Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo mede knutselaars

Mijn inverto scena 5 is een beetje dood hij doet niks meer ,alleen heel zwak zie ik wel het aan en uit knopje knipperen.

Nu heb ik gelezen dat het een veel voorkomend probleem is van de voeding en dat je dat zelf kunt repareren als je een beetje kunt solderen.

Maar welke elco's zouden dan kapot zijn hoe kom ik daar achter.

Wie heeft daar ervaring mee

bvd vinyl

Geplaatst:

hallo

bedankt voor de reactie,maar een multimeter die capiciteit meet heb ik niet.

kan je niet gewoon zeggen nou standaard zijn die en die kapot zelfde als de voeding van de thomson of de philips zijn allemaal dezelfde elco's die kapot gaan.

zou het voor mij een stuk makkelijker maken.

bvd vinyl

Geplaatst:

in de meeste gevallen zijn de elco's met de laagste spanning en een hoge uf het eerste stuk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Nog een tip dan,die elco's die blol staan zijn al defekt en hoef je niet meer te meten,de elco met een spanning van ca 400v gaat meestal niet zo snel defekt,is dan ook de duurste,de rest is vrij goedkoop. Elco's van 10v evt. vervangen door 16v 105*c alle andere elco's moeten ook van het 105*c type zijn.(*=graden)

• 1 maand later...
Geplaatst:

de meeste van die dozen vallen dacht ik nog in de garantie want zo oud zijn ze ook weer niet namelijk. Als ie defect is zijn het trouwens 2 buffer elko's in de voeding en verder nog niet meegemaakt dat er meerdere slecht zijn. Wel ff idd 105gr en LOW-ESR gebruiken dus geen gewone anders komt het probleem weer terug.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen