lujo Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Ik zag bij gemini 4.70 volgende staan: "Create your own Satellites.xml, which only contains the Satellites you really need." Echter als ik Open-Pli installeer dan zijn alle satellieten als in image aanwezig. Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om in Open-Pli zelf een eigen lijst te maken zoals dat bij Gemini mogelijk is? Dat zou het iets overzichtelijker houden.
vGnp Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Dat kun je ook al heel lang hier doen vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Littlesat Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Zet ze maar op /etc/enigma2 neer. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
lujo Geplaatst: 13 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: vGnp Dat kun je ook al heel lang hier doen vGnp Klopt maar xml die ik op door middel van die website maak bevat iets meer informatie die een gewone xml die ik in dreambox vind niet bevat. Dus ik weet niet of dat problemen gaat geven. Volgend mij gaat het om dit stukje (vetgedrukt) die een "dreambox xml" niet bevat: <transponder frequency="10729000" symbol_rate="22000000" polarization="1" fec_inner="2" system="1" modulation="2" /> Maar goed, het zou makkelijker zijn als Open-Pli ook een addon had dat je dit rechtreeks in hun image kan doen wat Gemini nu heeft.
Obi Wan Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 OpenPLi kan volgens mij al de satellites.xml automatisch updaten, zag het eens staan in de changelogs. Maar ik snap het nut niet van een continue geupdate .xml want die wijzigt niet om de seconde. En de Henksat lijst bevat altijd een geupdate satellites.xml dus om nu zo'n updater erin te zetten, is leuk hoor daar niet van, maar ik denk dat het weinig toevoegt. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
frano_nl Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Staat deze file niet in etc/tuxbox?? groetjes frano_nl
Jean-Claude Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: Obi Wan En de Henksat lijst bevat altijd een geupdate satellites.xml dus om nu zo'n updater erin te zetten, is leuk hoor daar niet van, maar ik denk dat het weinig toevoegt. tenzij ge uw eigen settingslijst hebt, dan is een satellites.xml updater wél handig. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
lujo Geplaatst: 14 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: Obi Wan En de Henksat lijst bevat altijd een geupdate satellites.xml dus om nu zo'n updater erin te zetten, is leuk hoor daar niet van, maar ik denk dat het weinig toevoegt. Dan moet die Henksat lijst wel werken bij iedereen. Bij mij bijvoorbeeld met Open-Pli 1.0 op 500+ worden niet alle satellieten zichtbaar of bevatten sommige satellieten 0 zenders. Maar hoe dan ook een eigen satellietlijst is wel handiger lijkt mij en even snel satellites.xml updaten is wel zo makkelijk.
hemertje Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: lujo Origineel bericht van: Obi Wan En de Henksat lijst bevat altijd een geupdate satellites.xml dus om nu zo'n updater erin te zetten, is leuk hoor daar niet van, maar ik denk dat het weinig toevoegt. Dan moet die Henksat lijst wel werken bij iedereen. Bij mij bijvoorbeeld met Open-Pli 1.0 op 500+ worden niet alle satellieten zichtbaar of bevatten sommige satellieten 0 zenders. Maar hoe dan ook een eigen satellietlijst is wel handiger lijkt mij en even snel satellites.xml updaten is wel zo makkelijk. heb je dat gemeld bij Henksat zodat die kan kijken of er met zijn lijsten wat loos is? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
lujo Geplaatst: 14 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: hemertje heb je dat gemeld bij Henksat zodat die kan kijken of er met zijn lijsten wat loos is? Tuurlijk heb ik dat gemeld: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1593332/32 Echter er zou bij mij iets foutgaan... Ik heb factory reset gedaan en lijsten opnieuw gedownload maar dat mocht niet helpen. Dus ik kom er niet uit hoe ik het bij mij zou moeten oplossen. Het zou toch normaalgesproken gewoon moeten werken als die lijsten via Open-Pli zijn gedownload.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen