Dutch Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Ook op me Re8000 gewoon beeld, geen storing te melden. MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB
Moderator ceesv Geplaatst: 10 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 10 oktober 2010 Natuurlijk is het mogelijk, dat er een hardware gerelateerd probleem is bij deze zenders. Maar het kan net zo goed de electrische lengte van de coaxkabel zijn. De coax kabel 10 cm langer of korter kan een frequentie gerelateerd probleem als dit al oplossen of veroorzaken. Zijn de tuners doorgelust? Wat gebeurt er wanneer je de doorlus eruit haalt? Zitten er eigenlijk nog meer programma's op deze transponder, en werken die wel goed? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alfons Verbiest Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Allen: Dit is niet de schuld van CDS en komt omdat SkyLink een wijziging heeft doorgevoerd aan de transponder. Daar kan CDS ook niets aan doen en die heeft dit tijdig gecommuniceerd. Althans, op hun site en ook via ......... oh nee, mag niet. Overigens is het op mijn RE 9000 gewoon goed blijven werken. Klik hier en kijk bij 30 september 2010
Daemyon Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Gisteravond werkte alle zenders weer naar behoren op History HD na die veel pixelvorming geeft. Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD 80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3 Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.
CronoS Geplaatst: 11 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2010 Origineel bericht van: ceesv Natuurlijk is het mogelijk, dat er een hardware gerelateerd probleem is bij deze zenders. Maar het kan net zo goed de electrische lengte van de coaxkabel zijn. De coax kabel 10 cm langer of korter kan een frequentie gerelateerd probleem als dit al oplossen of veroorzaken. Zijn de tuners doorgelust? Wat gebeurt er wanneer je de doorlus eruit haalt? Zitten er eigenlijk nog meer programma's op deze transponder, en werken die wel goed? Tuners zijn niet doorgelust, probleem zit op beide tuners. Andere zenders op de transponder werken, als ik een fastscan doe op de transponder dan krijg ik bij een zender erbij met een testbeeld Mijn RE8000 werkt wel, waardoor het niet de LNB of de schotel is.. De coax kabels lijkt me het dus ook niet aangezien de tuner op seperate staat, dan zouden er twee kabels kapot moeten zijn Bij degene waarbij het werkt, gebruiken jullie wel de 44 firmware? Kan me ook voorstellen dat het alleen optreed bij een bepaald type RE9000, dus meer een afhankelijkheid in de hardware.. --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
MACKerMD Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Ik zeg niet dat 't volgende helpt, maar. IPV een fastscan, doe een handmatige scan: - ga naar het kanaal dat niet lekker werkt - ga naar zenders zoeken in het menu en kies ipv fastscan/automatisch de optie handmatig. Als je nu zenders gaat zoeken, loopt deze alleen -die- transponder af. Misschien zijn er PID/etc verandert en deze worden dan direct van de transponder uitgelezen die (misschien) nog niet in de fastscan zijn meegenomen. succes. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
CronoS Geplaatst: 11 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2010 Vandaag getest en het probleem opgespoord. Bij mij ligt probleem in combinatie met mijn CI module. Als ik mijn OneCam uit het CI slot haal (wat ik nog niet geprobeerd had), dan heb ik meteen beeld op History HD. Ik ben elke instelling afgegaan van mijn OneCam, maar bij geen enkele instelling heb ik een positief resultaat gekregen. Mijn RE8000 gebruik geen CI module, waardoor ik geen probleem had... Balen is alleen dat deze kaart nog geen 2 maanden uit is, zou treurig zijn als deze nu al niet meer bruikbaar is? Toevallig iemand die hier iets voor weet? Ik ben nu ook wel benieuwd of andere CI modules ook problemen geven? --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Alfons Verbiest Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Hm, Ik gebruik alleen de kaartlezer en heb geen probleem met die 2 zenders. Mijn vrouw zit nu TV te kijken. Ik zal morgen eens proberen met de CanalDigitaal cam en de PowercamPro. Alhoewel ik al diverse problemen heb gelezen om met die laatste History HD en Eurosport HD mee te ontvangen sinds die wijziging.
cheapwatcher Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Bij mij doen de zenders het pas goed als de tuner een tijdje aanstaat. Daarvoor veel blokjes en onderbrekingen. Het lijkt er op dat hij eerst 'warm' moet worden. Heel vreemd. Ik heb overigens al de lnb opnieuw uitgericht waarbij de ontvangstkwaliteit op deze transponder rond de 87/88% zit. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Jürgen Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Origineel bericht van: CronoS Vandaag getest en het probleem opgespoord. Bij mij ligt probleem in combinatie met mijn CI module. Als ik mijn OneCam uit het CI slot haal (wat ik nog niet geprobeerd had), dan heb ik meteen beeld op History HD. Weliswaar op mijn RE-8000 getest maar ook i.c.m. mijn Aston 1.07 v2.18 CAM heb ik op History HD en Eurosport HD een perfect beeld. Dus bij mij maakt het geen verschil of ik de interne kaartlezer of het CI slot gebruik. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
CronoS Geplaatst: 12 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2010 Origineel bericht van: Jürgen Origineel bericht van: CronoS Vandaag getest en het probleem opgespoord. Bij mij ligt probleem in combinatie met mijn CI module. Als ik mijn OneCam uit het CI slot haal (wat ik nog niet geprobeerd had), dan heb ik meteen beeld op History HD. Weliswaar op mijn RE-8000 getest maar ook i.c.m. mijn Aston 1.07 v2.18 CAM heb ik op History HD en Eurosport HD een perfect beeld. Dus bij mij maakt het geen verschil of ik de interne kaartlezer of het CI slot gebruik. Ik heb al gelezen dat de Aston modules dit probleem niet hebben. --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Moderator ceesv Geplaatst: 12 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 12 oktober 2010 Dit is de 2e keer in korte tijd, dat een CI module problemen oplevert in een Rebox, waarbij de interne kaartlezer wel goed werkt. Kort geleden was er ook al een probleem met Dolby digitaal ontvangst en een CI module. Offtopic, Jürgen, gefeliciteerd! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alfons Verbiest Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Ook bij mij krijg ik geen beeld met de PowercanPro en de MediaGuard cam. Ook bij mij werkt alleen de interne kaartlezer goed. @Jürgen: gefeliciteerd!
Jürgen Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Heren bedankt. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
CronoS Geplaatst: 16 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2010 Vandaag eventjes langs de winkel geweest om het e.e.a. te testen. Het lijkt er toch op dat de Rebox toch ook wat problemen heeft als er twee kaarten worden gebruikt. Ik gebruik dus een Canal Digitaal kaart en een TVV kaart. Als ik mijn Canal Digitaal kaart in het interne kaartslot zet en ik gebruik een originele TV-Vlaanderen CAM (Met wereldbolletje) in mijn CAS slot, dan werkt dit zeer slecht met de HD zenders. Er komt veel ruis in het beeld. Het ging bij mij mis met Discovery HD, RTL4 HD, NGC HD etc... Gebruik ik dezelfde setup maar dan met een nieuwe Aston module, dan werkt alles goed. History HD laat dan alleen nog veel ruis zien, maar er komt wel wat beeld doorheen. Gebruik ik de OneCam/PowerCam met deze setup, dan werkt alles behalve History HD. Uiteindelijk heb ik dus nu mijn OneCam/PowerCam terug, maar het lijkt er toch op dat de Rebox hier een probleem heeft, want de keuze van de CAM mag toch geen rol spelen?. Ik snap ook niet als mijn Canal Digitaal abonnement in het interne kaartslot zit, dat mijn OneCam dan moeilijk kan doen voor History HD. Deze CAM hoeft namelijk niet History HD te decoderen, dat doet het interne kaarslot.. Dit geeft mij ook aan dat hier nog steeds iets niet lekker zit En het gebruiken van beide interne kaartsloten werkt ook niet... Conclusie... ik krijg History HD niet werkend ook al zou ik er geld tegen aan willen gooien to be continued... --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen