Ga naar inhoud

hoe kan ik mijn email contacten van de ene naar de ander computer copieeren

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik heb twee laptops beide met win 7 en outlook 2010.

nu zou ik de email contacten willen kopieeren van de ene lapt naar de andere.

hoe moet ik dit doe ?

ik heb op de laptop waar de contacten staan wel een progje outlook backup staan maar weet niet of ik dit hiervoor kan gebruiken en hoe dat dan zou moeten.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

peterksr,

dat is nagenoeg dezelfde methodiek als in je vorige vraag klik

het outlook.pst bestand van de ene laptop nemen,

plaats op usb en plugin bij andere laptop

bestand / open gegevensbestand / zoek naar pst op usb

hij opent de hele map van je originele laptop

je kiest alle contactpersonen daar met controlC

je klikt op de contactpersonen van laptop 2 in de oorspronkelijke map

en je plakt alle met controlV

sluit het gegevensbestand op usb

klaar

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

als toevoeging:

velen gebruiken het pop3 voor mail, waarbij je dan wel alle berichten op de server moet laten staan !!!!!

anders zal bij aanmelden laptop1 de mail ophalen

en zodra je aanmeld met laptop2 krijg je geen mails of enkel de nieuwste mails die tussentijds zijn binnengekomen op de mailserver.

idem verzonden mails

er kan dus een verschil inkomende berichten en ook verzonden berichten ontstaan op twee pc's / laptop's met het pop3 account

hetgeen wel eens tot ergernis en vergissingen leidt.

IMAP gebruiken dan heb je dat probleem niet (ook mail op server laten staan en daar submappen maken)

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

hallo Tonskidutch,

bedank voor je info is helemaal duidelijk.

alleen wat is Imap is dat een programma of een andere instelling als pop3 ?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Hoi peterksr,

IMAP is een iets andere mailserver

Let Wel, je internet-provider (ISP) dient zo'n IMAP mailserver ter beschikking te stellen naast pop3

indien niet dan heeft het geen zin daarover te praten

(kijk bij je ISP op zoekterm IMAP alsmede voor de account instellingen)

die IMAP mailserver kun je met de meeste email clients, dus ook outlook aanspreken.

het prettige is dat je op elke computer aan je IMAP mail kunt zonder dat er lokale bestanden op die PC voor nodig zijn behalve de mailclient die je eenmalig dient in te richten.

en indien je alle mappen van je postbus op de server aanmaakt heb je overal en altijd alles bij de hand zonder het gevaar dat je thuis dat ene mailtje had die je nu net op je werk nodig hebt.

maar ook dus om op meerdere PC's thuis dezelfde mails te kunnen zien en gebruiken.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

hallo Tonskidutch,

ik heb het outlook pst file van mijn ene computer met outlook naar de ander gecopieerd.

als ik outlook op de computer open waar ik het file naartoe heb gecopieerd dan zie ik alle gegevens in outlook welke ook op de ander computer staan.

maar als ik nu op verzenden/ontvangen druk krijg ik de volgende foutmelding.

fouten bij verzenden en ontvangen : verzenden...raporteert fout (0x8004010f) het outlook bestand kan niet worden geopend.

de zelfde melding heb ik bij ontvangen.

weet jij toevallig hoe ik dit op kan lossen ?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

ik had het ook niet over kopieren van het hele outlook bestand maar enkel dat met de contactpersonen, via openen gegevensbestand erbij laden (daarom ook niet in de map copieren maar op usb laten staan)

dan de contactpersonen copieren naar de "originele" map contactpersonen in outlook en dan het gegevensbestand sluiten.

nu moet je het outlook profiel wissen + het outlook.pst wissen op die laptop en outlook opnieuw opstarten

dan kun je een nieuw account aanmaken en herbeginnen.

ciao

zie afbeelding rechter pijl

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

oke foutje van mij blushblush

maar is er ook nog een mogelijkheid om de ontvangen mails van de ene naar de andere laptop te copieeren ?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

peterksr,

het ging toch in eerste instantie om de contactpersonen?

wat je nu vraagt kan ook op die manier, en misschien nog wel sneller door importeren de tweede pijl links.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Invoeg Toepassing Reservekopie deze is eigenlijk voor 2003 / 2007 maar werkt ook op 2010

kopie op een usb zetten en dan via usb openen op andere PC en gegevens overzetten makelijker kan het niet

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

mischien domme vraag maar hoe zet je de bestanden dan over naar de ander laptop.

zo het mogelijk zijn om eens precies aan te geven hoe het een en ander gedaan moet worden ?

ik heb op beide laptops de versie 2010.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Zo moeilijk is dat toch niet?

Ga naar bestand -> openen -> importeren -> naar bestand exporteren -> outlook-gegevensbestand kies dan hetgene wat je wil exporteren en sla het bijvoorbeeld op een usb-stick op.

Bij de andere:

Bestand -> openen -> importeren -> Gegevens uit een ander programma of bestand importeren -> Outlook gegevens bestand -> Kies usb stick enz.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

hallo winwiz,

nou het schrijven naar de usb stick ging prima maar het terugzetten krijg ik niet voor elkaar.

als ik dud het bestand wat backup.pst heet terug wil zetten dan zegt het programma kan het programma niet schrijven wat het bestaat al terwijl ik de optie overschrijven hebt aangevinkt.

dus nu weet ik het even niet meer.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:
Origineel bericht van: peterksr
hallo winwiz,

nou het schrijven naar de usb stick ging prima maar het terugzetten krijg ik niet voor elkaar.
als ik dud het bestand wat backup.pst heet terug wil zetten dan zegt het programma kan het programma niet schrijven wat het bestaat al terwijl ik de optie overschrijven hebt aangevinkt.
dus nu weet ik het even niet meer.

gr peter

Je moet ook importeren vanuit outlook

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen