Gast m.boretti Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Ik heb iets vreemds met mijn Rebox. Ik draai nog op hele oude software, de V97 volgens mij. Maar aangezien ik wel tevreden was, heb ik er nooit nieuwe software ingezet. De laatste dagen heb ik steeds iets vreemd: als de Rebox aan gaat, dan valt telkens het beeld even weg, zeg maar op zwart, en daarna heb ik weer beeld. Het duurt telkens een paar seconden, maar stopt niet! Het enige wat ik kan doen om dit te verhelpen, is de stroom er af halen en opnieuw aandoen. Daarna heb ik dit probleem niet meer! Al met al een vervelend iets. Wat kan ik er aan doen? Toch maar nieuwe software erop zetten, of de Rebox terugsturen naar de dealer?
rene1710 Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Ik zou eerst de nieuwe software erop zetten. De laatste firmware geeft op dit moment de minste problemen. Baat het niet, dan schaad het niet. Rene Rebox 8500 HD PVR Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray
Gast m.boretti Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Ik zat even te kijken op de Rebox pagina en na bovenstaande info wil ik de 10844 versie er op zetten. Ik draaide nog onder v97. Moet ik alleen de 10844 er op zetten, of ook eerst nog alle voorgaande versies? Er staat verder een verhaal bij van de loader update naar 1.23, via de RS 232 met een nulmodemkabel. Is deze loader update noodzakelijk voor de installeren van 10844? En wat is de meerwaarde van deze loader? Het punt is ook nog dat ik de nulmodemkabel niet kan aansluiten op mijn labtop. Een hoop vragen, die vast wel eens ergens beantwoord zijn, maar op deze manier scheelt het me een hoop gezoek en heb ik alle antwoorden bij elkaar staan. Alvast bedankt voor de hulp!
ton2207 Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Nieuwe bootloader is niet nodig. Versie 1.08.44 kun je er gewoon inzetten. Let wel op fabrieksreset na de update en uit/aan zetten. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Moderator ceesv Geplaatst: 12 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 12 oktober 2010 Kan uit ervaring zeggen, dat je zonder tussenstap rechtstreeks naar de laatste software kunt updaten. Zet ook na het updaten de ontvanger met de netschakelaar even uit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast m.boretti Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Ik heb gisteren de laatste software er in gezet, en mij overkwam iets vreemds. Onderste kaartlezer CDS kaart: alles te zien. Bovenste kaartlezer: TVV kaart, melding: zender gecodeerd. TVV kaartje staat op ergens in december. Kaarten omgedraaid: hetzelfde resultaat. CI er in gezet: wel beeld op TVV! Software opnieuw geladen: hetzelfde resultaat! Iemand een idee waar dit nu aan kan liggen?
Jürgen Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Dus het lijkt erop dat jouw TVV kaart in géén van beide interne kaartlezers wordt herkend. Ik denk dat dit een incidenteel probleem is want anders hadden onze Belgische Rebox gebruikers allang gepiept. Of er is nog geen Belgische Rebox gebruiker met versie .44 maar dat lijkt me ook sterk. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Moderator ceesv Geplaatst: 13 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 13 oktober 2010 Wat gebeurt er, wanneer je alleen de TVV kaart in de interne kaartlezer zet? Misschien gaat er met de nieuwe software een kaart overheersen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast m.boretti Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Dag Cees, ik denk dat je inderdaad wel eens gelijk kan hebben: de TVV kaart in de bovenste- en onderste kaartlezer werkt, als de kaart er alleen in zit. Voeg ik de CDS kaart toe, blijft TVV werken, maar CDS NIET! Pas als ik overschakel naar BVN, werkt de CDS kaart (op bijv. RTL) wel. Als ik het hele verhaal overdoe, gaat het precies zo. Met de vorige software (ik had er nog de V97 opstaan) had ik geen probleem met beide kaartlezers en kaarten. Hoewel het overschakelen tussen de kaarten wel wat traag ging. Ik denk dat ik voorlopig maar de CDS kaart in een kaartlezer laat zitten en de TVV kaart in een Power cam, dan heb ik in ieder geval geen problemen. Oh ja, het overschakelen tussen beide kaarten gaat in dit geval ook perfect. Al met al lijkt het er inderdaad op dat met deze nieuwe software één van de twee kaarten in beide kaartlezers niet goed herkent wordt. Toch weer iets waar Rebox nog even aan moet werken.
Jürgen Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: m.boretti ...Toch weer iets waar Rebox nog even aan moet werken. Het is nu nog maar de vraag of Rebox hierover al is geïnformeerd. Wellicht is het handig om dit bij Rebox te melden. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast m.boretti Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Ik zag het e-mail adres staan bij de 8000-mail onderwerp, ik zal het dan ook even melden aan Rebox.
Gast m.boretti Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Heel antwoord gehad, zie hierbij: Geachte heer Boretti, Bedankt voor uw heldere terugkoppeling! Wij hebben ook gezien dat bovenste kaartlezer niet 100% operationeel is. In de voorgaande versies hebben wij dit probleem ook gezien. Na onderzoek bleek dat de ontvanger moeite heeft met het selecteren van de kaartlezers als in beide kaartlezers een verschillende kaart zit met daarop een aantal gelijke services. Als voorbeeld; de Canal Digitaal kaart heeft NED 1 en NED 1 staat ook op de TVV kaart. De reden hiervoor is nog niet achterhaald. De oplossing voor dit probleem is nu, zoals u beschrijft, een CI module voor de tweede kaart te gebruiken. Met vriendelijke groet *********** Rebox
Jürgen Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Inderdaad een helder antwoord. Dit spoedig gegeven antwoord bewijst nu toch ook maar weer dat het antwoorden op een gestelde vraag door Rebox toch niet alleen 'kommer en kwel' is zoals sommigen beweren. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast m.boretti Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 Inderdaad Jurgen, ik had een dag later al antwoord. Ik hoop alleen wel dat ze snel een oplossing vinden: gisteren werkte de combinatie met CI niet goed, en heb beide kaarten in de kaartlezers gestopt, wat toen wel werkte. Vanochtend werkte het weer niet, en heb de kaart uit de bovenste kaartlezer weer in de CI gestopt, en dit werkt nu wel weer. Ik denk dat de software mbt de kaartlezers nog niet geheel goed werkt (zei Rebox ook al), maar ook niet stabiel is. We wachten af waar Rebox mee op de proppen zal komen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen