stefan.wolfrum Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 ja dat zeggen we net. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Bossie Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Origineel bericht van: Bossie - - CCCAM krijg ik daar mijn Canal Digitaal abbo mee aan de praat en hoe dan? Gewoon CD kaart (met de chip naar boven in de VU duo plaatsen CCam installeren via het menu) en dan werkt het. sorry jullie hebben helemaal gelijk. Chip naar beneden, ik wist nog dat hij andersom er in moest dan in de recievers die ik eerst had, mijn fout! Sorry dat ik jullie op het verkeerde been heb gebracht. 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
Gast BBsat Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Origineel bericht van: Bossie sorry jullie hebben helemaal gelijk. Chip naar beneden, ik wist nog dat hij andersom er in moest dan in de recievers die ik eerst had, mijn fout! Sorry dat ik jullie op het verkeerde been heb gebracht. En dan de volgorde? Eerst de kaart, wel goed gedraaid natuurlijk, er in en daarna CCCam? Of kan CCCam er beter maar al op staan voordat je met die kaart gaat draaien en induwen?
stefan.wolfrum Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 geen idee of het uitmaakt, maar ik maak altijd eerst de hardware in orde, incl de kaart erin, en installeer dan de sw. in elk geval heeft het herhaaldelijk het gewenste resultaat opgeleverd. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Moderator wiz Geplaatst: 11 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 11 oktober 2010 Wat stefan zegt. Eerst zorgen dat alles gebruikt kan worden, en dan de software erop. Ik had mijn kaartje alvast in de reader gestoken voordat ik met de software aan de slag ging. Andersom kan ook, volgens mij (heb ik niet geprobeerd) zou het zo moeten zijn dat cccam vanzelf die kaart detecteert zodra je hem correct in de reader steekt. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
SoSa Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Of je die kaart er nu in doet voor of na installatie van cccam maakt niks uit, in beide gevallen zal het gewoon werken.
Gast BBsat Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Dat is mooi, dan hoef ik alleen maar op het draaien te letten Als t goed gaat komt morgen St Niklaas met het pakje...
JaneGsm Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Komt mooi uit deze pagina's. Als het juist is krijg ik morgen of donderdag de VU+ DUO. Kan ik meteen aan de slag. Ik heb nu Rebox 9000HD staan. Steeds last met vastlopers, elke dag wel een keer. Sinds ik afgelopen zaterdag besloten heb om een VU+ te halen is ie niet meer vastgelopen... Maar de vu+ lijkt me wel wat, zeker met de extra mogelijkheden ermee. Vraagje, ik heb gelezen dat ie meer dan 2 opnames tegelijkertijd aankan is dat zo? Of geldt dat niet voor deze vu+? Zou wel gein zijn.
Moderator wiz Geplaatst: 12 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 12 oktober 2010 ja hoor, als ze op dezelfde transponder zitten zou je tot 4 opnames tegelijk moeten kunnen opnemen. Maar 2 opnames tegelijk maken is geen enkel probleem. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Kabeltje87 Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Meerdere opnames zijn geen probleem. Twee opnames zijn altijd mogelijk, daar er twee tuners inzitten. Op voorwaarde dat je iedere tuner via een switch aan de LNB's gekoppeld heb. Verder zijn meerdere opnames mogelijk, op voorwaarde dat ze op een van de transponders zitten die reeds in gebruik zijn. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
JaneGsm Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Ik heb er een Duo LNB Quad op zitten. Lijkt me een juiste voor min 2 opnames. Met de Rebox 9000 die ik er nu aan heb zitten geen probleem.
Tonskidutch Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 FAQ voor VU+ beginners of Babel voor VU+ beginners ik kan geen enkel houvast vinden (als beginner) in deze brei van antwoorden. wat als stappenplan dient en welke prioriteiten men zou kunnen aanpakken hoe begin ik uitpakken installeren netwerk zenderlijsten en tuner instellingen beeld en geluid instellingen wat kan ik nog meer alternatief image flashen applicaties toevoegen aanbinden aan externe bronnen usb/hdd/esata toevoegen welke media bestanden zijn afspeelbaar wordt hier bij lange na niet weergegeven men kan er echt geen structuur meer in aantreffen na de eerste drie antwoorden dat is dus een verloren zaak ciao Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 voorbeeldje van een ander forum waar je als beginner dus makkelijk feiten terug kunt vinden. zie pdf Second Life Mungo Parker
Dutchsat Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Wow, dat is pas een goede indeling voor een faq, dank je voor de tip Tonskidutch, ik had dit nog niet gevonden op dat forum. Ben bang dat dit zonder inmenging van een Moderator op dit forum nooit zal gaan werken, want dit is echt een levend topic, met een doorlopende changelog erbij. Eigenlijk zou zo een faq per ontvanger aanwezig moeten zijn, op duitse forums zie ik dit wel eens vaker. Maar goed, daar zijn ook wel wat meer Moderators aanwezig dan. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Tonskidutch Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 klopt qua inzet... maar de leden met een VU+ kunnen zich ook in zoverre inzetten opdat geen brabbelbox ontstaat die de toren van Babel doet verschieten. hopelijk levert het idee thema's netjes gescheiden te houden nog wat op. ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten