Ga naar inhoud


Blij met mijn AZbox


M_Z

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: M_Z
Ik las net deze posting: KLIK HIER
Een gebruiker die zijn Azbox ontvangertje blijkbaar heeft ingeruild voor een VU+Duo.
Geduld is een schone zaak en zal beloond worden. Ik ben benieuwd of er in de toekomst nog Dreambox of VU+Duo gebruikers gaan overstappen op een Azbox!


Beste M_Z,

Ik heb zelf nooit een azbox gehad, ter verduidelijking, het is die van mn broer die ik een tijdje gebruikt heb omdat hij het zodanig beu was dat ie terug zn dm500 is beginnen gebruiken. Heb dan wat gedebugd enz., maar geen enkele support eghad van op het officiele azbox forum.

Hij (en ik ook eigenlijk) heeft het er behoorlijk mee gehad, en zeker met de manier waarop vragen/problemen behandeld worden door Opensat. Spreek je over Enigma 2 ? Ban. Spreek je over CCcam, Multicas, openxcas of whatever? Weggemodereerd zonder enige waarschuwing. Ik bedoel maar, what the h*ll..

Ik geef heel eerlijk toe, ik vond het menu van de azbox premium+, de mediaplayer, de beeldkwaliteit enz. best wel OK.

Enkel de support vanwege opensat, de zapsnelheid, de snelheid van het menu en het voortdurend hoge cpu gebruik + lawaaierige fan staken tegen. De mediaplayer is gewoon subliem, ik kom van xbmc en dat vond ik echt wel een goede implementatie op de azbox.

Na dat gedoe met geen respons van opensat heb ik mezelf maar een vu+ duo gekocht om te kijken hoe het op dat front zat. Die werkt super als satelliet ontvanger, maar moet nog wel het een en ander leren van andere apparaten op gebied van de mediaplayer.

Ik vermoed dat wanneer Opensat eens kan toegeven dat ze zelf bezig zijn met E2 te ontwikkelen en dat dit niet zo maar een aantal hobbyisten gebeurt, de geruchten en roddels eindelijk gaan stoppen, en dat ze misschien terug een beter imago zullen beginnen krijgen. Communicatie is gewoonweg nul.

Hardwarematig is de azbox super. Maar softwarematig kan het alleen maar tippen aan de vu+ duo met zn mediaplayer.

Zo. Hopelijk is dat duidelijk genoeg.

Groeten!



Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Opensat is zelf ook niet blij met de firmware en daarom zijn ze deze ook aan het herschrijven. Momenteel komen de firmware versies bij celrun vandaan en niet bij Opensat. Vragen stellen over MultiCAS enz. aan Opensat heeft ook geen enkel nut omdat ze deze ook niet geschreven hebben. E2 word door hobbyisten gemaakt en niet door Opensat.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Azbox Premium HD sinds Augustus 2009 met T90 en 6 satelliet ontvang => 7/ 13/ 19,2/23,5/28,5/42 ik gebruik altijd laatste fw's (dagelijks) en multicas releases.

 

Ik ben zelf geen echte TV fanatiek maar mijn vrouw wel.

Ik kijk graag naar films die ik eerlijk uit internet geplukt smile

 

Meestal 480p, 720p af en toe 1080p MKV bestanden en MP4tjes uit youtube, heel weinig avi bestanden ook (als geen BDrip MKV kan vinden dan komt een avi aan de buurt)

 

In dit geval mijn vrouw baalt meestal en zeuren over zap snelheid en heel af en toe vastzittende functies zoals opnemen, timeshift en af en toe Multicas/CAM service problemen. Maar het werkt het wel en hij doet wat hij moet doen. Niet perfect maar wel keurig. In ergste geval een herstart is genoeg.

 

In mijn geval als mediaspeler, het is echt een alleskunner smile

 

Dus "Ik ben een blije Azbox gebruiker".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren in bezit van een Elite. We stappen van CanalDigitaal over op Ziggo (postcode 1186) en was blij een box te hebben gevonden die sat en kabel voor een zacht prijsje combineert, aangezien ik de sat aanhoud voor FTA van 13E/19E/28E.

 

Had binnen 10 minuten mijn CD smartcard aan de praat via Multicas en dit lijkt nu al stabieler dan via Aston in mijn Kathrein UFS-910. Hopelijk lukt het net zo soepel met Ziggo!

 

Na een paar uurtjes klooien nog wel een paar vraagtekens:

* ik kreeg de sat tuner pas na een uur of wat aan de praat en vraag me af of dit nu stabiel blijft. Kan dit wat met HW-acceleratie on/off te maken hebben?

* automatisch naar de native resolutie van de zender schakelen (output HDMI) werkt (nog?) niet goed en dat vind ik kwalitatief toch echt het mooiste (upscaling van 576i naar 720p of 1080 maakt alles onscherper). Iemand hier nog een tip?

* de TV-favorieten liggen niet echt onder handbereik (OK-button, exit, naar favorieten-tab scrollen, OK); nog even uitvogelen of ik wat over het hoofd zie. Tja, vanwege de lage WAF-score moet 'ie natuurlijk in de bediening extra punten scoren. tips wederom welkom.

 

Al met al dus nog positief. Wel vaag dat er na 1 jaar nog geen 1.0 firmware is. Dat het nu compleet herschreven lijkt te worden verrast me en klinkt leuk, maar betekent al met al dat de "volwassen" firmware waarsch. nog vele maanden ver weg is.

 

Tuurlijk, ik ben niet vies van een beetje klussen, maar alleen op een gezonde fundering!

AZbox Elite HD DVB-S (13, 19.2, 28.2) + DVB-C (Ziggo). Geen HDD aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in huis hebben we 3 azboxen in huis, twee Premium HD plus toestellen en een Premium HD.

 

Met één premium hd plus hebben we wat problemen met het opnemen, soms als iets is opgenomen dan laat die dit niet zien in de lijst met opgenomen programma's. Als ik dan ga kijken via de computer (ftp) op de azbox dan zie ik dat die programma's wel zijn opgenomen, maar het is nog een *.tmp bestand en niet een *.ts bestand en moet ik dit tmp bestand aanpassen naar een ts bestand.

 

Ik heb ook al ondervonden dat niet alle *.mkv bestanden fatsoenlijk werken, ik heb recent een film gehad waar het geluid (dts) niet synchroon met het beeld liep en eens een film gehad waar ik alleen zwart beeld had en dat was ook een mkv film.

 

De zap snelheid had ook wel wat sneller mogen zijn, want soms erger ik me er toch aan.

 

De boxen hangen ook in het netwerk en 1 kaart word gedeeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: inmiddels ook Ziggo kaart geactiveerd in de box.

 

Deze werkt prima... behalve op HD zenders; die lopen na 10-30sec vast komen soms nog een paar keer even terug maar uiteindelijk helpt alleen nog maar het re-initialiseren van de kaart in Multicas (of kaart eruit en erin).

 

Ned1 HD werkt prima en ook andere FTA HD zenders (duits) dus het ligt aan de decodering via multicas. Het lijkt niet aan de processorlast te liggen (rond 40% in MAZ3.0). Heeft iemand soortgelijke ervaringen? FW is 5020 (geinstalleerd vanaf USB na format) en meest recente multicas (C01 ofzo). Heeft downgraden van multicas nog zin?

 

Anyway, Alphacrypt classic is besteld en mocht het met Multicas nog gaan lukken raak ik die ook wel weer kwijt.

 

Switchen tussen satelliet en kabel werkt op zich prima. Moet me nu nog gaan verdiepen in mounten van Synology NAS.

AZbox Elite HD DVB-S (13, 19.2, 28.2) + DVB-C (Ziggo). Geen HDD aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update van vorige post: Alphacrypt classic werkt goed met Ziggo. Synology NAS gemount via NFS gaat ook prima al is weergeven van sommige files kwalitatief minder goed dan met HTPC.

 

Tot nu toe teleurgesteld over timeshift/opnemen van Ziggo HD-zenders, dit werkt gewoon niet. (FTA SAT HD kanalen niet geprobeerd). Ook, na een dag op standby komt de box niet goed terug op de laatst bekeken kabelzender; beter eerst naar een SAT zender zappen en dan in standby zetten.

 

Alles bij elkaar moet je toch vrij veel lef hebben om een dergelijke box met deze firmware op de markt te brengen. Ik vraag me ondanks al hun goede bedoelingen dan ook af hoe stabiel de AZboxen draaien bij de firma Opensat zelf.

 

Desondanks blijf ik hem voorlopig gebruiken als betaalbare oplossing voor gecombineerd Kabel/Sat kijken en streamen van DVD's en andere videobestanden vanaf het netwerk. Al is het verleidelijk (nu ik de Alphacrypt CAM heb) om kabelzenders rechtstreeks met mijn Sony TV te gebruiken.

 

Nu maar hopen dat we nog eens aangenaam verrast worden met nieuwe firmware. Op myazbox.de geloven ze er inmiddels niet meer in; de box wordt daar hopeloos afgebrand.

AZbox Elite HD DVB-S (13, 19.2, 28.2) + DVB-C (Ziggo). Geen HDD aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...