Ga naar inhoud


Alternatieven voor DM8000


Gast frenkel

Aanbevolen berichten

Beste Sat4All mensen,

 

Na enig zoekwerk op dit en andere fora zit ik toch nog met een paar onbeantwoorde vragen. Mijn idee is om een overstap te maken van upc naar digitenne, en op termijn wellicht schotel (deze optie wil ik dus open houden).

 

Aangezien ik meerdere tv's heb, en een NAS in mijn homenetwerk spreekt een linux based tuner tot de verbeelding. Daarnaast heb ik affiniteit met linux (voorheen had ik een htpc, linux based). Echter: digitale tv word lastig op een dergelijk systeem, sowieso kost het veel tijd om een dergelijk htpc te onderhouden (denk aan epg etc).

 

Mijn wensenlijst is dan ook:

 

- dual tuner -> opnemen tijdens kijken

- digitaal via digitenne, in de toekomst wellicht satelliet.

- het liefst inclusief dvd speler (alles in 1 kastje)

- boot-tijd! (hier lees ik nergens iets over, hoe snel ben ik up and running als ik het kastje aanzet? dit is voor mijn en mijn vrouw namelijk wel een punt -> de htpc gebruikte ik mede hierom niet meer)

- wat is de stabiliteit van de linux tuners in het algemeen (heb geen zin meer in obscure foutmeldingen)

- wat is het geluidsniveau verschil tussen de verschillende tuners? (van upc ooit een box gehad met pvr -> continu irritant gezoem)

- streamen van en naar andere servers/clients (bv nas/xbox)

- iemand ooit gehoord van de yuixx - box en hoe deze zich verhoud tot DM8000

- Weet iemand een alternatief voor de DM8000 met dezelfde technische specs?

- Is het mogelijk om met de DM8000 een dvd te spelen en deze te streamen naar een client op de slaapkamer, of kent iemand een box die dit kan?

- Zijn er boxen die de interactieve diensten ondersteunen die de verschillende aanbieders bieden, of ben je deze "kwijt" met een andere tuner.

 

Hopende op iets meer duidelijkheid in de duisternis.

Wellicht dat ik dit had moeten posten in het DM8000 topic, echter mijn insteek is toch ook om iets meer informatie over de combi DVB-T en alternatieve tuners op te duikelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik durf het bijna niet te zeggen....

Misschien en reelbox AVG?

 

Hier wat antwoorden:

- dual tuner -> opnemen tijdens kijken

Hier kunnen 6 tuners in

 

- digitaal via digitenne, in de toekomst wellicht satelliet.

Combinatie van DVB-C, DVB-T, DVB-S, DVB-S2, tuners is mogenlijk

 

- het liefst inclusief dvd speler (alles in 1 kastje)

Zit een DVD speler in, geen bluray.

 

- boot-tijd! (hier lees ik nergens iets over, hoe snel ben ik up and running als ik het kastje aanzet? dit is voor mijn en mijn vrouw namelijk wel een punt -> de htpc gebruikte ik mede hierom niet meer)

Van standby redelijk snel, zou het eens moeten 'timen', van deep standby duurt het wat langer (de pc moet opgestart worden)

 

- wat is de stabiliteit van de linux tuners in het algemeen (heb geen zin meer in obscure foutmeldingen)

Met de fabrieks firmware is de box stabiel, als je diverse plugins installeert kan het, afhankelijk van deze plugins, wel eens fout gaan.

 

- wat is het geluidsniveau verschil tussen de verschillende tuners? (van upc ooit een box gehad met pvr -> continu irritant gezoem)

Bij ons staat hij naast de TV in de huiskamer en we hebben er geen last van. Als het stil in de kamer is dan hoor je hem wel, de HDD neem ik aan, maar wederom we hebben er geen last van

 

- streamen van en naar andere servers/clients (bv nas/xbox)

Geen probleem, ook van en naar je PC streamen gaat prima.

 

- iemand ooit gehoord van de yuixx - box en hoe deze zich verhoud tot DM8000

Nee

 

- Weet iemand een alternatief voor de DM8000 met dezelfde technische specs?

 

 

- Is het mogelijk om met de DM8000 een dvd te spelen en deze te streamen naar een client op de slaapkamer, of kent iemand een box die dit kan?

DM8000 weet ik niet, in de reelbox zit wel een optie 'archive dvd to HDD' en daarna kun je deze file gebruiken om te streamen.

 

- Zijn er boxen die de interactieve diensten ondersteunen die de verschillende aanbieders bieden, of ben je deze "kwijt" met een andere tuner.

Als je laat weten welke diensten je bedoelt, dan kan ik hier op antwoorden.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je laat weten welke diensten je bedoelt, dan kan ik hier op antwoorden.

 

Ik bedoel de diensten die KPN aanbiedt bijvoorbeeld, pay-per view, het interactieve tv gedeelte.

UPC biedt deze zaken ook aan, echter ik begrijp uit de verschillende fora dat het sowieso niet mogelijk is om je signaal te decoderen op een niet-upc-box.

Bedankt trouwens voor de tip, ik zal hier eens wat verder induiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De extra diensten zijn inderdaad altijd moeilijk indien de box niet van de provider is. Zo kan ik hier zonder probleem de DVB-T kanalen van TNT krijgen (frankrijk) aangezien die FTA zijn. Echter ik geloof dat je voor de DVB-T van digitene een kaartje nodig hebt en of deze zomaar in de reelbox of dreambox werken weet ik niet. voor Canaaldigitaal kan ik bevestigen dat het kaartje voor de sateliet kanalen wel goed in de reelbox werken.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter ik geloof dat je voor de DVB-T van digitene een kaartje nodig hebt en of deze zomaar in de reelbox of dreambox werken weet ik niet.

 

 

Dat is toch een kwestie van een Conax CI Module voor Digitenne aanschaffen en in je CI slot steken van je tuner, danwel tv en hier vervolgens je kaartje in plaatsen?

 

Wat ik me afvraag hoe het zit met andere diensten zoals programma gemist en videotheek thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frenkel,

 

Ik kan bevestigen dat je met een standaard VU+ je de perfecte oplossing vind, en dit voor de helft van de prijs van een DM8000. Ik heb dit vandaag getest, zie mijn link naar het Vu Forum.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...