Ga naar inhoud


Blij met mijn AZbox


M_Z

Aanbevolen berichten

Ik (lees mijn vader) ben toch wel blij met de Azbox.

De 5006 firmware draait heel stabiel, de nieuwste Multicas doet wat ie moet doen, en de ontvanger is eigenlijk vooral uitmuntend in alle mediaplayer functies.

Het zappen is nog niet van het niveau Dreambox, als je niet zo'n echte zapper bent maar meer een tv-kijker, dan valt er mee te leven.

In de toekomst kunnen we nog lekker gaan hobbyen om Enigma2 goed te laten draaien in de Azbox. Dan moeten we ook meer topics in het Dreambox en VU+ forum gaan lezen. Want daar hebben ze natuurlijk meer ervaring met al die plugins en tekortkomingen van Enigma2.

Ik las net deze posting: KLIK HIER

Een gebruiker die zijn Azbox ontvangertje blijkbaar heeft ingeruild voor een VU+Duo.

Geduld is een schone zaak en zal beloond worden. Ik ben benieuwd of er in de toekomst nog Dreambox of VU+Duo gebruikers gaan overstappen op een Azbox!

 

Ook blij, laat het maar weten in dit topic (en motiveer waarom). Want de meeste topics worden natuurlijk pas gestart als er problemen zijn, en ik denk dat er ook wel eens een positief geluid mag klinken.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben ook blij met mijn AZbox. De box doet wat hij moet doen. Laden van foto's neemt wel veel tijd in beslag verder ondervind ik geen problemen. Ik draai altijd de laatste FW en zal het E2 verhaal ook gaan testen in een wat verder stadium nu is het nog te vroeg. Ik heb trouwens niet meegedaan met de inruil actie naar een + omdat ik wist dat het een combi ontvanger was.

Mijn voorkeur was altijd een DM 8000 maar die was toen gewoon niet leverbaar en ik wilde graag HD kijken.

Achteraf geen dag spijt gehad van mijn aankoop.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel blij maar minder blij dan jullie want het opnemen gaat regelmatig fout zowel de 5006 als de 5020 firmware time shift werkt overigens wel ? hoe dat kan ben ik nog niet achter. het gaat om een elite met een 500 usb disk eraan nu met eigen voeding zoals men zij en dat werkt dus nog niet goed.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een tevreden dagelijks gebruiker van de box. Prijs/kwaliteit staat nog steeds buiten kijf, zeker als je kijkt naar het hobbygehalte wat andere boxen vaak niet hebben.

 

Voor ontwikkeling staat boven aan mijn lijstje de ondersteuning voor subtitles in .vob files en .iso's. Dit werkt na v4001 niet meer, vandaar dat ik op die firmware blijf hangen, die verder perfect zapt/opneemt en media afspeelt.

 

We zullen zien wat de toekomst brengt:P

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben een tevreden gebruiker , heb de P+ nu een maandje en ik vind de beeldkwaliteit mooier als m´n dm8000 ,en je kunt er leuk mee feedjagen.

Een erg iritant nadeel is de ab ,het geluid als je een knopje indrukt(klak klak) misschien de nieuwigheid.

Dm8000

Azbox P+

Dm500

Phillips D+ Sdontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook tevreden over mijn Azbox P+. En zeer tevreden over de genoten service van de importeur en de leverende winkel.

 

Je merkt dat er gemiddeld genomen elke keer wat stappen in de goede richting wordt genomen met de firmware. De mediaplayer werkt bij mij zelfs nu goed en kon een paar mkv'tjes afspelen waarop mijn CFULLHDMA bleef hangen. Kennelijk is de Azbox mediaplayer iets toleranter op kleine encoderingsfoutjes (ondanks dezelfde chipsetfamilie).

 

Ook mede dankzij de inspanningen van het MultiCAS team is de Azbox makkelijk te integreren in een intern dreambox netwerk.

 

Van mij hoeft E2 niet zo. Als Opensat kennelijk momenteel de firmware vanaf scratch aan het herbouwen is, kijk ik daar meer naar uit dan naar E2 smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook een trotse gebruiker van een de Azbox elite. Beeldkwaliteit is perfect. Geluid loop synchroon via spdif. De softcam multicas doet gewoon wat het moet doen zonder poespas. Alleen timeshift werkt bij niet, maar ja daar gaat E2 of opensat FW wel verandering in brengen. TV-kijken gaat gewoon goed, hij blijft bij mij bijna nooit hangen of iets dergelijks. Kortom als je HD wilt kijken en wilt feedjagen naar 4:2:2 hd, dan zit je goed. En dat alles voor een heel zacht prijsje. Het WK voetbal in HD zag er echt sprankelend uit :D

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet met de HD+ momenteel blijft hij om de 20 seconden even hangen (freeze)Het lijkt wel of hij te heet wordt. Momenteel neem ik op en kijk naar een ander kanaal. Mijn vrouw heeft het al een tijdje over UPC, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Ron

Firmware 5020 laatste multicas

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook nog steeds blij mee.

 

TV kijken gaat eigenlijk altijd prima. Soms wel eens wat gekke dingetjes bijvoorbeeld dat ie heel langzaam reageert als je van die 'live' teletext ondertitels op BBC aan hebt staan, maar eigenlijk gaat het prima. Prachtig beeld.

 

Als mediaplayer ook prima. Vrijwel alles wat ik wil afspelen wordt afgespeeld, 720p, 1080i, 1080p. Wat ik daarin nog wel mis is DTS. Daar zitten nog wel wat foutjes in.

 

Voor wat betreft E2, daar ben ik wel uiterst benieuwd naar. Theoretisch zou het een flinke verbetering in performance kunnen bieden. De ballast in de Celrun firmwares is dusdanig groot dat zelfs met de PriorityScripts van Buyukbang, die echt vrij eenvoudig zijn, al flinke winst te behalen is.

 

 

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satfan,

 

Heb je toevallig hardware acceleratie aanstaan? Zag elders een zelfde verhaal en het bleek dat dit de oorzaak was.

 

groeten Joop

 

ps heb dezelfde combi en herken die klachten absoluut niet. Ja dus ik ben ook zeeeeeeer tevreden en blij met mijn Azbox. Gewoon een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 4 staan 3 thuis en 1 in de camper, ik ben er tevreden over.

Alles draaid op fw 0.9.5006 en MultiCAS v1.62D-A07.

Van de 4 zijn er 3 Premium HD en 1 Premium HD+.

Ik heb de 3 thuis gekoppeld d.m.v. Smart Card Splitter! en dat werkt goed. alle 3 de boxen zitten op een netwerk, de kanalen bewerk ik via MaZ 3.0.

1 van de 3 staat in mijn hobby kamer en daar kan ik mee doen wat ik "wil" en als ik dan tevreden ben over de instellingen gaan zij over naar naar de andere boxen.

De box die in de camper staat koppel ik als de camper voor de deur staat d.m.v. een ethernet kabel aan het netwerk.

Opnemen gaat via Detail Menu/ Timer instellen en dat werkt goed.

Films die ik in de camper wil zien schrijf in weg (op de PC)als video en TS met OJOsoft Total Video Converter / netwerk via FTP b.v. MaZ 3.0.

Wat ik hier zie over MKV,s (dat heb ik nog niet gezien of van gehoord).

Het enigste wat ik bezwaarlijk vind is dat je je foto,s moet aanpassen ik heb deze op 3.0 MB de AzBox accepteerd aleen <2.0MB.

Muziek speelt de AzBox prima af.

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas de hardware acceleratie stond op uit, dus dat is niet de oplossing.

Ikzelf heb het idee dat warmte het probleem is. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik een externe fan moet gaan aansluiten om ongestoord te kunnen kijken?

Voor de vraag komt, ja de interne fan werkt.

Graag advies,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Offtopic mode on:

 

Firmware al opnieuw geladen doormiddel van USB stikc?

2x optie 4

Optie 1

Fabrieksinstellingen laden

Na eigen smaak inrichten

 

Als je denkt dat het een warmte probleem is zou ik zeggen go to your dealer.

 

Offtopic mode off.

 

Greetz

 

PS start een eigen topic met je probleem ipv dit topic te bevuilen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...