Bruur Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Vraagje ik heb probleem met het schakelen van de switches,als ik willigkeurig schakel tussen 13 gr 28 gr 23 gr en weer naar 19 graden valt mijn ontvangst van 98% terug naar 65% dan heb ik helaas geen beeld meer,wat zou hier het probleem van kunnen zijn. ( Triax 78 cm schotel met 4 lnb's ± 30 meter kabel)
Gerard 76 Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Hoi,en welkom op Sat4All. Heb je nog wat meer info? Merk ontvanger, welke LNB, merk switches, hoe heb je de configuratie in je ontvanger staan?
Bruur Geplaatst: 10 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2010 Hoi Dreambox 600,Triax 78cm schotel,Triax Multiblock 4 lnb's, switches 4/1 EMP Centauri,Volgorde in Dreambox 19gr 23,5gr 13 gr 28 gr. en ±30 meter kabel.Horizon sckakelen gaat wel redelijk,maar van een verticale zender en dan terug valt signaal terug naar ± 60%. Sorry Alps Quad lnb op 19gr. Alps single op23,5 gr. Op 13 en 28 graden een Inverto single lnb.
Gast Kimble Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Om de switch, die ik verdenk te testen, zou ik de kabel die naar je sattuner gaat rechtsstreeks in bv de 19 Oost LNB steken en kijken wat er dan tussen H/V gebeurd. Dit kan je met alle LNB's doen. Laat het overduidelijk zien dat je dan wel de gewenstte (lees: zoals je gewent was) singnaalsterkte/kwaliteit hebt is het je switch. Weet niet hoe je switch is "weggewerkt", maar vocht is nou niet bepaald welkom in een switch. Probeer het even.
Gast wanderer Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 en hoe oud is die switch? ik heb zelf een no-name switch van nog geen 10€ en ik weet dat ik elke 3-4 jaar hem moet vervangen wegens disfunctioneren...
Bruur Geplaatst: 10 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2010 De switch is nieuw,heb ook een andere geprobeerd allebij de switch's zijn voorzien van een beschermkapje zodat er in principe geen water cq vocht bij kan komen,Kan morgen even proberen om de switch te testen zoals Kimble hiervoor schreef.
Bruur Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 Allemaal bedankt voor jullie reactie,probleem is voor 98% verholpen,wat ik gedaan heb is het volgende heb de oude kabel verlengt met nog een stuk gebruikte kabel en het werkt naar tevreden heid.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 19 oktober 2010 Origineel bericht van: Bruur Wat ik gedaan heb is het volgende heb de oude kabel verlengt met nog een stuk gebruikte kabel en het werkt naar tevreden heid. Kennelijk is die oude kabel wel heel erg oud, want door het verlengen met een nieuw stuk kabel van toevallig de juiste lengte compenseer je de misaanpassing. Misschien toch overwegen, om de gehele kabel te vervangen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen