Ga naar inhoud


KPN zet bij iedereen de dure VoiceMail aan:


rolandroland

Aanbevolen berichten

Citaat:

AMSTERDAM -  Mensen die naar een mobiel nummer van een KPN-abonnee bellen moeten voortaan uitkijken voor extra kosten. Sinds een recente wijziging in het voicemailsysteem rekent het bedrijf ook kosten aan de beller als de gebelde persoon zijn voicemail niet geactiveerd heeft.

Telecomwaakhond Opta noemt de nieuwe aanpak 'niet netjes.' In plaats van dat er simpelweg geen verbinding wordt gemaakt, stuurt KPN bellers door naar een opgenomen boodschap die stelt dat er geen voicemail achtergelaten kan worden. Ondertussen brengt het bedrijf voor dit korte bericht wel beltijd in rekening.
KPN geeft toe dat de nieuwe maatregel tot extra kosten voor bellers kan leiden, omdat zij voorheen na 90 seconden enkel een ingesprektoon kregen te horen. Nu wordt al na 30 seconden overgeschakeld naar het opgenomen bericht.
Bij de Opta is de constructie niet bekend. "Ik heb te weinig informatie om te stellen of dit wetmatig is of niet, maar netjes is het in elk geval niet," aldus woordvoerster Cynthia Heijne. Ze adviseert consumenten klachten te melden bij Consuwijzer.nl.
Ook telecomexpert Ben Woldring van Bellen.com is verrast: "Ik ben er niet bekend mee, maar het kan voor KPN erg lucratief zijn. Zeker nu de meeste aanbieders over zijn gestapt op een betaalmodel waarbij de belkosten op de hele minuut worden afgerond

bron: http://www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel/7875298/__Dure_voicemailmelding_KPN__.html?p=13,2


Al eerder had KPN eens de VoiceMail aangezet bij iedereen die het uit had staan. Volgens KPN ging dat om een storing. Tegelijkertijd hadden ze de code gewijzigd om je VoiceMail uit te zetten. De code is nu 12339. Ook kwam het voor dat je VoiceMail weer aan ging zodra je naar het buitenland gaat. Trouwens KPN is niet de enige die uw VoiceMail heeft aangezet. Wat ik vooral een nadeel vind is dat je nu binnen 30 seconden je mobiel moet opnemen. Voorheen ging hij langer af.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er hebben vast en zeker slimme financiele experts zitten rekenen.

Door de grote massa tellen die extra centen flink aan.

 

En het afrekenen op afgeronde minuten naar boven. Er zijn nog een paar providers die nog wel per seconde afrekenen.

Massaal overstappen naar die per seconde afrekenen providers.

 

Nog zo'n fenomeen:

 

Bedrijven die altijd diensten per maand achteraf factureren doen dat het liefst nu even vooraf. Dat scheelt een bak liquiditeit en rentevoordeel.

Ja, geachte klant, dat doen we voor u! zodat we u nog beter van dienst kunnen zijn ;-)

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Tweakers.net

 

KPN maakt voicemailmelding optioneel

 

Door Elke Ross, dinsdag 12 oktober 2010 12:25

Submitter: Only, views: 12.894

 

De melding van KPN dat klanten voicemail niet hebben ingeschakeld, zal niet meer automatisch aanstaan, zo maakt KPN bekend. Vorige week bleek dat wie naar de desbetreffende klanten belt, moet betalen voor het maken van de verbinding.

 

In een verklaring liet het bedrijf dinsdag weten dat het bericht vooral tot doel had om de beller te informeren over de status van zijn telefoongesprek. De boodschap die de klant te horen kreeg, luidde: "De persoon die u probeert te bereiken, heeft geen voicemail, maar zal wel een sms-bericht ontvangen van uw gemiste oproep."

 

Euromunten / Geld (fpa)Volgens KPN betrof het 'slechts' tien procent van de klanten: "De melding werd vorige week automatisch aangezet voor alle klanten zonder voicemail. Uit feedback is gebleken dat zij liever zelf bepalen of zij de melding voor hun bellers willen aanzetten. KPN heeft besloten om de melding, in plaats van automatisch aan te zetten, optioneel te maken."

 

De melding kan worden gewijzigd bij de klantenservice van het bedrijf. Het is niet duidelijk of de beller dan alsnog betaalt voor de verbinding als de voicemail van ontvanger uit staat. KPN wilde hierover geen uitsluitsel geven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...