Ga naar inhoud


Bouw HTPC - Keuze low profile PCIe DVB-S2 tuner die 'werkt'


Aanbevolen berichten

Wij hebben besloten om maar eens van de analoge kabel over te stappen op CanalDigitaal en daarbij gebruik te maken van een HTPC.

 

Voor zover ik dit forum heb kunnen doornemen en de verschillende mogelijkheden die er zijn, zal de basis neerkomen op:

 

Hardware:

  • Multytenne TWIN

  • Smargo smartreader+

  • Dual DVB-S2 tuner of 2 enkele tuners...

  • MS-Tech MC1200 kast

  • Intel H55TC mobo met i530 CPU

  • Radeon 5570 Low Profile videokaart (o.a. voor niet te zware spellen)

Software:

  • Windows 7 met WMC (MP / DVBViewer oid zal ik waarschijnlijk ook nog wel uitproberen, maar nu even niet)
  • DVBLink Network Pack
  • Softcam spul (OSCam + ???). Dit is mij nog niet geheel duidelijk blush

 

Waar ik nog het meeste meezit (naast allerhande instellingen voor DVBLink en het softcam gebeuren) is de keuze van de (één of twee) low profile DVB-S2 kaart en de voorspelbaarheid dat deze het icm de softcam doet met CanalDigitaal: ik heb diverse fora doorgestruind, maar het probleem met fora is dat deze voornamelijk de problemen vertellen, terwijl er toch heel wat werkende installaties moeten zijn lijkt me.

Afgaande op de recentheid en hoeveelheid klachten is bijv. voor mij de Digital Devices cine / Mystique dual DVB-S2 kaart in ieder geval afgevallen. De Tevii S470 lijkt daarentegen weinig klachten te kennen...

 

Maar is dit zo? In het forum "Welke hardware werkt" kom ik deze kaart niet echt tegen, aan de andere kant wordt deze kaart dacht ik door Niels Wagenaar wel weer aanbevolen als een kaart die het gewoon doet cool

 

Ik hoop dat iemand hier een installatie heeft die sterk lijkt op die ik wil bouwen, en kan aangeven dat eea perfect werkt :D, of dat er veel betere (vwb de low profile DBV-S2 kaart) alternatieven zijn...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Qua hardware kom ik niet in de richting.

 

Maar qua software:

W7 MCE

DVBLink TVsource 3.1

OScam + Acamd (server + client)

 

Daarbij gebruik ik een Tevii S470 naar volle tevredenheid.

Draait nu ongeveer een jaar en werkt prima.

Eén keer een vastloper gehad omdat DVBlink niet opstartte maar na een herstart was dat ook opgelost (ken de oorzaak nog steeds niet).

OScam draait naar mijn idee stabieler dan NewCS.

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's mooi!

 

Dat je Kast/Mobo/CPU anders is, dat zal niet veel uitmaken, maar de door mij gewenste software icm DVB-S2 kaart draait bij jou dus naar volle tevredenheid begrijp ik.

 

Maak je ook gebruik van de Smargo smartreader of gebruik je iets anders om de CD kaart in te stoppen?

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Earthfinder
Ik gebruik een Phoenix smartcardreader van Tevii. Maar die is inmiddels niet meer in de handel.

Bij Multimediapc is-tie nog wel te koop ("TeVii Phoenix card reader USB"), dus dat zou nog een optie zijn, maar ik ga ervan uit dat de Smargo het ook gaat doen en die is inmiddels besteld...

Moederbord gaat zeer waarschijnlijk toch niet de DH55TC worden (geen optical), maar de DH57DD.

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mars Warrior

Bij Multimediapc is-tie nog wel te koop ("TeVii Phoenix card reader USB"), dus dat zou nog een optie zijn, maar ik ga ervan uit dat de Smargo het ook gaat doen en die is inmiddels besteld...

Moederbord gaat zeer waarschijnlijk toch niet de DH55TC worden (geen optical), maar de DH57DD.


Aangezien reclame hier niet mag zal ik die website ook niet vermelden maar alleen vertellen dat je met die man beter geen zaken kan doen. Verschillende mensen hebben zeer slechte ervaringen met die website. In de zin van heeel, heeel, heeeeeel erg lang wachten op je product of niet krijgen.

Zelf heb ik ook TeVii maar dan S660 versie. Dat is een USB ontvanger. Ik zelf ervaar zeer langzame zaptijden van rond 6 seconden zelfs tussen FTA zenders. Oberon van TVSource forum heeft nog steeds geen oplossing kunnen bieden.

Ik hoop dat die S470 veel sneller is qua zapsnelheid.

Mocht je echt teVii willen dan kan je misschien beter wachten op TeVii S480 Dual DVB-S2 PCIe. Die staat als nieuw op hun website aangemeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde ervaringen met deze man/winkel. Twee keer wat besteld en twee keer van tevoren betaald. Nog nooit wat gekregen en ik heb veel moeite moeten doen om mijn geld terug te krijgen (lees: dreigen met een rechtzaak). Dus ik zou deze winkel helemaal links laten liggen.

 

Persoonlijk ben ik enorm te spreken over de TT S2-3650 (USB) en de NOVA-HD-S2 (PCI). Snelle zaptijden onder Windows en Linux, stabiele drivers en een CI-module.

 

Overigens is de S470 gebaseerd op de NOVA-HD-S2/HVR-4000 en maakt gebruik van dezelfde drivers en hardware. Dus dit zou veel beter/stabieler moeten werken.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar


Persoonlijk ben ik enorm te spreken over de TT S2-3650 (USB) en de NOVA-HD-S2 (PCI). Snelle zaptijden onder Windows en Linux, stabiele drivers en een CI-module.


Niels, heb je snelle zaptijden in combinatie met CI-module of ook met een softcam zoals CCcam?

Zou je voor mij op "mijn manier" aub willen meten wat jouw zapsnelheid is?

Hoe ik dat meet: Afstandsbediening in één hand en stopwatch in andere. Dan ga ik naar gids in Windows Media Center (TVSource) en selecteer ik een zender.
Als ik op die zender (gecodeerde zender) sta dan druk ik tegelijkertijd op stopwatch en OK toets van mijn afstandsbediening. Pas als ik volledig beeld heb van die zender stop ik stopwatch.

Dit herlhaal ik paar keer voor gecodeerde zenders, FTA zenders enz.

gecodeerd --> gecodeerd
gecodeerd --> FTA
FTA --> gecodeerd
FTA --> FTA

Ik denk dat deze informatie ook handig is voor TS zodat hij ook juiste keuze kan maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
Origineel bericht van: Mars Warrior

Bij Multimediapc is-tie nog wel te koop ("TeVii Phoenix card reader USB"), dus dat zou nog een optie zijn, maar ik ga ervan uit dat de Smargo het ook gaat doen en die is inmiddels besteld...

Moederbord gaat zeer waarschijnlijk toch niet de DH55TC worden (geen optical), maar de DH57DD.


Aangezien reclame hier niet mag zal ik die website ook niet vermelden maar alleen vertellen dat je met die man beter geen zaken kan doen. Verschillende mensen hebben zeer slechte ervaringen met die website. In de zin van heeel, heeel, heeeeeel erg lang wachten op je product of niet krijgen.

Dat had ik al op diverse fora gevonden, dus het was niet mijn bedoeling om daar ook maar iets te bestellen.
Schotel en aanverwante artikelen komen nu uit Beek en de computerhardware zal besteld worden bij 2 computerzaken bij mij om de hoek...
Citaat:

Zelf heb ik ook TeVii maar dan S660 versie. Dat is een USB ontvanger. Ik zelf ervaar zeer langzame zaptijden van rond 6 seconden zelfs tussen FTA zenders. Oberon van TVSource forum heeft nog steeds geen oplossing kunnen bieden.

Om die reden was de S660 voor mij al afgevallen, en omdat ik voor de S470 dit 'probleem' niet kon vinden, leek mij de S470 een goed alternatief, zeker als ik het commentaar van Niels hieronder meeneem en het eerdere commentaar van Earthfinder die ook zeer tevreden is over de S470 icm DVBLink...
Origineel bericht van: Niels Wagenaar

Persoonlijk ben ik enorm te spreken over de TT S2-3650 (USB) en de NOVA-HD-S2 (PCI). Snelle zaptijden onder Windows en Linux, stabiele drivers en een CI-module.
Overigens is de S470 gebaseerd op de NOVA-HD-S2/HVR-4000 en maakt gebruik van dezelfde drivers en hardware. Dus dit zou veel beter/stabieler moeten werken.

Maar wat bedoel je met "veel beter/stabieler moeten werken"? Tov van wat??

En JA...
Origineel bericht van: lujo

Niels, heb je snelle zaptijden in combinatie met CI-module of ook met een softcam zoals CCcam?

Zou je voor mij op "mijn manier" aub willen meten wat jouw zapsnelheid is?

Hoe ik dat meet: Afstandsbediening in één hand en stopwatch in andere. Dan ga ik naar gids in Windows Media Center (TVSource) en selecteer ik een zender.
Als ik op die zender (gecodeerde zender) sta dan druk ik tegelijkertijd op stopwatch en OK toets van mijn afstandsbediening. Pas als ik volledig beeld heb van die zender stop ik stopwatch.

Dit herlhaal ik paar keer voor gecodeerde zenders, FTA zenders enz.

gecodeerd --> gecodeerd
gecodeerd --> FTA
FTA --> gecodeerd
FTA --> FTA

Ik denk dat deze informatie ook handig is voor TS zodat hij ook juiste keuze kan maken.

...deze zap-tijd-info zou ik (en ik denk meerdere mensen in de toekomst) erg fijn vinden om een uiteindelijke keuze te maken!

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Overigens is de S470 gebaseerd op de NOVA-HD-S2/HVR-4000 en maakt gebruik van dezelfde drivers en hardware. Dus dit zou veel beter/stabieler moeten werken.

Hoi Niels, weet je dit zeker? Tevii S470 is Pci-E met een demodulator van Montage. De S660 en S464 gebruiken ook deze modulator, die trouwens een soort van blindscan functionaliteit heeft.

Over zaptijden ivm met dvblogic/tvsource, volgens mij gebruiken zij de "engine" van DvbDream. Om te vergelijken tussen hardware zou ik dan DvbDream rechtsstreeks gebruiken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Niels,

 

Begrijp ik het goed , dat jij de CI op de TT S2-3650 aan fatsoenlijk aan de praat hebt, onder linux ?

Gebruik je toevallig ook nog een alphacrypt cam ?

 

Met name deze laatste wil me niet lukken.

 

Gezien je de S2 hebt zal het wel een andere cam zijn.

 

Grts Roel

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Maar maakt DVBLink geen gebruik van de DVBViewer Pro engine?


DVBLink maakt inderdaad gebruik van de DVBDream core. Vandaar ook dat alle hardware referenties in bda.dev staan. Maar de ontwikkeling van DVBDream en DVBLink lopen geheel langs elkaar heen waardoor verschillende hardware niet per definitie op beide werkt.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...