Ga naar inhoud

Nieuwe versie van VuPlus-NFI-Backup

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Vandaag heb ik weer wat gesleuteld aan de plugin VuPlus-NFI-Backup. Als je nu een USB-stick plaatst waarop een bestand met de naam vubackupstick staat dan wordt automatisch de gemaakte back-up ook naar USB-geschreven. Verder zijn de schermen wat verduidelijkt.

Hieronder zie je de schermen zoals die zijn als er een juiste back-up stick is geplaatst.

De package zit ook vanaf morgen in de downloads van de beta van OpenPLi.

Doe er je voordeel mee, altijd makkelijk om een recente backup te hebben laugh

Geplaatst:

dank voor je moeite, ziet er netjes uit.

gewoon een leeg kladblokbestandje met de naam vubackupstick-zonder-extensie?

hoe verhoudt zich dat met het feit dat een 'normale' vu-flash stick leeg moet zijn en een map vu\duo in de root moet hebben met daarin de 3 bestanden en verder niks?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
dank voor je moeite, ziet er netjes uit.
gewoon een leeg kladblokbestandje met de naam vubackupstick-zonder-extensie?
hoe verhoudt zich dat met het feit dat een 'normale' vu-flash stick leeg moet zijn en een map vu\duo in de root moet hebben met daarin de 3 bestanden en verder niks?

Inderdaad volstaat een 0-bytes bestand met de naam vubackupstick en inderdaad zonder extensie.
De mappenstructuur wordt tijdens de back-up gekopieerd naar de stick, dus de map vuplus met daarin de map duo en daar weer de 3 bestanden in.
Geplaatst:

ik heb vandaag eea weer eens online geupdate, maar de bestaande vuplus nfi backup versie 1.1 is neit aangepast.

in de groene lijst zag ik tot mijn verbazing nu 4 versies nfi backup staan, dat lijkt mij persoonlijk teveel van het goede, zo ziet niemand door de bomen het bos meer.

begrijp iki dat het nodig is de bestaande nfi-backup te deinstalleren en daarna de nieuwe versie via de groene lijst te installeren?

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Het zou niet nodig moeten zijn maar 4 versies is wel veel, naar mijn weten is er alleen een versie 1.1, 1.2 en nu 1.3.

Maar als jij er zoveel hebt staan zou ik ze eerste verwijderen en dan 1.3 installeren.

Bij mij lukt de OpenPli update van vandaag niet, de box start niet door dus ik moet even opnieuw flashen.

Geplaatst:

de mijne is sinds de update (waarbij ik ook moviecut heb geinstalleerd na de update) ook niet lekker.

voor het eerst een complete freeze gehad sinds ik het ding bezit. na een reboot lijkt-ie weer ok.

overigens die 4 versies heb ik niet staan maar die staan in de groene knop-feed. je kunt dus bij een lege vu+ uit 4 (vuduo-nfi-)backups kiezen...

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Het heeft even iets langer geduurd maar hier is ie dan toch, mijn eerste poging om iets te maken dat rechtstreeks op USB-stick kan back-uppen, dus ook voor mensen zonder HD in de VU+

Het is een aanpassing van de huidige Vuplus-NFI-Backup en kan naast de bestaande plugin geïnstalleerd worden.

Ook hier geldt weer dat er op de USB-stick een bestand moet staan met de naam vubackupstick

De plugin is niet heel uitgebreid getest en ook nog niet met een andere stick aan de achterzijde in de VU+.

Onder applicaties verschijnt de plugin met de naam Backup direct to USB (screen1)

Het verloop gaat ongeveer als de andere plugin (screen2 en screen3)

Bedenk wel, ik heb geen kaas gegeten van Linux dus ik rommel ook maar een beetje dus val me a.u.b. niet te zwaar

Na het installeren kan het nodig zijn dat enigma2 even herstart moet worden voordat de plugin te zien is, vaak helpt het ook om even de rode of groene knop te drukken en dan weer exit.

Nadat het programma beëindigd is moet wel even de stick eruit en dan weer erin als je het nogmaals wilt proberen.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Is er al iemand die het geprobeerd heeft en mij de resultaten kan mededelen, of schrikt de term "very early beta" zoveel af eek

Bij mij werkt het, maar zou graag weten of het bij anderen, met of zonder harddisk, ook werkt.

Inmiddels is de plugin via openpli ook online te installeren uit de feed via applicaties, installeren etc.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Hierbij een vernieuwde versie, hier zijn een paar foutjes uitgehaald. Moet nu goed werken.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Vanaf heden is er alleen de "Backupsuite", in deze IPK zijn 2 plugins opgenomen, t.w. de eerste plugin is een NFI versie die een back-up maakt in:

• NFI formaat, die terug gezet kan worden met VuUtil.exe, wordt geplaatst in de root van de HD van de VU+ met de bestandsnaam backup-image-vuplus-<datum>_<tijd>.nfi dus b.v. backup-image-vuplus-20101018_173645.nfi.

• USB-formaat die geplaatst wordt op de HD in de map vuplus en, indien er een geldige USB-stick geplaatst is, deze ook naar USB kopieert. Het terug zetten kan zoals gewoonlijk door de USB in de voorste USB poort te plaatsen en de VU+ even uit en aan te zetten met de schakelaar op de achterzijde van de VU+ Duo.
Deze plugin werkt alleen als er ook een harddisk in de VU+ Duo aanwezig is, hier worden immers primair de back-ups geplaatst.

De tweede plugin is een USB-only plugin, deze maakt een back-up in:

• USB-formaat die rechtstreeks op de USB stick aangemaakt wordt in het juiste formaat. Ook hier geldt dat het terug zetten kan door de USB in de voorste USB poort te plaatsen en de VU+ even uit en aan te zetten met de schakelaar op de achterzijde van de VU+ Duo.
Deze plugin werkt ongeacht of er een HD aanwezig is of niet in de VU+ Duo.

Vereisten: om een back-up automatisch te kunnen laten schrijven naar USB-stick is het nodig dat er een bestand op de USB-stick aanwezig is met de naam vubackupstick (let op kleine letters en geen extensie, hoewel het nu ook zou moeten werken als het bestand de extensie txt heeft).

Tip: Tijdens het testen de laatste dagen door diverse personen is gebleken dat niet alle USB-sticks goed en onmiddellijk herkend worden, de oplossing kan zijn deze opnieuw te formatteren met deze tool

Als de stick gelezen is dan kan je naar Menu -> Applicaties -> Gewenste back-up programma.

Installatie

Voor het installeren eerst even de eventueel aanwezige voorgaande versies van deze back-up-plugin deïnstalleren via menu->applicaties->rode knop van verwijderen.

De bijgesloten IPK kan zoals gewoonlijk op diverse manieren geïnstalleerd worden maar het makkelijkst is, hoe kan het ook anders, via USB-stick.

Zet de IPK op een USB-stick en plaatst deze in de VU+ Duo, na enige seconden komt er een vraag of je de extensie wilt installeren, druk op OK en vervolgens de groene knop om te installeren.

Na het installeren even de USB stick verwijderen en de VU+ Duo herstarten met Herstarten Enigma.

Ik heb weer tientallen back-ups gedraaid tijdens het testen en geen fouten kunnen ontdekken, alle 4 de sticks plus een SDHC kaart van 8GB in een USB cardreader werden goed herkend en beschreven, dat wil niet zeggen dat er geen fouten in kunnen zitten, dus een kritische blik op de gemaakte back-up kan nooit kwaad!

Ook vanaf morgen in de download stream van Openpli

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen