Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vraag me af of het mogelijk is een alleenstaand gebouw met enkele webcams te bewaken?

Zodra er beweging voor een camera "gevoeld" wordt er vb een opname gestart wordt of contact gesloten wordt?

Hoeveel draden zijn er dan nodig naar de PC, want gebouw staat op ca. 80m van de PC, en er wordt nog een buis naartoe getrokken...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Ik vraag me af of het mogelijk is een alleenstaand gebouw met enkele webcams te bewaken?
Zodra er beweging voor een camera "gevoeld" wordt er vb een opname gestart wordt of contact gesloten wordt?

Hoeveel draden zijn er dan nodig naar de PC, want gebouw staat op ca. 80m van de PC, en er wordt nog een buis naartoe getrokken...

Normaal gesproken ligt het aan het programma wat de webcam aanstuurt. Afhankelijk daarvan zijn er vaak mogelijkheden om motion detection te gebruiken.

Als je 80 meter moet overbruggen red je dat niet met een usb versie, dus je zult iets van een ip cam moeten gaan gebruiken (dus met netwerk verbinding)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Denk dat enkele webcams niet echt voldoende zullen zijn.

Immers de meesten willen hun camera's vooral gebruiken in de avonduren en dan moet je toch echt wel op zoek naar een webcam die dan ook beelden kan produceren.

Veel zullen dan zeggen ja maar die van mij heeft infrarood verlichting.

Nou mooi en kun je daar ook mee zien wie er het terrein op komt?

Meestal niet dus, want ingebouwd infrarood heeft meestal maar een beperkt bereik en moet altijd ergens op kunnen reflecteren om een beeld te geven.

Heb je een camera met infarrood die wel ver komt dan is dat vaak een krachtig infrarood met weer als nadeel dat als je wat dichter bij komt alles wordt overbelicht, een gezicht een witte vlek wordt en dat glanzende oppervlakken als auto's ed. ook een witte vlek worden.

Veel beter zijn dus camera's die met restlicht werken.

Dus een camera die gewoon bij maanlicht of straatverlichtingsnivo nog een kleurenbeeld kunnen geven of overschakelen naar zwart/wit en dan wel laten zien wie het terrein betreed.

En die zijn er wel in webcam achtige uitvoeringen maar daar moet je wel het nodige zoekwerk voor verrichten en vaak een flinke bankrekening voor hebben.

Voor de bekabeling is 80m geen enkel probleem, simpel wat balluns er tussen en je kunt over 1 cat 5e datakabel 4 camera's aansluiten.

Feit is wel dat ik liever met goede coax werk en 1 camera per kabel dan alles over 1 kabel.

Ander punt is dat een normale computer met normale harddisk er vaak niet op gebouwd is om 24 uur per dag te draaien. Daar zijn speciale recorders voor die vaak in een veeeeel betere kwaliteit opnemen alle functies als motiondetectie ed. in zich hebben door speciale beeldcompressie veel meer beelden op kunnen slaan en ook na 2 jaar nog gewoon werken.

Kosten voor een goede 4 kanaals recorder varieren van 500 tot zo'n 800 euro waarbij dan met CIF 4 kwaliteit wordt opgenomen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik zou voor een analoge camera gaan ipv die netwerkdingen ( al tig geprobeerd) Gebruik nu een analoge "one cable" camera waarbij stroom en beeld door 1 coax gaat. Gebruik software en opslaan motion enz wat al standaard als surveillance station ingebouwd is in de synology NAS. Werkt dus zonder tussenkomst van een PC. Draait al jaren vlekkeloos hier.

Beelden van de analoge gaan hier trouwens het www op via een IP servertje.

VU+ Duo2 - PrismCube

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hangt van je budget af.

Als je wat te spenderen hebt zou je een set van AXIS met power over ethernet kunnen overwegen.

Die hebben geheid een model in het assortiment waar jij mee uit de voeten kunt.

Heb er wel eens mee gewerkt, mooi spul maar dat mag dan ook wel.

Wat eenvoudigere non mpeg4 modellen kunnen via een_of_andere_veiling_site of zo nog wel eens betaalbaar blijken te zijn.

Maar wat precies heb je nodig, binnen/buiten/afstand/geluid/aantal/zoom/besturing/enzovoort..............

Vooropgesteld dat je een redelijk budget hebt zou ik netwerkkabel leggen en de camera's via diezelfde kabel van stroom voorzien.

Als je ergens een hostingpakketje neemt kun je wat de cam's detecteren automatisch laten uploaden naar die site.

De kwaliteit hangt dan natuurlijk van de bandbreedte en de camera's af...zelfs HD is mogelijk.

You cannot ignore that member

• Moderator
Geplaatst:

En uit veiligheid zou ik geen camera's gebruiken die via wifi contact maken met de router of buitenwereld.

Ook de (grotere) boeven zijn slimmer geworden en die kunnen je wifi signaal storen.

En dan heb je geen beeld meer.

Toevallig ben ik bezig met het installeren van een camera systeem (6 camera's met recorder) in de plaatselijke frituur.

Ook de huidige harde schijf recorders hebben een Lan aansluiting met web interface. Zo heb je altijd bewijs zou er iets zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Ik heb 5 IP camera's in Zweden staan die ons vakantiehuis in de gaten houden en bij alert krijg ik een e-mail.

Dat werkt perfekt

Ook heb ik 24/7 een programma draaien die alles opnemen en de opslag doen op een externe HD van 1,5TB.

Ik ben nu niet thuis maar kan later wel een uitleg geven hoe ik het gedaan heb.

Na wat start problemen door onwetendheid hebben ze me hier goed geholpen en werkt nu alles perfect

Geplaatst:

Je hebt harddiskrecorders met netwerk mogelijkheden, deze nemen op locatie op, maar kunnen ook op afstand via internet opnemen op bijvoorbeeld je laptop met software.

Vaak hebben deze recorders ook nog 1 of meer uitgangen die aangestuurd worden door motiondetectie of andere externe apparatuur.

Voor de bekabeling kun je met 1 UTP kabel 4 analoge camera's aansluiten d.m.v. baluns.

Het gemakkelijkste zijn IP camera's met Wifi(ook het beste beeld)

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:

Stel je wilt een aantal Wifi camera's aansluiten, is dit dan één kaart met Wifi protocol in de PC en dan zoeken vr een connect met de camera's?

Welke afstand overbrugt een WiFi camera?

Gebeurt er dan een polling naar de camera's en per camera?

Of is dit een camera-interrupt gebeuren?

Mij intresseert nu welke bekabeling, installatie is later.

Geplaatst:

Wifi is voor bewaking doeleinden ook niet aan te bevelen. Het is heel makkelijk te storen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

neem een mobotix camera en een goeie nas (qnap) heb je een echt goeie oplossing.

uiteraard gewoon met een netwerkkabel wink

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Geplaatst:

Er zijn ook camera systemen die je via de gewone deurbel bekabeling kunt laten werken.

Dit kan soms als je niet wil breken en boren gemakkelijk zijn.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:
Origineel bericht van: DRG
neem een mobotix camera en een goeie nas (qnap) heb je een echt goeie oplossing.
uiteraard gewoon met een netwerkkabel wink

dus ook ervaring mee smile
mobotix is vrij prijzig,maar dan heb je ook wel wat.
Hang ze voor mijn bedrijf regelmatig op,nooit geen problemen mee.
maar niet echt iets voor een "particulier" smile

dat zeg ik ..............linux

Geplaatst:

Citaat:
nooit geen problemen mee

Dan moet ik ze niet crazy

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen