Ga naar inhoud

Blijven 500S en 500Plus geschikt ECM en EMM te ontvangen van MPEG4 zenders?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar aanleiding van een topic waarin verteld wordt dat er steeds meer zenders overgaan op MPEG4 codering en dat 500S en 500+ niet geschikt zijn om die zenders te ontvangen vraag ik mij af blijven 500S en 500+ dan nog wel geschikt om als CCcam server te dienen voor die zenders?

Dus dat ik later alsnog 500+ kan inzetten die in mijn huis kaartje deelt naar mijn HTPC's. En ook al kan ik straks geen MPEG4 zender met mijn dreambox kijken kan ik dan alsnog afstemmen op die zender zodat ik kaartupdate krijg?

Dus als alle NL zenders over zijn op MPEG4 wat is mijn 500+ nog waard, waarvoor kan ik het toepassen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: lujo
Naar aanleiding van een topic waarin verteld wordt dat er steeds meer zenders overgaan op MPEG4 codering en dat 500S en 500+ niet geschikt zijn om die zenders te ontvangen vraag ik mij af blijven 500S en 500+ dan nog wel geschikt om als CCcam server te dienen voor die zenders?

Ja dat wel, dat doet een Linux server bijvoorbeeld ook.
Maar verder kun je er inderdaad geen MPEG4 en HD mee kijken zoals jezelf al schreef.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Zelfs al is de ontvanger niet aangesloten op een schotelantenne kun je door de clients die inloggen op je server nog EMM's ontvangen zodat de kaart actief blijft.

Hier hoef je je dus geen zorgen over te maken in de huidige situatie.

Wel kan het zijn dat in de toekomst CCcam niet meer goed gaat functioneren als er bij Canaldigitaal bijvoorbeeld iets aan de codering zou veranderen.

Ook dan verwachten we dat er snel een oplossing gaan komen, bijvoorbeeld in de vorm van de opensource softcam "Oscam".

M_Z

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen