Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Satvrienden,

Ik heb een Dreambox 7020 en nu zie ik dat veel zenders overgaan op Mpeg 4. De DM 7020 kan dat niet aan is mij verteld, klopt dat? En kan de DM 7025 dat wel?

Geplaatst:

Ja dat klopt, en Nee.

Hiervoor heb je een HD ontvanger nodig: DM500 HD, DM800 HD of de DM8000 HD.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Nee bijde kunnen dat niet aan je zult dan toch (als je bij dreambox wilt blijven) kiezen tussen de 800HD(se) de 500HD en de 8000HD

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Hee Cobus, papegaaiensoep op? wink

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Cobus heeft teveel geswaffelt denk ik smile

On topic: De vu+ duo ook een optie. Het is een soort dreambox kloon, maar verschilt genoeg om legaal verkocht te mogen worden. Heb er sinds kort een en hij werkt uitstekend met OpenPLi.

hobby4all

Geplaatst:
Origineel bericht van: wian
On topic: De vu+ duo ook een optie. Het is een soort dreambox kloon, maar verschilt genoeg om legaal verkocht te mogen worden. Heb er sinds kort een en hij werkt uitstekend met OpenPLi.

toch ff rechtzetten dat het geen clone is, het is geen 1 op 1 kopie van een dreambox ontwerp

het is wel zo dat enigma2 software op deze box draait zoals ook op de dreamboxen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Als lid van het Pli team heb jij er meer verstand van wat er onder de Vu+ motorkap zit dan ik, maar ik vind deze ontvanger aanvoelen als een echte dreambox. Het is geen vergelijk met een ipbox, kathrein, edision of andere ontvanger waarop men enigma2 draaiende heeft weten te krijgen.

Deze ontvanger heeft dezelfde skins, plugins, CCcam ondersteuning, zap snelheid, mkv/divx ondersteuning en stabiliteit. En OpenPLi op de vu+ kan ik zo 1-2-3 niet onderscheiden van de dreambox versie. Het is dat de afstandsbediening verschilt, anders zou ik waarschijnlijk vergeten dat het geen dreambox is.

hobby4all

Geplaatst:

Als we toch offtopic zijn...

Nooit begrepen dat zo'n vu-druobox zo'n bijna echte dream is. Misschien moet ik daar toch ook eens naar gaan kijken...

ff gegoogled, kost maar de helft van mijn 8000! En ziet er ook nog wel aardig uit.

Vond de dm toch altijd al aan de prijs.

Nog even nadenken, maar ik denk toch wel aan het te koop aangeboden topic...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

@bigtwin

Begrijp ik je nou goed dat je overweegt je DM8000 in te ruilen voor een VU+DUO vanwege het prijsverschil?

Dat je mogelijk deze twee ontvanger tegen elkaar afweegt bij nieuw aanschaffen á-la, maar als je toch al een DM8000 hebt.

Begrijp me niet verkeert, ik heb ook een VU+Duo, en hij bevalt me prima. De VU is ook niet super lelijk maar de DM8000 heeft denk ik toch wel de betere looks.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen