bluefoxamazone Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 ik weet niet of de vraag al gesteld werd...? welk type lnb is geschikt voor een triax schotel voor de ontvangst van astra 1 en 3 voor de HD zenders? Mijn signaal wordt gevangen op 90m van de decoder. De decoder is een rebox 4000. Kan dit met één kabel of moet ik dan een kabel bijtrekken? Ik heb geen pvr (nodig) bedankt voor een antwoord
satencom Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Triax Flexiblock lnb houder Voor ontvangst van 2 satellieten op een schotel triax110, dat werkt perfect en je hebt ook nog DiseqC Switch Voor 2 LNB´s Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
bluefoxamazone Geplaatst: 12 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2010 hallo bedankt voor het antwoordje. waar plaats ik dan best de switch? De schotel staat op 60m van de receiver... Wat zijn nu tegenwoordig goede LNB's voor dergelijke toepassingen? Krijg ik signaal verlies met deze diseqC switch? Ik stel misschien domme vragen maar ik ben hier niet zo mee bezig.
satencom Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 met een alps lnb zal dit prima lukken, en een DiseqC Switch kun je in een water dichte behuizing krijgen en die kun je vast zetten op de achter kant van de schotel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
bluefoxamazone Geplaatst: 13 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2010 naar het schijnt moet dit met de AMBQ-24 monoblock ook lukken, ervaringen hiermee? Het uitrichten lijkt me wat eenvoudiger (of zie ik dat verkeerd?) en ik moet niet prutsen om de switch waterdicht te maken.... nogmaals van harte bedankt voor de info.
satencom Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 deze duo lnb past het beste bij een schotel van 80/ 88cm ,hij zal wel werken op een 110 goede kwaliteit zal hij niet leveren ,dat hij makkelijker is ,om uit te uitrichten dat kan ik niet zegen er zijn nog velen die daar ook nog moeite mee hebben, als je twee lnb's gebruikt zit er aan beide zijde van de arm een lnb ,als je nou eerst de 19.2 er op zet en richt die goed uit, en dan pak je de lnb van de 23,5 die schuif er zo goed als tegenaan volgens mij kan dat niet moeilijk zijn en je hoeft echt te prutsen met de DiseqC Switch als je deze nou vast zet aan de buis waar de schotel aan vast zit dat moet wel lukken denk ik, kijk als dit niet doet dan moet je met twee kabels van af de schotel naar je ontvanger en daar de Switch plaatsen dat lijk mij ook niet praktisch , maar als je het wilt proberen met de duo lnb het is aan jou hoe het doet Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
bluefoxamazone Geplaatst: 13 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2010 ok loud and clear!! we gaan het eens proberen.
bluefoxamazone Geplaatst: 14 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2010 ondertussen heb ik een flexiblock (had ik nog liggen.) Ik heb twee MTI AP8-T2NRC LNB's besteld en een disecq switch heb ik ook. Dus ik kan binnenkort aan de slag.... bedankt voor de assistentie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen