Ga naar inhoud


dreambox lockt bij een search op fta kanalen, maar ze blijven toch zwart.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik zit hier met een nukkige Dreambox 7020.

Eigenlijk weet ik zeker dat mijn DISECQ en andere LNB instellingen goed zijn en toch heb ik vreemde dingen met betrekking op de kanalen zoek funktie.

Zo zoek ik bijvoorbeeld een fta zender op Hotbird. De DB vind ze ook werkelijk want ik heb prima waarden zoals een S/N van 98% en een BER van 0. De DB geeft aan dat ie gelockt heeft.

De gevonden kanalen staan in de lijst en als ik dan wil kijken dan blijft het betreffende kanaal zwart. Geen lock meer, een slechte S/N en een hoge BER.

Terwijl de EPG wel werkt en de juiste zendernamen in de zenderlijst staan.

Als ik dan wat heen en weer zap over andere kanalen, dan met een beetje geluk wil ie het betreffende kanaal plotsklaps wel opengooien. Doe ik de DB dan helemaal uit met de hoofdschakelaar en daarna weer aan, dan is het weer helemaal mis.

De LOF´s van de LNC´s heb ik iets bij moeten wijzigen. Ik weet namelijk dat mijn LNC´s een wat grote LOF afwijking hebben, mijn Humax en andere ontvangers hebben hier echter helemaal geen probleem mee.

Ik zat eerst aan een software fout te denken , heb gisteren PLI Jade opnieuw geflashed. Dit heeft niets geholpen.

Ik denk nu eerder aan een voedingsprobleem.

Is dit hierboven beschreven probleem bekend en eventueel in de voeding te zoeken.

En is er iemand die mij kan vertellen waar ik het voedingsschema kan downloaden..? dan kan ik wat gaan nameten.

Ik verdenk zelf de voedingsspanning naar de tuner en eventueel LNC.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik ga ervan uit dat mijn DISECQ switch goed is omdat alle andere ontvangers die ik ooit heb gehad nooit enige problemen gaven:

Dat waren:

Humax F1VACI (had ik vroeger)

Humax 5400 (3 van in gebruik)

Opticum HD403X (nog niet zo lang geleden in gebruik gehad)

Platinum FTA9002 (staat op dit moment te spelen zonder problemen)

Technisat SKYSTAR2 PCI insteekkaart (had ik vroeger)

Technisat ADR1 Musicbox (draait dag in dag uit perfekt)

en nog wel enkel andere.

 

Het probleem doet zich uitsluitend bij de DB7020 voor.

Mijn DISECQ Switch is een Technisat GIGASWITCH 11 x 8.

Het ding is dagelijks in gebruik in de verschillende vertrekken hier.

LNB 0 = DISECQ AA Astra 19,2° oost (Schotel: 1,0 mtr offset, perfekt afgericht, loeihard signaal)

LNB 1 = DISECQ AB Deze positie is draaibaar, staat hoofdzakelijk op Hotbird 13° oost

De schotel is 1,20 mtr en is perfekt afgericht :D. Sorry, uitgericht. Signaal is loeihard.

 

Ik heb dezelfde problemen random op Astra 19,2° oost. Dus niet alleen op Hotbird.

 

Wat kan ik hieraan fout doen?

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen rotor maar een actuator.

Die draai ik met een aparte 36V positioner, een SuperJack EZ6000 en gaat geheel buiten de coax en Dreambox instellingen om.

De DB staat daarom op DISECQ 1.0

De Dreambox "weet" niet dat er een actuator in het spel is. Hij weet niet beter dat het een "2 satellieten" installatie is.

 

Op de 8 ingangen van de DISECQ switch zijn de 2 x 4 Quattro uitgangen van de Invacom LNC´s aangesloten.

Op één van de 8 uitgangen is de DB aangesloten. Ik heb ook andere uitgangen geprobeerd zonder positief resultaat.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo zou zijn, dan gaat de Dreambox op de schroothoop.

Niet de switch. Ik ga niet nog eens een behoorlijke som geld investeren omdat een Dreambox een beetje apart is.

Wat is er nou niet makkelijker om een switch tussen 2 posities te laten schakelen? Ik heb geen cascade schakeling, rotor, unconditional..weet ik veel wat alles nog meer.

Het is de meest eenvoudige situatie die er maar is.

DISECQ is DISECQ...dat is een protocol. Toen ik mijn DISECQ switch kocht en installeerde bestond de firma Dream nog niet eens. :D

 

Ik heb eigenlijk niet zo´n zin om de DB rechtstreeks aan te sluiten omdat ik daarvoor het dak op moet, of de vliering...alles een heel geklauter.

De stroom die de DB naar de switch moet leveren is minimaal omdat de switch de stroomverzorging voor de quattro LNC´s voor z´n rekening neemt.

 

Ik lees --HIER-- trouwens dat iemand een zelfde soort probleem heeft.

Ik denk nog steeds dat de voeding een probleem heeft.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK..zoiets vermoedde ik al. Ik ga het vannavond proberen.

Ik heb trouwens al alle elko´s uit de voeding gesleuteld en doorgemeten. Ze zijn allemaal goed.

De voeding is trouwens van uitzonderlijk goede kwaliteit.

 

Die elko op het motherboard heb ik zo vervangen.

Hopelijk is dat de oplossing want ik ben het ding goed zat. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...