Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sorry! Da's een beetje beroepsdeformatie. In mijn vak dien je alles exact te formuleren om te voorkomen dat er interpretatie verschillen ontstaan.

Dus dit was een inkoppertje :D

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Beheerder
Geplaatst:

Wij zetten overal Axis in en bij ons komt er dus geen analoge camera meer in.

Veel meer mogelijkheden en de megapixel versies hebben ook een veel beter beeld en allerlei digitale enhancement features en uitstekende motion detection!

Ik heb zelf o.a. een Q6032-E hangen (Standard definitie, maar wel met 35 x optische zoom).

Ik kan de snorharen van de klusmannen die de formido 180 meter verderop inlopen tellen!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

he michel,

verbruikt de axis niet veel bandbreedte op het netwerk ?

Vandaar dat wij mobotix gebruiken.

misschien een tippie smile

gr andre

dat zeg ik ..............linux

• Beheerder
Geplaatst:

Axis ondersteund H.264 dus ik zou niet weten hoe mobotix minder data zou moeten verschuiven. Veel kleiner kan je dat beeld niet meer maken.

Bovendien gebruiken we tegenwoordig toch overal lokaal een switched network? De beelden die over het (inter)net gaan hebben uiteraard een kleiner/lichter formaat. Bandbreedte is dus geen probleem, als het al een probleem was.

Mobotix is erg mooi spul. Ik heb er al diverse keren mee gespeeld, maar het merk wordt slechter ondersteund dan Axis en ze hebben veel minder verschillende camera's.

In het assortiment van axis vind je echt voor iedere uitdaging een geschikte camera.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: DRG
neem een mobotix camera en een goeie nas (qnap) heb je een echt goeie oplossing.
uiteraard gewoon met een netwerkkabel wink

Ja en dan liefst met twee camera's in 1:
1 voor totaal overzicht , de andere stuurt en zoomt naar de plaats waar op het totaaloverzicht beweging gedetecteerd word.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

• 3 weken later...
Geplaatst:

In een bekend computerblad stond een test van een paar vast IP camera's.

Het beste kwam de Allnet ALL2205 voor 127 euries uit de bus qua beeldkwaliteit. De software wilde echter niet werken onder W7. Opvallend was toch al de matige kwaliteit van de geleverde software van alle fabrikanten. Eén leverancier leverde een SSL certificaat voor encryptie die al een jaar verlopen was. Of het versturen van email werkte domweg niet.

Ook Mobotix en Axis zaten in de test. De leveromvang van deze 2 is beter zoals beschermkappen. Maar deze camera's zitten gelijk op 1000 euries. Dan vind ik de prijs / kwaliteitverhouding wel een beetje zoek.

Ik zou zo'n AL2205 kopen er een beetje mee spelen. Je kan je er geen buil aan vallen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen