Ga naar inhoud


[RE-9000HD] History HD wilt niet werken


CronoS

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen

Weliswaar op mijn RE-8000 getest maar ook i.c.m. mijn Aston 1.07 v2.18 CAM heb ik op History HD en Eurosport HD een perfect beeld.
Dus bij mij maakt het geen verschil of ik de interne kaartlezer of het CI slot gebruik.

Vandaag heb ik dit ook op mijn RE-9000 getest maar ook hier hetzelfde als op de RE-8000, zowel via de Aston CAM als via de interne kaartlezer een perfect beeld op History HD en Eurosport HD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Jürgen

Vandaag heb ik dit ook op mijn RE-9000 getest maar ook hier hetzelfde als op de RE-8000, zowel via de Aston CAM als via de interne kaartlezer een perfect beeld op History HD en Eurosport HD.

Dat klopt, het werkt niet in mijn Setup... Waarschijnlijk gebruik je ook maar 1 smartcard als je je Aston module test. Het gaat dus mis als je meerdere kaarten tegelijk wilt gebruiken zoals ik. Als ik alleen mijn Canal Digitaal kaart gebruik, dan werkt History HD ook goed via het interne kaartslot. Zodra je twee kaarten gaat gebruiken, dan gaat de interne afhandeling gewoon niet goed tussen de sloten. De combinatie van het interne slot samen met de Canal Digitaal/TVV CAM is een regelrechte ramp. Met de Aston begint History te hikken en te storen en met de OneCam heb je gewoon geen History HD. Dit ongeacht of de kaart die de zender moet decoderen in het slot zit.
Alles werkt dus goed als je maar 1 kaart gebruikt, maarja de decoder heeft 4 sloten dus ik vind dat je dus ook meerdere sloten tegelijk moet kunnen gebruiken. Bij elke willekeurige andere combinatie draait deze gewoon in de soep....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij speelt dit probleem al heel lang.

Nu dat je het zo verteld over het niet goed functioneren bij gelijktijdig gebruik van 2 kaarten schiet me net te binnen dat hier eerder ook al een lid was (ik geloof Stefan.Wolfrum) die ook problemen ondervond bij het gelijktijdig gebruik van de Nederlandse CD kaart en de Franse.

Hij heeft uiteindelijk zijn RE-9000 verkocht en een VU+ Duo gekocht en het probleem was opgelost.

 

Maar ik geef toe, hier heb je natuurlijk weinig aan.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Volgens mij speelt dit probleem al heel lang.
Nu dat je het zo verteld over het niet goed functioneren bij gelijktijdig gebruik van 2 kaarten schiet me net te binnen dat hier eerder ook al een lid was (ik geloof Stefan.Wolfrum) die ook problemen ondervond bij het gelijktijdig gebruik van de Nederlandse CD kaart en de Franse.
Hij heeft uiteindelijk zijn RE-9000 verkocht en een VU+ Duo gekocht en het probleem was opgelost.

Maar ik geef toe, hier heb je natuurlijk weinig aan.

Ik heb er op zich geen probleem mee gehad, ik gebruik al twee kaarten sinds eind vorig jaar. Alleen met de laatste aanpassing van History HD is de boel nu wel een beetje in de soep gelopen. De officiele Canal Digitaal CAM werkt gewoon niet goed in de Rebox en deze conflicteerd met de interne kaarsloten. Daarbij gezegd de andere kaartsoorten werken ook niet optimaal. En dit alleen omdat History HD niet meer werkend te krijgen is. Toch vreemd als een decoder 4 sloten heeft, dat het eigenlijk toch gelimiteerd is aan 1 kaart, de rest van de combinaties geven toch moeilijkheden.
Het liefste zou ik dus de beide interne kaartsloten gaan gebruiken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ik dit op tijd lees, want ik had al plannen om het dak op te gaan.

Ook hier heb ik zwaar geblokte ontvangst van History HD en Eurosport HD, ik gebruik geen modules.

 

Zou dit nu echt liggen aan de Rebox?

 

Ik ga het testen op mijn Philips!

Mijn bevindingen volgen nog.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het zelfde probleem, blokjes en enorm krakende modulatie en dat zowel op history HD als op eurosport HD. Na ongev. 5 min is het bijna normaal en is het beeld en geluid weer te pruimen. Gebruik alleen het canaldigitaal kaartje in de interne kaartlezer. Dit alles ook getest op de rebox 8000, de homecast 9000 en de homecast magic pro en op deze drie ontvangers geen enkele probleem. De beide ontvangers van homecast waren beide voorzien van de originele cam met wereldbol van canaldigitaal. De rebox 9000 was zowel voorzien van firmware v97, als van de nieuwste versie en met beide versies het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
Hier het zelfde probleem, blokjes en enorm krakende modulatie en dat zowel op history HD als op eurosport HD. Na ongev. 5 min is het bijna normaal en is het beeld en geluid weer te pruimen. Gebruik alleen het canaldigitaal kaartje in de interne kaartlezer. Dit alles ook getest op de rebox 8000, de homecast 9000 en de homecast magic pro en op deze drie ontvangers geen enkele probleem. De beide ontvangers van homecast waren beide voorzien van de originele cam met wereldbol van canaldigitaal. De rebox 9000 was zowel voorzien van firmware v97, als van de nieuwste versie en met beide versies het probleem.


Hier hetzelfde probleem. Zaterdag een paar uur bezig geweest met beter uitrichten van de schotel, maar meer dan 88% kwaliteit op de Skylink transponder kreeg ik er niet uit.

Als de tuner een poosje aanstaat heb ik wel goed beeld. Op m'n Max 225 ontvanger doen deze zenders het wel prima. Ik denk dat er een bugje in de software zit.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook dit issue, alles al gedaan zoals in de diverse eerdere topics is opgemerkt maar alles zonder resultaat.

Heb de handoek maar in de ring gegooid en morgen komt de lokale satelliet-boer langs om de boel te checken en eventueel de schotel opnieuw uit te richten/fine-tunen.

 

to be continued...

 

PS wel blij dat het niet alleen aan mij ligt smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb over mijn probleem contact gehad met rebox. Ze gaan het verder uitzoeken. Het lijkt niet aan de ontvangst te liggen, want mijn ontvangstkwaliteit is gelijk aan die bij hen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hij is net geweest en heb weer History HD en Eurosport :-)

 

Voor de Transponder wijziging van CD had ik 70% en prima beeld op Hist HD en Eurosport HD. Na de wijziging had ik nogsteed 70% maar geen beeld meer of soms heel blokkerig (maar in ieder geval niet kijkbaar).

 

De satelliet-boer heeft zijn monitoring setje er tussen gehangen en de LNB + schotel op de 23grd geoptimaliseerd omdat ik een duo kop heb en eigenlijk toch alleen maar HD kanalen kijk.

Nu heb ik op Hist HD en Eurosport HD 83% en dat is voldoende voor beeld.

 

Mijn persoonlijke conclusie is dat na de wisseling van CD je meer signaal nodig had om History HD en Eurosport HD te ontvangen. In ieder geval op mijn Rebox, ik heb geen andere HD ontvanger liggen dus kan helaas niet vergelijken.

 

Hopelijk heeft iemand iets aan bovenstaande info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mcalistair
Nou hij is net geweest en heb weer History HD en Eurosport :-)

Voor de Transponder wijziging van CD had ik 70% en prima beeld op Hist HD en Eurosport HD. Na de wijziging had ik nogsteed 70% maar geen beeld meer of soms heel blokkerig (maar in ieder geval niet kijkbaar).

De satelliet-boer heeft zijn monitoring setje er tussen gehangen en de LNB + schotel op de 23grd geoptimaliseerd omdat ik een duo kop heb en eigenlijk toch alleen maar HD kanalen kijk.
Nu heb ik op Hist HD en Eurosport HD 83% en dat is voldoende voor beeld.

Mijn persoonlijke conclusie is dat na de wisseling van CD je meer signaal nodig had om History HD en Eurosport HD te ontvangen. In ieder geval op mijn Rebox, ik heb geen andere HD ontvanger liggen dus kan helaas niet vergelijken.

Hopelijk heeft iemand iets aan bovenstaande info.


Was het bij mij ook maar zo eenvoudig. Ik heb de schotel al beter uitgericht en haal wel 88% kwaliteit, maar pas na een poosje warmdraaien van de tuner heb ik goed beeld. Als je dan weer naar tuner 2 switcht is het probleem er weer.

Misschien moet ik een verwarming inbouwen in de rebox wink

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mcalistair
@cheapwatcher
Bij jou lijkt het inderdaad wel een hardware issue, als de zenders het na een tijdje warmdraaien wel doen. Bizar.


Satwuppie meldt hetzelde probleem.

Toch wel vreemd dat andere 8PSK transponders geen enkel probleem hebben, zoals die van ARD en ZDF HD op 19.2.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: mcalistair
@cheapwatcher
Bij jou lijkt het inderdaad wel een hardware issue, als de zenders het na een tijdje warmdraaien wel doen. Bizar.


Satwuppie meldt hetzelde probleem.

Toch wel vreemd dat andere 8PSK transponders geen enkel probleem hebben, zoals die van ARD en ZDF HD op 19.2.


Idd dan is het niet meer iets incidenteels... hopelijk heeft iemand nog een oplossing voor julie issue.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...