Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

zoals de titel van het topic al zegt.

Bestaat er een afgeslankte versie van windows XP?

Onze scouting vereniging waar ik lid van ben heeft een 10-tal PC's met beperkte hoeveelheid geheugen (P4 1.7 GHz met 256 MB)

Het is de bedoeling dat deze PC's gebruikt gaan worden voor internet, een chatprogramma (Mirc) en misschien wat office.

Ik wil er graag Windows op hebben, omdat de computers gebruikt gaan worden door verschillende mensen. Linux is dus geen optie.

Veel functies die standaard in XP zitten heb ikhelemaal niet nodig.

Is er dus een lichte versie van Windows XP die soepel draait op deze PC's.

Volgens mij kun je geen windows versie installeren die geschikt is voor zo'n mini laptop, of heb ik het mis??

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Je schreef dat je geen linux wilt, maar bv puppy linux is perfect voor wat jij wilt.

Browsen->Firefox

Chatten->Pidgin

Tekst verwerken->OpenOffice

Je zal verbaast zijn over de snelheid op het systeem wat je beschrijft, probeer het en je zult zien het is erg gebruiksvriendelijk.

Zonder OpenOffice is de installatie ff meer als 100MB en met OO een 256MB.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Geplaatst:
Origineel bericht van: The Iron Maiden
Hallo,
.......
Ik wil er graag Windows op hebben, omdat de computers gebruikt gaan worden door verschillende mensen. Linux is dus geen optie.

.......
mvg,
The Iron Maiden

Dit snap ik niet helemaal, juist Linux zou hier prima op zijn plaats zijn zoals ubuntu. Kost niets en dus volkomen legaal te gebruiken op die 10-tal pc's inclusief office en email...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

@The Iron Maiden

Een heel verhaal en eigenlijk zeg je zelf al dat je Linux nodig hebt. :D

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

W2000, nou nee dan kan je veel meer performance halen als je (al is het een oude machine) een W7 installeerd.

W2K gebruikt idd wat minder recources, maar binnen W7 kan ik de GUI exact hetzelfde instellen als W2K. Resultaat is een snelle machine. Ook al heb je slechts 256MB. Stel je fysieke geheugen zo in dat ie de OS op je HD zet en waar je meer merkt (dat wal snelheid nodig hebt) die 256MB aanspreekt.

Is er niet een klein beetje meer geheugen in te zetten met 512MB zit je safe.

Geplaatst:

Ik heb inmiddels voor weinig geld 10x 256 MB geheugen bijgekocht. Ik wil nu gaan proberen of ik met nLite windows wat kan verkleinen, zodat het lekker snel werkt.

Dan kan ik ook de licenties gebruiken die bij de computers horen. Op iedere computer zit namelijk een XP sticker met serienr.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

• Moderator
Geplaatst:

Citaat:
Volgens mij kun je geen windows versie installeren die geschikt is voor zo'n mini laptop, of heb ik het mis??

Je kan XPe erop zetten. Dat is een officiele xp versie waar je zelf kan beslissen wat je nodig hebt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Ik gebruik nu TinyXP en ik moet zeggen dat het lekker snel werkt.

Ik mis eigenlijk niks ten opzichte van de volledige versie van XP, maar het is wel 4x zo klein.

Goede tip

The Iron Maiden

Geplaatst:

Zoek maar een op tweakfast xp.

Zeer bekende maker van snelle xp software in het NL.

Ook aan te raden voor gamers.

Volledig updatebaar.

Zoek anders op usenet of ftd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: kees kas
lees dit eens:

http://bink.nu/news/microsoft-windows-xp-fundamentals-for-legacy-pcs-screenshots.aspx

microsoft heeft bij de start van windows xp, xp fundamentals uitgebracht deze versie was special voor het doel wat jij aangeeft beperkt geheugen, schijfruimte en proc-capaciteit.

Groet,

Kees

vergeet ik bijna te vermelden dat de xp key die je hebt het gewoon doet met deze versie

Let wel op dat de menu structuur niet geheel gelijk is.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen