Ga naar inhoud

DVB-S2 PCI(-e) kaart met LNB doorlus?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op dit moment twee DVB-S2 kaarten in mijn PC voor het kijken en opnemen van zenders en daarnaast nog een oude Dreambox 7000 die ik soms gebruik als ik van drie verschillende zenders tegelijk programma's wil opnemen. Ik heb vanaf mijn schotel twee kabels waarvan de eerste rechtstreeks op mijn PC is aangesloten en de tweede kabel is via de Dreambox doorgelust naar de tweede DVB-S2 kaart in mijn PC.

Nu komen er steeds meer HDTV zenders bij en dat leidt ertoe dat ik soms van drie HDTV zenders tegelijk programma's wil opnemen. Daarom wil ik graag een derde DVB-S2 kaart in mijn computer zetten.

Aangezien het in mijn situatie lastig wordt om een extra kabel vanaf de schotel te trekken en ik dan ook mijn LNB moet vervangen door een quad ben ik dus op zoek naar een PCI of PCI-e kaart waarbij ik net als bij de Dreambox de kabel kan doorlussen.

Tot nu toe heb ik echter geen DVB-S2 kaart met doorlus mogelijkheid kunnen vinden. Mijn vraag is dus of iemand hier weet of zo'n kaart wel bestaat.

Geplaatst:

het probleem met door lussen is als je met de ontvanger waar de door lus van af haalt

maar beperkte mogelijkheden hebt, als je van een zender iets op neemt die horizontaal gepolariseerd is

dan kun je ook alleen meer naar zenders kijken die horizontaal zijn

maar als je het toch graag wilt ,

er is nog wel een oplossing ,het werk op de zelfde manier als een door lus op een ontvanger

dat is een Power Pass

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

satencom, bedankt voor je antwoord. Ik kijk vooral naar Engelse zenders en met alle regionale BBC en ITV varianten was het doorlussen in het verleden nooit een probleem omdat er altijd wel een combinatie was die werkte. Maar met de HDTV zenders is dat niet het geval dus waarschijnlijk zal ik toch een quad lnb moeten aanschaffen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen