Dreeke Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Ik heb al wat gezocht op internet via Google, maar weet helaas niet welke termen ik moet gebruiken voor goede resultaten , maar ik heb onderstaande vraag: Via het lokale netwerk kan ik de CCcam 16001 pagina's via een webbrowser bekijken en dat is soms heel handig. Ik zou deze pagina's ook graag willen benaderen van buiten mijn eigen lokale netwerk, dus via het internet. Kan iemand mij vertellen of dat mogelijk is en zo ja, welke stappen ik moet nemen om dit te realiseren? Mocht dit al een keer hier besproken zijn, dan is een linkje natuurlijk ook voldoende. Ik hoor graag van jullie. Groet, André
DennisB Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Ja, dat is mogelijk. In je router/modem moet je de mogelijkheid hebben om poorten te forwarden. Heb je dit niet dan houd het feest op. Verder heeft de machine waar cccam op draait een statisch IP adres nodig. Wat je moet doen: Geef in je router/modem aan dat poort 80 (standaard HTML poort)doorgestuurd moet worden naar het IP adres van de machine waar cccam op draait. Vanaf een externe internet verbinding voer je vervolgens het IP adres van de "buitenkant" in de URL balk en je ziet de cccam gegevens. Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC
chrisch Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Nooit poort 80 (extern) op je router doorverwijzen naar je dreambox:16001 ! Dat is vragen om enge hackers Forward liever een andere poort (van mijn part 12345) naar 16001 op je dreambox. TCP forward is genoeg. Vergeet niet in je CCcam.cfg een wachtwoord op de webinterface te zetten. Code: # The webinfo service can be protected with a username and password.# This is switched off by default#WEBINFO USERNAME : jouwgebruikersnaamWEBINFO PASSWORD : jouwgeheimewachtwoord Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Dreeke Geplaatst: 11 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2010 Hé mannen, dat zijn handige en waardevolle tips. Ik ga het vanavond (na het werk) direct uitproberen. Ik kom terug op de lijn met het resultaat! Groet, André
Gast 1664 Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 In principe moet je dit helemaal niet willen. Je maakt het mogelijk voor derden om op je netwerk binnen te komen. Heb je toch een moverende reden, doe het dan per definitie niet via poort 80. Dat is de standaard http poort en zal dus direct de aandacht trekken. Gebruik een ander (hoog, willekeurig) poortnummer om door te zetten en gebruik alle mogelijke beveiliging die je router en sat ontvanger bieden om te voorkomen dat derden inbreken.
Dreeke Geplaatst: 11 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2010 Heren, het is gelukt. Bedankt voor jullie hulp. Groet, André
Moderator Matchless Geplaatst: 11 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 11 oktober 2010 Mogen we ook weten hoe het je gelukt is? Daar hebben andere leden later mischien ook profijt van. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen