Ga naar inhoud


[TF5510PVR] Topfield 5510 wel signaal maar geen zenders


JTE

Aanbevolen berichten


Nou ik neem aan alles omdat de TS is overgegaan van een Philips naar de Topfield en met de Philips had hij beeld.

 

snap wat je bedoeld het zou ook een kapote lnb kunnen zijn maar dan had hij dus ook geen beeld op de Philips

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij alles goed heeft aan gesloten en geen zenders kan ontvangen dan verdenk ik toch de lnb misschien nog een van de oude generaties lnb's

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou denk niet dat dat wat uit maakt voor een Topfield 5500PVR

Dan zou hij op de Philips ook geen beeld hebben!!

 

heb zelf op de camping een 13 jaar oude lnb en die doet het gewoon op mijn Dreambox 8000

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

 

Enige voortgang geboekt vandaag. Net op een andere locatie de tuner aangesloten, en daar krijg ik de zenders wel gevonden. Alhoewel het signaal 70% was, was de waarde van de kwaliteit 98% (Frequentie:12515). Bij mij thuis is de signaalsterkte 78% en de kwaliteit 0%

 

Blijkbaar thuis iets niet goed aan de positionering van mijn schotel en/of de connectoren.

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaliteit is veel belangrijker dan Signaal. Als de schotel altijd gewerkt heeft kan de lnb ook gewoon overleden zijn

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als je hem terug aansluit heb je direct weer beeld?

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JTE
Correct.

Eind deze week ga ik bekijken of het nauwkeuriger uitrichten van mijn schotel effect heeft, en ik controleer de connectoren nog even.

Ik ga toch denken, dat je LNB bijna overleden is. De ene ontvanger kan bij weinig signaal toch nog beeld toveren, waarbij een andere ontvanger geen beeld verkrijgt.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn we weer, en een aantal van jullie hadden gelijk.

De LNB was de boosdoener van mijn probleem. Vind het een beetje vreemd, aangezien mijn DSR 2210 probleemloos werkt.

 

Ik heb nu een ALPS twin LNB op een Visiosat uitbreidingsset gemonteerd. Wat me wel opvalt, is dat ik zowel bij Astra 1 als 2

98% kwaliteit heb. Ook lukt het me nog niet om via Fastscan kanalen in te laden. Zodra ik deze optie selecteer, heb ik 0% kwaliteit. Wellicht nog wat nauwkeuriger uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...