satmuis Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Beste sat4all, Ik wil graag het volgende doen. In mijn meterkast komt zowel de kabel als het satelliet signaal binnen. Het sat en kabel signaal wil ik samen combineren op een coax kabel combineren en hierna verdelen zodat ik op alle kamers zowel het sat als het kabel signaal heb. Nu heb ik de volgende vragen: 1. Als er zo een type verdeler (incl. versterker) bestaat wat is zijn naam 2. Bestaat er ook einddoos waar een kabel weer in TV en Sat aansluiting gesplits wordt. Bedankt voor jullie antwoorden, Satmuis
vGnp Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Vertel eens iets meer over jouw satelliet opstelling vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Zuppelan Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Satelliet en kabeltelevisie kunnen over dezelfde kabel. Daarvoor zijn signaalinjectoren te koop (die voorkomen dat het signaal van de schotel naar de wantcontactdoos van de kabeltelevisie weglekt). Bij satelliet kan een coaxkabel echter maar 1 ontvanger bedienen. Dat heeft te maken met DISEQC-communicatie; de ontvanger moet de schotelkoppen kunnen schakelen, als twee ontvangers verschillende dingen willen gaat het fout. Je kunt op deze manier dus niet meerdere televisies op één enkele schotel aansluiten, daar moet je echt meerdere kabels voor trekken.
redneck eyeball Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Beste Satmuis, 1. Tal van mogelijkheden te krijgen. Die van Johansson kan ik je aanbevelen. 2. Is gewoon standaard einddoos met F connector. Wat je zoekt is gewoon standaard spul hoor, niets bijzonders. De frequentie van de kabel en satelliet liggen naast elkaar, dus kunnen zonder problemen op dezelfde coax zitten. Loopt eens binnen bij de locale satboer, hij zou je hier zeker moeten kunnen mee helpen.
dutchandrew Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: satmuis Beste sat4all, Ik wil graag het volgende doen. In mijn meterkast komt zowel de kabel als het satelliet signaal binnen. Het sat en kabel signaal wil ik samen combineren op een coax kabel combineren en hierna verdelen zodat ik op alle kamers zowel het sat als het kabel signaal heb. Nu heb ik de volgende vragen: 1. Als er zo een type verdeler (incl. versterker) bestaat wat is zijn naam 2. Bestaat er ook einddoos waar een kabel weer in TV en Sat aansluiting gesplits wordt. Bedankt voor jullie antwoorden, Satmuis Dit bedoel je:http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1849691/Re_sateliet_doos_in_de_meterka (de afbeelding bij de laatste reactie in deze topic)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen