Gast Thijzel Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Hallo, Vandaag de DM800HD ontvangen voor mijn tweede TV. De DM800HD komt met een DVI naar HDMI kabel wat geen probleem is op mijn eerste TV waar een HDMI ingang op zit. Alleen het tweede toestel waar deze box aan komt te hangen heeft dus alleen een DVI ingang. Ik heb inmiddels uitgevonden dat dit een DVI-I Dual Link is. Met welke vervangende kabel of converter is de box het beste aan te sluiten?
Gast Jeroensky Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Gezien je dm digitale videouitgang heeft op dvi, kan je ervan uitgaan dat dvi-a + dvi-i + m1-da vervallen. (Want die types ondersteunen ook analoog). Blijft dvi-d over. Dan heb je nog single link of dual link. Gezien het 1080i of 1080p betreft op maximaal 60Hz neem ik aan dat single link volstaat(en de DM800HD intern op dvi connector ook alleen deze contacten benut). Dus DVI-D single link kabel. Je kan ook een DVI-D dual link kabel kopen. Je DM800HD zal waarschijnlijk alleen de single link contacten benutten, maar indien je ooit op die tv een dvi-d dual link uitsturende device aansluit weet je dat je de goede kabel hebt.
Gast Thijzel Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Hallo Jeroen, Ben vanmiddag even op zoek geweest naar een dergelijke kabel maar bij de een_of_andere_winkel niet kunnen vinden. Het enige wat ik in de handen gedrukt kreeg van een verkoper was een kabel die ik al heb dvi - hdmi, hij begreep me blijkbaar niet. Uiteindelijk zelf een hdmi - dvi converter gevonden in het schap en die werkt. Ik heb beeld, alleen geen geluid op de TV. Het geluid loopt nu via de digitale uitgang van de DM800HD naar een versterker. Dit kan niet anders zo ver ik weet is over DVI alleen video beeld mogelijk tenzij iemand nog een alternatief weet.
Hellum Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 zit er niet ook nog een analoge geluidsingang naast de DVI ingang? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Jeroensky Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 DVI is ook geluid, althans de kabel kan het supporten, is mede afhankelijk of de Dreambox het uitstuurd. Maar wat je nu hebt is veel beter. Ikzelf heb ook geluid in digitale vorm naar versterker. Immers tv luidsprekertjes zijn type wekkerradio, omdat deze niet teveel trillingen danwel magnetisch veld mogen hebben. Ook ruimtegebrek in platte tv's anno heden. Dus tv voor beeld, en je (multichannel)hifi versterker + luidsprekers voor audio. Indien je ook Blu Ray wilt afspelen via versterker, dan wel in acht nemen dat je versterker hdmi ingangen heeft,(minimaal type 1.3) en ook audio codecs heeft van de Blu Ray formaten (beyond DTS & Dolby Digital).
Gast Thijzel Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Hallo, Origineel bericht van: Hellum zit er niet ook nog een analoge geluidsingang naast de DVI ingang? MVG. Gerard Ja die zijn er maar dan zou ik een geschikte converter moeten vinden iets met: Dreambox DVI uitgang -> HDMI uitgang meegeleverde DreamBox kabel -> en dan een converter uitgesplitst naar DVI en analoge uitgang rood blauw -> TV toestel.
Gast Thijzel Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: Jeroensky DVI is ook geluid, althans de kabel kan het supporten, is mede afhankelijk of de Dreambox het uitstuurd. Maar wat je nu hebt is veel beter. Ikzelf heb ook geluid in digitale vorm naar versterker. Immers tv luidsprekertjes zijn type wekkerradio, omdat deze niet teveel trillingen danwel magnetisch veld mogen hebben. Ook ruimtegebrek in platte tv's anno heden. Dus tv voor beeld, en je (multichannel)hifi versterker + luidsprekers voor audio. Er zal iets in de standaard Dreambox DVI - HDMI kabel zitten waardoor geluid mee komt, alleen vermoed ik verprutst de converter het nu door alleen de video door te geven. Zo ver ik heb gevonden op het internet geeft DVI geen audio door. De kabel uit de PM die je stuurde is van het merk en niet voor het doorgeven van beeld en geluid even gebeld met het bedrijf uit PM. Ik zou dus iets van HDMI naar DVI en composiet rood wit audio out moeten hebben maar voorlopig werkt het inderdaad prima met de digitale uitgang op de Dreambox naar de versterker.
Obi Wan Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Ik zou ook de scart uitgang gebruiken inderdaad. Dus met het bijgeleverde adaptertje een cinch stekker aansluiten op de box en dat stereo naar de TV voeren. Als die cinch slikt (dus dat witte en rode draadje) daarop aansluiten. Heeft die alleen een 3,5 mm ingang (koptelefoon) dan moet je nog een adapter erbij om 2 cinch om te zetten naar een 3,5 mm jack. Ik denk niet dat je vanaf de DVI uitgang zowel geluid als beeld apart kunt versturen, heb iig zelf nog nooit een adapter gezien die dat zou kunnen. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Sigma Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Denk dat je dit zoekt maar wat voor een TV is het?? Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
mobieltje Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: Sigma Denk dat je dit zoekt maar wat voor een TV is het?? Dat zoek hij volgens mij niet. Hij wil zijn DM800 aansluiten op een TV met een DVI aansluiting. Koop een DVI naar DVi kabel en het geluid via een scart verloopadapter naar tulp. Grts.
Gast Jeroensky Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: Obi Wan Ik denk niet dat je vanaf de DVI uitgang zowel geluid als beeld apart kunt versturen, heb iig zelf nog nooit een adapter gezien die dat zou kunnen. Kan wel, maar dan gaat het zo: DVI-D -> HDMI kabel (meegeleverd), dan hdmi -> 5.1 audio converter. Vanaf Converter HDMI naar TV, en audio naar versterker.(of afhankelijk van tv, hdmi naar tv, en tv audio out gebruiken voor amp.) Maar da's overbodig omdat de tuner al digitale multichannel audio output heeft(1.0/2.0/2.1/5.1). Ikzelf heb DVI-D -> HDMI kabel naar tv, en sp/dif coax naar versterker. (tv geeft overigens geluid via die DVI-D -> HDMI kabel die meegeleverd is. Maar tv luidsprekers klinken zaad vergeleken met audio 5.1 versterker + luidsprekers)
Sigma Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Voor een goede oplossing zou het toch handig zijn als je weet om wat voor TV het gaat ik ben ze nog niet tegen gekomen TV's met alleen HDMI er zijn meestal meer mogelijkheden. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
mereltje Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Hij heeft alleen dvi, nog vreemder dus Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Gast Thijzel Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Origineel bericht van: mereltje Hij heeft alleen dvi, nog vreemder dus Het is een wat ouder type LCD van JVC. Ik kan het boekje even zo niet vinden en de plaat van de zwenk arm zit over het type aanduiding. Er zitten twee scart aansluitingen op een aantal composiet ingangen en een DVI-I ingang op. Voorlopig laat ik het even zo ik heb beeld en zoals JeroenSky al opmerkte het geluid via een versterker is een stuk beter als de boxjes van de TV zelf. Bedankt aan iedereen voor het meedenken. Btw ik zal reacties tot woensdag niet kunnen lezen ben even paar daagjes op vakantie.
Codx Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Ik heb dus ook zo'n tv, de philips 32pf9966 met maar 1 digitale DVI ingang, HDMI zit er niet op. Audio is bij mij apart met 2 losse tulp stekkers. Het is een ramp om 2 digitale apparaten aan te sluiten. Dan heb ik een HDMI splitter met kabel naar DVI en losse audio splitter nodig. Het gevolg is dat ik de dreambox maar tijdelijk geheel via de scart heb aangesloten. Ik gebruik mijn XBMC box meer dan dreambox en die wil ik perse wel in HD hebben SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen