder en weer wat ervaringen rijker met de Aston 2.25 module. Helaas zijn er bij mij toch nog wel wat bugs te melden, dus ik ben benieuwd hoe dit bij jou is, let wel ik gebruik een TVV en een CD kaart.

Helaas kan ik maar voor een klein deel op de Bugs reageren omdat ik immers maar één kaart gebruik en dus de aan 2 kaarten gerelateerde bugs niet kan nabootsen.
Dus mijn onderstaande reacties zijn gebaseerd bij het gebruik van één SECA3 kaart in een Aston 1.07 v2.18 module, dit zowel getest in het bovenste als onderste CI-slot.
De gebruikte zender was RTL4 HD.

De Aston module functioneert prima ook als deze uit de gewone Stand-by komt, dus de ´Stand-by voeding´ op AAN.

PIP functioneert inderdaad niet goed, zodra naar een 2e gecodeerde zender wordt geswitcht loopt een van beide zenders vast.
Bij gebruik van de interne kaartlezer geen probleem.

CAS Menu functioneert wel maar na bevestiging van het 1e Menu-item CI-Slot 1 of 2 duurt het een eeuwigheid voordat de volgende pagina verschijnt.
LET OP! je moet bij het 1e Menu-item CI-Slot 2x achterelkaar op OK drukken en dan zeker enkele tellen wachten voordat de volgende pagina verschijnt.
Dit is overigens allang het geval want dat had ik ook al met mijn Topfield.

Conclusie is dat Rebox het gecombineerd gebruiken van de interne kaartlezer en CI-slot nog niet onder de knie heeft, dat is toch wel een minpuntje.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

De Aston module functioneert prima ook als deze uit de gewone Stand-by komt, dus de ´Stand-by voeding´ op AAN.

PIP functioneert inderdaad niet goed, zodra naar een 2e gecodeerde zender wordt geswitcht loopt een van beide zenders vast.
Bij gebruik van de interne kaartlezer geen probleem.

CAS Menu functioneert wel maar na bevestiging van het 1e Menu-item CI-Slot 1 of 2 duurt het een eeuwigheid voordat de volgende pagina verschijnt.
LET OP! je moet bij het 1e Menu-item CI-Slot 2x achterelkaar op OK drukken en dan zeker enkele tellen wachten voordat de volgende pagina verschijnt.
Dit is overigens allang het geval want dat had ik ook al met mijn Topfield.

Conclusie is dat Rebox het gecombineerd gebruiken van de interne kaartlezer en CI-slot nog niet onder de knie heeft, dat is toch wel een minpuntje.

OK.. bedankt voor het testen jürgen! Ik weet nu weer wat meer, ik ga deze ervaringen delen met Rebox. Ik loop nu ook een beetje uit mijn mogelijkheden nu... frown
Het enige wat ik nu nog kan bedenken zijn 1) Wachten tot Rebox dit onder controle krijg 2) Deze configuratie testen op een alternatieve firmware, maar dan zou ik eerst moeten weten ofdat deze configuratie ook kan werken..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet de indruk dat deze configuratie bij gebruik met alternatieve FW beter functioneert.

Hierbij baseer ik mij op testen die het Sat4all lid Stefan.Wolfrum eerder ook al omtrent die onderwerp heeft uitgevoerd.

Het resultaat hiervan was dat hij uiteindelijk het bijltje erbij heeft neergegooid en een VU+ DUO heeft gekocht.

Nu was dit wel alweer enige tijd geleden maar ik weet ook niet of Rebox hiermee op dit moment wel bezig is.

 

Mijn voorstel is dan ook om dit verhaal bij Rebox (wederom) onder de aandacht te brengen en vragen of dit probleem enige prioriteit bij hen geniet.

Verwijs ook rustig naar mijn bevindingen want veelvoud maakt sterker.

N.a.v. hun reacties kun je alsnog besluiten om af te wachten of wellicht toch wel een alternatieve FW te gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit onder de aandacht gebracht bij ze, ik dacht alleen dat Stefan.Wolfrum ook gebruik maakt van twee verschillende encryptie technieken en dat is bij mij niet het geval. Dit is wel een verschil met mij, want ik gebruik alleen de standaard Mediaguard/Seca 3 voor zowel mijn TVV als CD kaart. De encryptie techniek wordt ondersteund in beide interne kaartsloten, dus ik verwacht dat ze dit toch wel redelijk snel onder de knie moeten hebben want nu is het gewoon een bug in de software dat de beide interne kaartsloten niet tegelijk goed gebruikt kunnen worden.. Ik ben benieuwd wat de vervolgstappen gaan zijn.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...