singha Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Hallo sedert vandaag aangesloten op Mobistar TV Voorheen had ik de astra hotbird combinatie, graag zou ik deze vernieuwen naar een visiobig sat, met 4 LNB astra 1,2 en 3 hotbird, moet wel met 2 decoders werken omdat de mobistar decoder slechts de Astra 19,2 en 23,5 herkent. Zou dit mogelijk zijn met een Disque switch al iemand Mobistar TV aangesloten zonder duo LNB met met losse lnb en dan disque switchen. Vind nergens de specificaties van de sagem decoder op het net Anders moet ik in het slechtse geval met 2 schotels werken?
Gast twerktnie Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 ook geinteresserd. Heb nu al 4 koppen met diseq switch, niet zeker dat het gaat werken:(
Rogge Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 De mobistar-ontvanger kan maar twee schotelposities aan : 19.2/23.5 (Vlaams pakket) of 19.2/13 (Waals pakket). Mutant HD 51K Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier 28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax. Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1
Gast twerktnie Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 idd zo gelezen, asl zouden ze dit misschien in de toekomst kunen openzetten? Is er mogelijkheid om naar de STB te telnetten en daar eens te kijken? Misschien is kan men al zo 3 satellieten combienren (frans/Nl pakket) en hopelijk later Astra 2
Gerdy Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Je kan perfect een mobistar receiver op een schotel met meerdere lnb's aansluiten! Gezien de receiver toelaat iets op te nemen terwijl je iets anders bekijkt heeft hij 2 kabels nodig. Indien je van deze functie geen gebuik wenst te maken is één kabel voldoende. Wat doe je dan? Je hebt 4 lnb's en je ontvangt Hotbird en de 3 Astra's en je wil alleen de mobistar receiver aansluiten: je gebruikt uitsluitend Astra1 en 3 voor het vlaams pakket of Astra en Hotbird voor het waals pakket waarbij in het eerste geval Astra1 op diseqc1 en Astra3 op diseqc2 ingesteld wordt en in het 2de geval Hotbird op diseqc1 en Astra1 op disaqc2. Wil je 2 receivers (een "vrije" en een mobistar) aansluiten en je hebt een schotelantenne met 4 lnb's, dan sluit je de 4 lnb's via een diseqc 4/1 switch aan maar voor de mobistar receiver moet je, naargelang het pakket en het aantal kabels naar de mobistar reciever, lnb's van de gewenste satellieten met 2 of 4 uitgangen gebruiken. Concreet in dit geval voor het vlaams pakket op een mobistar receiver met opname mogelijkheid en 4 satellieten op een vrije receiver: Astra1 en Astra3 lnb's moeten 4 outputs hebben en de Hotbird en Astra2 single lnb's. Voor de vrije ontvanger heb je één uitgang van elk van de 4 lnb's nodig (via een diseqc 4/1 switch) en voor de mobistar receiver gebruik je 2 outputs van de Astra1 lnb met 4 outputs en 2 outputs van de Astra3 lnb met 4 outputs, telkens naar één diseqc 2/1 switch. Van de Astra1 en Astra3 lnb's met 4 uitgangen blijft er dus nog telkens één uitgang ongebruikt. Gerdy
Gast twerktnie Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Bedankt Gerdy ik hoop dat ik later op de mobistar decoder gewoon de FTA va nde andere 2 satelieten kan bekijken, dan heb ik BBC hD erbij, want nu is m n FTA ontvanger enkel SD ... tx
Gast mdpez Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Beste, Als u een nederlands pakket hebt aangekocht bij uw Mobistar center liggen de diseQ als volgt Astra 1 positie A en Astra 3 positie B. Voorlopig is er nog geen update versie voor deze box maar deze zou eind dit jaar kunnen zijn. Waarin er meer tools vrij zullen komen alsook het instellen van Diseq volgens eigen keuze. Was noodzakelijk bij Visiosat Astra 1 A Astra 2 B Astra 3 C Hotbird 4. Indien uw box vastloopt kunt u steeds een reboot doen via volgende functie. Settopbox heeft drie toetsen van zenderkeuze 2x en Power. Druk de twee zenderkeuze in en haal de spanning weg (niet switch of schakelaar) blijf deze vasthouden en schakel de spanning terug in. na enkele seconden zal hij via de sat een update uitvoeren. MDPEZ
Gast twerktnie Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 bedankt, hou ons op de hoogte waneer de firmware zou upgegrade zijn ik twijfel nu door de ADSL limiet van 10gb per 5 dagen (in de kleine letters v t contract) en dat ik geen garantie krijg van m n snelheid bij aansluiting (nu 4Mbbps/512kps minder wil ik niet tx
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen