Gast USER Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Hallo, Ik heb alweer een aantal jaren de Topfield TF 5000CI, deze is stabiel en betrouwbaar. Ik heb echter een HD TV en zou een HD ontvanger aan willen schaffen. Ik zoek ontvanger met kwalitatief goed beeld, een goede fabrieks ondersteuning voor Nederland, geschikt voor Canaal Digitaal. Ik hou wel van spelen met apparaten. Topfield lees ik niet zulke goede berichten over. Ik heb een Aston CAM in de TF5000CI naar tevredenheid. Wat voor ontvanger zou ik moeten kopen? Bv een Homecast 9000 (geen forum? op deze site?), Rebox 4000 of 8000 of? Bedankt alvast!
Moderator ceesv Geplaatst: 10 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 10 oktober 2010 In mijn kennissen kring hebben we met 3 mensen ondertussen ieder een Rebox 8000. Ten eerste hebben die een goede beeld weergave. Een eenvoudige bediening. Kunnen overweg met de CD fastscan lijst, zowel de SD als naar keuze de HD lijst. Ingebouwde kaartlezer werkt zonder problemen met SECA 3 kaart. Wanneer je er een externe HD aansluit kan je naar believen programma's opnemen, of time shift TV kijken. Heeft een dubbele tuner, wanneer je twin lnb's aansluit heb je legio mogelijkheden voor kijken, en tegelijk omnemen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Zuppelan Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Origineel bericht van: USER Waarom deze ontvanger? Het is erg moeilijk kritiek te hebben op deze ontvanger... Hij is erg compleet: Dubbele tuner, dubbele kaartlezers, dubbele CI-schacht, 3-maal USB, E-SATA, dubbele SCART, en veel bekende aansluitingen. Kan een interne harde schijf in. De afstandsbediening is gewoon goed, zelfs als je 180 graden scheef richt reageert de VU+ nog goed (infrarood weerkaast dan via de muren op het apparaat). De ontvanger oogt lekker degelijk. Wat de software betreft: Hij draait gewoon Enigma2 en kan daarmee de weelde aan mogelijkheden die andere Enigma-ontvangers ook hebben. Timeshift, opnemen van meerdere zenders, softcams, skins, interactieve applicaties om maar wat te noemen. Als je er van houdt om met ontvangers te spelen zal je je prima thuisvoelen. Images zoals PLI zijn perfect ingericht voor gebruik met Canal Digitaal, dus ook aan die wens voldoet hij. De prijs is, zeker voor wat je krijgt, best schappelijk te noemen. Een CI-module heb je niet nodig, spaart ook alweer op de kosten.
Gast USER Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 En waarom niet bv een HOMECAST9000? Waarom heeft deze ontvanger geen forum op deze site? Zijn er weinig problemen?
Zuppelan Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Ik denk dat de VU+ op twee punten te prefereren is boven de Homecast: - Enigma2 is wat softwaremogelijkheden niet te vergelijken met een embedded RTOS. - De VU+ is kwa basisprijs flink goedkoper en spaart ook de aanschaf van een CI-module uit. Ik zie geen duidelijk voordeel van de Homecast t.o.v. de Vu+
Bossie Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 ik weet zo niet wat iedere andere reciever wel of niet kan, maar ik ben meer dan gelukkig met mijn VU+duo, erg veel mogelijkheden en zeer gebruiksvriendelijk en is pas 1 keer vast gelopen in de tijd dat ik hem heb en dat was in de eerste week toen ik vanalles aan het proberen was! Je zal zeker geen miskoop doen met vu+duo, maar ik heb te weinig verstand van de andere recievers om te zeggen wat wel of niet goed is. 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
Gast USER Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Iemand ervaring met de AZ Box? Hoor weinig over de HOMECAST 9000.
l den os Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 wat dacht je van homecast magic pro,pracht machine! topfield 7710 hdtwinpvr, homecast magic pro, Multytenne.
Gast USER Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Ik heb van de Homecast Magic Pro nog geen test gezien. Waarom is dit een goede ontvanger?
mebo870 Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Het enige waar je buiten de centen moet op letten. Hoe groot is de ondersteuning via forums en kan je er zelf wat aan doen als het gaat over software en zenderlijsten. The key to happiness. Stay away from idiots
Gast Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Origineel bericht van: USER Ik hou wel van spelen met apparaten. Ik heb een Aston CAM in de TF5000CI naar tevredenheid. Ik had tot een half jaar geleden dezelfde ontvanger en ben over gegaan naar een Dreambox en nog geen seconde spijt gehad van die keuze. Ben je echt gek op spelen met apparaten dan kan je je hart oneindig ophalen. Het toppie heb ik hier nog liggen voor het geval dat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen