Gast pkops Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Hallo, Gisteren mijn nieuw VU+ Duo opgehaald en geïnstalleerd. Er zit HDD in van 1TB dus ruim voldoende lijkt me. Maar wanneer ik instellingen wil aanpassen of een timer wil opslaan, gaat hij crashen met de melding dat: [errno 28] No space left on device:'/etc/enigma2/timers/xml' het root volume '/' is 118Mb groot en voor 99% gevuld. Er is nog maar 700K over. Nu weet ik dat een vol root volume funest is voor linux. Direct na het aansluiten wilde ik ook wat opnemen, maar dat stopte ook vrij snel. Uit de instellingen bleek dat de opname folder nog niet naar de nieuwe, grote HDD wees. Dat heb ik aangepast in de settings waarna ik handmatig kan opnemen. Iemand enig idee of dit inderdaad de oorzaak is en zo ja, wat kan ik er aan doen?
magictrance Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Ben bang dat jouw opname op de flash staat in plaats van op de HD Dus even opnieuw programmeren vanaf de USB stick en daarna de instellingen goed zetten Succes
Gast pkops Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Ik heb het inmiddels opgelost. Kennelijk was de interne HDD niet goed gemount. Daardoor werden opnames op de Flash werden opgeslagen. Ik heb ze gevonden, verwijderd en het mountpoint hersteld. Nu is er weer volop ruimte op het root volume. Alles werkt weer! Bedankt voor de reactie.
Gast Kukentje Geplaatst: 4 december 2010 Geplaatst: 4 december 2010 Hallo pkops, ik heb ook een volle root (99%). Maar daar staan geen opnames. Heb al een paar plugins verwijderd maar er is nu 2MB vrij i.p.v. 1MB. Schiet niet op. Hoeveel heb jij nu vrij nadat die opnames waren verwijderd. Ik weet niet wat er veilig weggegooid kan worden. Als ik nieuwe timers wil programmeren knalt de VU+ er weer uit met de melding errno28: no space left on device. Ik draai OpenPLI
Tonskidutch Geplaatst: 4 december 2010 Geplaatst: 4 december 2010 Citaat: Ik weet niet wat er veilig weggegooid kan worden. flash opnieuw en installeer eens enkel het noodzakelijke dat is de softcam en aub eens geen picons in de flash het kan eigenlijk niet zijn dat je 99% volgeknald hebt met troep zonder dat te weten. ciao Second Life Mungo Parker
Moderator wiz Geplaatst: 4 december 2010 Moderator Geplaatst: 4 december 2010 nou gewoon een opname starten als je harddisk niet correct gemount is en je hebt het voor elkaar hoor. Om te checken of je harddisk correct gemount is kan je inloggen op je box met telnet en dan een mount doen. Als het goed is zal /dev/sda1 gemount zijn op /media/hdd. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Kukentje Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Heb opnieuw geflashed, en dat hielp. Ik heb nu 39M in gebruik dus genoeg over. De picons waren het niet, deze staan op HDD. Misschien teveel skins. Heb nu ongebruikte skins niet meer ingeladen. Bedankt
Gast Duolist Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Het is praktisch gesproken onmogelijk de flash vol te kriojgen: ruimte genoeg. Picons op HDD is geen goed idee: traag en (als de HDD in standby is) opstarten en dus nog trager. De flash heeft voldoende ruimte voor o.a. heel veel Picons.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen